E-poe valmistamine – 3 põhjust, miks tuua oma äri internetti

by | nov. 25, 2021 | Blogi, E-poe tegemine, Woocommerce

E-kaubandus on endiselt tõusutrendis, kasvades aastas keskmiselt 15-30%. Pandeemia on olnud e-kaubanduse märkimisväärseks kiirendiks, tuues internetti palju ärisid, mis varasemalt tegutsesid pigem lokaalsetena, mh toidukauplused. Kui mõned aastad tagasi oli e-poe olemasolu konkurentsieeliseks, siis praegu on see hädavajalik pelgalt konkurentsis püsimiseks. Seega kui Sa tegutsed kaubanduses, kuid Sul pole veel e-poodi, siis on viimane aeg härjal sarvist haarata! Miks luua e-pood? Loe edasi!

1. E-poe tegemine on lihtne viis müügi kasvatamiseks

Eesti e-kaubanduse liidu andmetel on koroonakriis kasvatanud Eesti e-poodidest ostjate arvu hüppeliselt ligi 50 protsenti. Kui 2019. aastal tehti e-poodidest oste umbes 110 000 unikaalselt pangakontolt, siis 2020. aasta sügisel oli erinevaid tarbijaid juba ligi 160 000; 2020. aasta aprillis ulatus see arv isegi 200 000 ligidale. 

E-poe tegemine pole midagi müstilist, keerulist ega kuulu enam ammu ainult IT-meeste pärusmaale. Tegelikkuses on e-poe loomine tehniliselt jõukohane igaühele, kel vähemalt keskmisel tasemel arvutioskus, ning e-poe majandamine ehk sisuline pool on üsna sarnane tavakaubandusele. Millest alustada?

Nagu uute tegevuste puhul ikka, alusta eesmärgi sõnastamisest. Lihtsalt kuskilt otsast pihta hakkamine ilma selge visiooni ja plaanita viib harva (kiire) eduni. Mõtle läbi, kui suuremahulist e-poodi sa vajad? Kui su tooteportfell on suur ja soovid hakata tegutsema ka rahvusvaheliselt, siis on parim valik tarkvarapõhine platvorm, nt WordPress, Magento või PrestaShop. Nende tundmaõppimine nõuab küll mõnevõrra rohkem pühendumist kui mõne pilveplatvormi (Voog, Wix, Shopify, Shoproller) puhul, kuid pakub samas rohkem võimalusi ning teenib ettevõtte huve ka pikemas perspektiivis. 

Meie soovitus on luua e-pood WordPressi peale, kuna sellel on tohutul hulgal erinevaid kujundusmalle ning lisaks tasuta e-poe rakendus (WooCommerce). 

2. Sa õpid paremini tundma oma kliente ja konkurente

Hea e-poe valmistamine algab ka korralikust turu-uuringust. Tutvu oma konkurentidega, vaata, mida ja kuidas nemad pakuvad. Ja siis tee ise paremini! Kindlasti pole mõistlik teisi kopeerida ehk nende järel sörkida, vaid olla ise teenäitajaks ning leida see miski, millega teistest eristuda, sest konkurents on e-kaubanduses tihe. 

E-kaupmehena on sul suurepärane võimalus luua oma klientidega usalduslik suhe, mis tavakaubanduses oleks eeskätt kinnisevõitu eestlastega pigem keeruline. Veebis leidub hulgaliselt tööriistu, mille abil saab jälgida klientide ostukäitumist, nende eelistusi, küsida interaktiivselt ning vahetult tagasisidet ja selle abil üha oma äri üha paremaks arendada. Samuti pakub e-kaubandus mitmekülgseid võimalusi oma klientidega suhtlemiseks eri turunduskanalites – saada neile sisukaid uudiskirju, loo Instagrami oma fänkond või suhtle nendega aktiivselt Facebookis.

e-poe avamine

 

 3. Kui su äri pole internetist leitav, siis seda pole olemas

Kõlab ehk karmilt, kuid paraku nii see on. Rahvusvaheliste uuringute andmetel tehakse 90 protsenti esmastest tooteotsingutest ja 60 protsenti ostudest läbi mobiili. Seega on ülimalt oluline, et ka sinu äri otsingumootoris esile tuleks!

Kui oled seni mõelnud, et oma poe internetti kolimine on tohutult ajamahukas ning suur ettevõtmine, siis see ei vasta tõele – lihtsa e-poe võib püsti panna isegi 24 tunniga. Üldjuhul käib e-poe asutamine ka ilma suurema investeeringuta, seega sisenemisbarjäär e-kaubanduse maailma on väga madal. See loob aga tiheda konkurentsi ja kliendi tähelepanu võitmise nimel tuleb teadlikult tegutseda.  

E-poe arenduse juures on ehk kõige ajamahukam töö veebipoele sisu loomine ehk tootefotode ning lühikirjelduste tegemine. Siinkohal aga ei tohiks allahindlust teha ega midagi n-ö põlve otsas valmis nikerdada. Eeskätt fotod on e-poes väga tähtsal kohal! Kuna e-poes ei saa toodet kätte võtta, seda igast küljest uurida, sellega sidet luua, siis selle töö peab ära tegema foto (või hoopis video!) koos tooteinfoga. WordPressile ehitatud e-pood võimaldab mugavalt ka seda lahendust kasutada. 

Õige aeg tegutsemiseks oli eile

E-poe avamine pole tõepoolest mingi raketiteadus. Tarvis on vaid soovi, plaani ja soovitavalt ka natuke stardikapitali arendustööks ja/või kvaliteetse sisu loomiseks. Laias plaanis sarnaneb e-kaubandus tavakaubandusega: hooli oma klientidest ja paku neile parimat võimalikku teenust, hoia nendega aktiivselt ühendust läbi oma peamiste turunduskanalite ja ole ise valmis pidevalt muutuma, õppima ja üha edasi arenema.

Eesti Panga andmetel oli 2020. aastal e-kaubanduse käive Eestis 1,43 miljardit. On selge, et e-kaubandus on tulnud, et jääda!

e-poe valmistamine

E-poe tegemine

Meie soovitus on luua e-pood WordPressi peale, kuna sellel on tohutul hulgal erinevaid kujundusmalle ning lisaks tasuta e-poe rakendus (WooCommerce).

Ole otsingumootorites leitav

SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine on (inglise search engine optimization, lühend SEO) on oma veebilehe/kodulehe nähtavaks tegemine ja positsiooni parendamine erinevates otsingumootorites. 

Õpi tundma oma kliente

Kasuta erinevaid turunduskanaleid – saada sisukaid uudiskirju, loo Instagrami oma fänkond või suhtle nendega aktiivselt Facebookis.

<a href="https://veebihai.ee/author/admin/" target="_self">Indrek Eenmaa</a>

Indrek Eenmaa

Asutaja

Veebihai asutaja, autor. ❤️ WordPress. Vastutan Veebihai kvaliteedi eest. Minuga võib otse ühendust võtta indrek ät veebihai punkt ee
Jagamist