Nagu ilma mootorita auto puhul tuleb sul ise pedaalima hakata, ei suuda sisu ilma SEO strateegiata digitaalsel turul edasi liikuda. Ning just nagu ilma ratasteta mootori puhulgi, on ilma sisuta SEO särav masin, mis ei liigu kuhugi.
Sisu vajab SEO-d, et paista välja keskpäraste blogipostituste mürast, mis nüüdsel ajal internetti ummistavad ning Google on öelnud, et üheks orgaaniliste otsingute puhul esikolmikusse saamist määravaks faktoriks on “sisu”.
Kuid mida see tähendab? Muidugi mitte igasugust sisu. Kahjuks ei jaga otsingumootorid “kõrgkvaliteetse sisu” nimekirju ning nad ei hakka seda ka ilmselt kunagi tegema.
See tähendab, et see jääb meie seas olevate “nohikute” ülesandeks, kellele meeldib otsingutulemusi uurida, nuhkida Google Analyticsis ja luua hiiglaslikke tabeleid, mis meis näiliselt igavust tekitavad, kuid mida me salaja armastame – ning seda kõike selleks, et pakkuda sulle (ning muidugi ka meile endile) põhjalikku juhist, kuidas luua “kõrgkvaliteetset” SEO sisu.
1. samm: sisustrateegia otsingumootori jaoks optimeerimine
Liiga paljud turundajad ootavad ikka veel kuni sisu valmissaamiseni ning toovad alles siis kaasaaitava tööriistana mängu SEO. Nad proovivad aru saada, mille nad just lõid, et nad saaksid lisada sellele mõned võtmesõnad ja lingid.
Kuid efektiivne sisuturundusstrateegia peaks algama võtmesõna ja kasutaja kavatsuste uurimisega. Kui sa tead, milliseid päringuid su publik kasutab ja millist sisu nad otsivad, saad sa luua sisustrateegia, mis vastab nende spetsiifilistele küsimustele ja aitab neil läbi müügitunneli liikuda.
Kõrgkvaliteetne sisu:
- põhineb oma publikust arusaamisel ning võtmesõna ja kasutaja kavatsuste uurimisel. Kasuta oma publiku keelt ja paku neile informatsiooni, mida nad päriselt otsivad.
- aitab lugejal kindlat ülesannet lõpule viia. Pikk sisu (üle 1000 sõna) kipub orgaaniliste otsingutulemuste seas paremaid kohti saama, osaliselt sellepärast, et see on põhjalik. Jää oma ülesande juurde ja ära kaldu fookusest kõrvale.
- sisaldab ahvatlevat kutset tegutseda või selget järgmist sammu. Kui sa tunned oma lugejaid ja nende ostuteekondi, saad sa nad oma sisuga suunata selleni, mida nad veel tahavad.
2. samm: disaini hea sisu
Hea kasutajakogemus on hea SEO. Kui kasutajad on kaasa haaratud, tarbivad nad rohkem sisu, vastavad sellele ja jagavad seda. Alates põhjalikust struktuurist kuni paigutuse üksikasjadeni välja – veendu, et lood head sisu.
Leidub hulgaliselt filosoofiaid, mis kirjeldavad “hea”, “kleepuva” või “mõtet juhtiva” sisu loomist. Selle üle tasuks mõelda ning igasugune sisu peaks katma vähemalt mõnda neist:
- Lihtne/selge/arusaadav
- Ootamatu
- Konkreetne
- Usutav/paikapidav/kogenud
- Emotsionaalne
- Meelt lahutav
- Inspireeriv
- Hariv
- Asjakohane
- Sügav/põhjalik
- Praktiline
- Uudne/ainulaadne (väärtuse, mitte ainult sisu poolest)
- Usaldusväärne
Ning kui sa jätkad oma sisu disainimist, siis pea meeles ka oma publikut – sa kirjutad inimestele, et ka otsingumootorid aru saaksid, mitte vastupidi.
Hea sisu on hea sisu!
Kõrgkvaliteetne sisu:
- on kirjutatud publikule, mitte su partneritele. Veendu, et keelekasutus poleks liiga lihtne ega sisaldaks liigselt tööstuslikku erikeelt.
- on jagatav. Astu sammuke tagasi ja küsi endalt, kas sa jagaksid seda – ning kas sa saaksid seda teha (ehk kas sotsiaalmeedias jagamise nupud on käeulatuses saadaval)?
- saab kiiresti läbi vaadata. Kasuta lühikesi lõike, viikteksti, paksu teksti, täpploendeid, nummerdatud nimekirju, jutumärke ja kõike muud, mis muudab teksti silmade jaoks kergesti loetavaks ja kergesti arusaadavaks.
- kasutab tugevaid pealkirju ja H1-sid. Loo ahvatlevaid, praktilise väärtusega pealkirju, mis kasutavad otsingusõnu strateegiliselt ja loomulikult. CoShedule’il on kena pealkirja analüüsimise tööriist, mida abi vajamise korral kasutada.
- sisaldab alapealkirjades ideaalseid tulemusi, üldiseid vastuväiteid ja/või ajaraame. Katsu aimata ette publiku ootusi, hirme ja muresid.
- on alati parem kui praegused SERP-i võitjad. Uuri oma konkurentsi. Vaata lehti, mis praegu soovitud võtmesõnade puhul heal kohal on ju küsi endalt, kas su sisu on parem. Veendu, et see oleks parem.
3. samm: loo õiget sisu
Kas sinu muidu suurepärane sisu sisaldab midagi segadusse ajavat nagu näiteks kirjavigu? Ei. Ei sisalda. Kuigi praegu puuduvad tõendusmaterjalid selle kohta, et grammatika sinu reitingu signaali mõjutada võiks, on tegemist siiski kasutajakogemuse/usutavuse küsimusega.
Allikatele viitamine ja teiste autoriteni viivate linkide lisamine on lisaks heale tehnikale ka hea SEO – väljaminevad lingid näitavad otsingumootoritele, et sa tead oma asju ning et sa seostud õigete inimestega.
Kõrgkvaliteetne sisu:
- ei sisalda õigekirja ega grammatilisi vigu. Kontrolli see üle. Ja lase seejärel see kellelgi teisel üle lugeda.
- sisaldab linke headele, mainekatele allikatele. Wikipedia on Google’i jaoks heaks allikaks, mis sest, et su keskkooli ühiskonnaõpetuse õpetaja midagi muud öelda võis.
- sisaldab kontrollitud fakte. See kui kõik teised statistikat tsiteerivad, ei tähenda, et ka sina seda tegema peaksid, kui sa ei suuda leida allikat.
4. samm: kontrolli võtmesõna kasutamist
Sa alustasid muidugi oma võtmesõnade ja kasutaja kavatsuste uurimisega, seega ei puuduta see oma sisule võtmesõnade lisamist. Tuleb hoopis vaadata, kuidas seda võtmesõna vastavas sisus kasutatakse.
Sisu võtmesõnaga ülekülvamine on väga-väga moest väljas. See pole tegelikult kunagi lahe olnud, kuid nüüd – tänu Google’ile – on see ka ebaefektiivne (kui mitte ohtlik). Google on võtmesõnade osas äärmiselt nutikas. See ei tähenda muidugi, et võtmesõnad “surnud” oleksid. See tähendab, et SEO puhul tuleb neid paremini kasutada.
(Lisaks tasub mainida, et kasutajad otsivad võtmesõnu. Google on levinud sünonüümide ära tundmises piisavalt nutikas, kuid kui kasutaja trükib sisse võtmesõna, otsib ta seda SERP-i rasvast võtmesõna.)
Kõrgkvaliteetne sisu:
- ei ole põhivõtmesõnast pungil. Selle taga puudub tegelik matemaatika. Heaks visualiseerimise viisiks on kasutada oma dokumendis “otsingu” funktsiooni ja otsida kasutatud võtmesõna. Kui jääb mulje, et seda on liiga palju, siis lisa mõned sünonüümid.
- organiseerib teemakohased alamjaotised vastavalt esmastele seotud võtmesõnadele. Google muutub seotud terminite mõistmises üha paremaks ja paremaks. Ära karda seda.
- kasutab võtmesõnu ja selle variatsioone loomulikul viisil. Ära mõtle üle. Kasuta sünonüüme, lühendeid, mitmust ja muud nagu normaalsed inimesed.
- kasutab pilditekstis võtmesõnu loomulikul viisil. Piltide pealkirjad, asetekstid ja pealdised on kirjeldava keele strateegiliseks kohaks. Ära lisa sinna võtmesõnu vägisi, vaid tee seda siis, kui see on kohane.
- kasutab pealkirjades võtmesõnu loomulikul viisil. Kirjuta kõigepealt inimestele ning kui sa suudad hoida oma sihtmärkvõtmesõna pealkirja ja/või H1-e eesotsas, siis tee seda.
- kasutab URL-is võtmesõnu loomulikul viisil. See ei tohiks olla kuigi keeruline, kui sa seda pealkirjas kasutasid.
- kasutab esimese 100 sõna seas võtmesõnu ja selle variatsioone loomulikul viisil. Ära ole kohmakas, vaid tee nii palju kui võimalik. Viska kõik oma kaardid lauale nii kiiresti kui võimalik.
Boonusring: mõned tehnilise SEO sisuprobleemid
Tehniline SEO on enamasti täiesti omaette jutt. Enamik tehnilisi SEO faktoreid on kogu lehte haaravad probleemid, mis tuleb üle vaadata ning kõige olulisematest vabaneda enne, kui sa proovid alustada oma sisu optimeerimist.
On siiski mõned tehnilised kaalutlused, mis puudutavad just individuaalset sisu ning see oleks minust lohakas, kui ma neid ignoreeriksin:
- Sisu laeb kiiresti. Sul on selleks kolm sekundit või vähem. Veendu, et pildid ja teised meediafailid su sisu laadimist ei aeglustaks.
- Sisu töötab hästi mobiilseadmetes. See ei ole ilmselt probleemiks, kui leht kasutab reageerivat disaini (mida paljud teevad), kuid veendu, et vormid ja tegevusele üleskutsuvad nupud oleksid pealevajutatavad, pildid keskele joondatud ja nii edasi.
- Leht on olemas lehe XML-saidikaardil. Aita Google’il sisu leida ja seda mõista!
- Sisemised lingid suunavad sisu juurde. Veendu, et need oleksid asjakohased ning kasuta võimalusel võtmesõnal põhinevat ankurteksti.
- URL-id on lühikesed. Esiotsas olevatel lehtedel on lühikesed URL-id. Esikoha URL on keskmiselt 59 trükimärki pikk.
Alusta oma “kõrgkvaliteetse sisu” loomist
Öeldakse, et ilu on vaataja silmades, kuid nad pole proovinud kunagi sisu orgaanilises otsingus etteotsa saada. Meie eesmärke arvestades on ilu sihtmärkpubliku silmades – nagu tõlgendab seda Google’i masinõppe programm.
Õnneks on RankBrain vaatamata oma ähmasusele ja ebamäärasusele siiski üsna järjekindel. See tähendab, et me võime guugeldada tuhandeid termineid, uurida kümneid tuhandeid vasteid, A/B testida oma hüpoteese ja tulla välja nimekirjaga omadustest, mis on suure tõenäosusega Google’i jaoks ilusad – 77 iseloomulikku tunnust, kui täpne olla.
Alusta oma SEO sisu teekonda, viies juba alguses need kaks omavahel kokku. Kui sa töötad sisu turundusstrateegia kallal, mis ei alanud SEO uurimisega, siis alusta uuesti. Kui rattad ja mootor teevad omavahel koostööd, on ka sõit palju sujuvam. Vaata siit, kuidas luua oma ettevõttele korralik internetiturundse turundusstrateegia.