Turundusnipid, mis toovad Teile palju uusi kliente!

Autor | juuni 27, 2019 | Internetiturundus, Strateegia, Turundusnipid

Ettevõtted vajavad kliente, mida lojaalsemad nad on, seda parem. Alustavad ettevõtted peavad igasuguse kliendiga leppima, juba toimivad ettevõtted vajavad neid veelgi rohkem ning alles kindlustatud ja stabiilsed ettevõtted saavad kliente tõeliselt valida, eelistades suuremaid ja stabiilsemaid. Kuidas jõuda alustavast kindlustatuks ning kuidas saada aina uusi kliente? Kuidas saada paremaid kliente? Nendele küsimustele leiad vastuse altpoolt.

Kui klientide saamine oleks nii lihtne nagu paljud lubavad, siis kõik turundajad jääks oma tööst ilma. Uute klientide saamine ei toimu iseenesest, nagu võluväel. Selleks tuleb näha vaeva ja panustada energiat. Allpool on toodud välja turundusnipid kuidas veidi väiksema vaeva ja targema tegutsemise käigus just seda eesmärki saavutada: uued, prisked kliendid.

Järgnevalt oleme välja toonud mitmed turundusnipid, mis peaksid korrektsel kasutamisel Teie ettevõttele kindlasti kasu tooma!

turundusnipid

Uute klientide saamise turundusnipp nr. 1 – Räägi iga päev vähemalt 2-3 uue inimesega oma tööst, ettevõttest ja viimastest tegemistest

Ei saa jääda kontorisse istuma ja loota asjade iseeneslikule lahenemisele. Kõlab loogiliselt, kuid väga paljud ettevõtjad panustavad tegelikult selle sama lootmise peale. Samuti, kodus, teki all olles sotsiaalmeedias möllamine ei hoia ettevõtet pinnal, isegi, kui selle käigus paar uut klienti saaks. Kui õnnestub iga päev vähemalt 3 kliendikohtumist kokku leppida, siis tabab töövili sind ühel päeval üllatusena, sest kliendid leiavad ise tee ettevõtteni.

Uute klientide turundusnipp nr. 2 – Ära tööta ainult arvuti taga või kontoris

Iga päev 2-3 erineva inimesega kohtumine on küll hea, kuid oma turu tundmaõppimiseks tuleb end nende positsiooni ja keskkonda  asetada. Õpi tundma millist elu nad elavad, mis neid huvitab, mis on neile oluline jne.

Kui potentsiaalne klient on näiteks arhitekt, siis tuleks külastada vastavaid näitusi ja esitlusi, konverentse, liituda huvigruppidega jne. Ümbritse end oma tulevaste klientidega ja õpi neid mõistma.

Uute klientide saamise nipp nr. 3 – Paku jätkusuutlikult väärtust oma sotsiaalmeedia jälgijatele

Jälgijad ja stalkerid uusi kliente kohale ei kutsu. Sotsiaalmeedia turundus võtab aega ning nõuab jätkusuutlikku panustamist, et ühel päeval rohkelt tagasi tuua.

Kui pakud oma jälgijatele väärtust, pakud läbi selle ka tema sõpradele väärtust. Ühel päeval on ka nemad sinu jälgijad ning kogu protsess kordub.

Turundusnipp nr. 4 – Ära kunagi unusta järelpäringuid ja kliendile õigeaegselt vastamist

Suutmatus kliendile vastata ja tema päringutega tegeleda on kindel viis oma ettevõtte müüki saboteerida. See on nagu istumise all oleva oksa läbisaagimine. Sageli just seda paljud ettevõtjad teevadki. Sadu tuhandeid (kui mitte miljoneid) läheb igapäevaselt kaotsi, sest uute klientidega ei tegeleta.

Kui kliente tuleb juurde, siis tuleb nendega ka tegeleda. Vastasel juhul ei oleks uute saamisel isegi mõtet.

Turunduse nipp nr. 5 – Paljud jahivad sinuga samasid kliente, paku potentsiaalsetele ning uutele klientidele midagi tasuta, et nende tähelepanu endale võita.

Kliendi jaoks tasuta saadud toode või teenus ei pea ettevõtjale ilmtingimata kulutust tähendama. See võib olla näiteks ligipääs mõnele õpetusele või videole, või näiteks hooajaline teenuse kasutamise võimalus.

Kvaliteetse sisu tasuta pakkumine suurendab potentsiaalse kliendi usaldust ettevütte vastu ning aitab neil kiiremini ostjaks või tellijaks saada.

Samas, tuleb tasuta pakutavaga ettevaatlik olla, sest toode või teenus peab ilmtingimata sihtrühma jaoks väärtust omama. Vastasel juhul ei täida see oma eesmärki, ja võib koguni negatiivselt mõjuda.

Kliendi saamise nipp nr. 6 – Potentsiaalne klient tahab lahendusi oma probleemidele ja ei taha end nurka-surutult tunda

Kui uued külastajad jõuavad ettevõtte kodulehele, siis tahavad nad tunda, et nende probleemi mõistetakse ja ühtlasi pakutakse ka lahendust. Paku näiteks mitut sarnase probleemi lahendust erinevates hinnaklassides, et ka kõige hinnatundlikumad tunneksid end väärtustatuna.

elevator pitch

Turunduse nipp nr. 7 – Ole võimeline oma ettevõtet 30-sekundiga tutvustama ehk õpi selgeks elevator pitch”

Kujuteldavasti pole see tunne enamusele võõras, kui  palutakse oma tegemisi tutvustada ja kogu selgitamise protsess venib kuidagi pikale. Kuulajad on juba ammu väsinud ja kellelegi suurt midagi meelde ei jäänud kah.

On oluline, et osataks oma ettevõtet alla minutiga arusaadavalt ja konkreetselt lahti seletada, et klient saaks kiiresti aru ning ei tunneks, et tema aega raisatakse.

Uue kliendi saamise turundusnipp nr. 8 – Küsi klientidelt tagasisidet ja soovitusi võimaliku koostöö osas tulevikus

Rahuldatud ja õnnelikud kliendid soovitavad meeleldi sinu ettevõtet oma sõpradele. Paraku, ei teata sageli lihtsalt keda või kuidas soovitada ning kas seda üldse tarvis olekski. Tuleb oma klientidega suhelda ja sõbralikku kliendisuhet arendada. Tagasiside küsimine võimaldab hindamatu väärtusega infot oma ettevõtte kohta saada, et õigeid parandusi läbi viia.

Kas sinul on mõningaid põnevaid ideid või mõned turundusnipid mida tunned, et võiks jagada? Mulle väga meeldiks teada saada mida teie mõtlete.

#
Andres Eenmaa
Jagamist