Digiturundus

Kasvata enda äri digiturunduse abil. Veebihai koos partneritega pakub kõik-ühes lahendusi ja ka väga sihitud kampaaniate tegemist.

digiturundus

Mis on digiturundus

Digiturundus on teinud revolutsiooni selles, kuidas ettevõtted oma tooteid ja teenuseid reklaamivad. Optimeerides digitaalseid kanaleid ja platvorme, nagu sotsiaalmeedia, otsimootorid, e-posti turundus, koduleht, e-pood jne aitab digiturundus ettevõtetel jõuda oma sihtrühmani lihtsamalt, kui eales varem. Ettevõtted ei sõltu enam traditsioonilistest turundusviisidest, nagu näiteks trüki- või telereklaamid, et teenida tulu; digiturundus on mänguvälja täielikult segi paisanud, võimaldades ettevõtetel jõuda klientideni ainulaadsetel viisidel. Seda kõike murdosa kuludest – nii ajaliselt, kui rahaliselt.

Veebihai pakub tõhusaid digiturunduse võimalusi nendele, kes soovivad suurendada oma veebipõhist kohalolekut (online presence) ja seeläbi müüki erinevatele sihtrühmadele suunatud kampaaniate abil. Veebihai pakub koos partneritega igale kliendile kohandatud lahendusi, et aidata neil saavutada oma täpseid eesmärke – alates veebilehe külastatavuse suurendamisest või kasutajate “kaasatuse” parandamisest sotsiaalmeedias, kuni unikaalsete kampaaniate loomiseni, mis aitavad kaasa brändi tuntusele. Lisaks aitab Veebihai ekspertide meeskond kliente juhendada täiesti algusest: seadistamisest kuni pideva hoolduse ja edu mõõtmiseni välja. Kliendil peaks olema selge ja täpne ülevaade, kus nende jõupingutused vajavad parandamist või kuhu nad peaksid paremate tulemuste saavutamiseks veelgi rohkem “energiat” suunama.

Millised on digiturunduse erinevad kanalid

Sotsiaalmeedia turundus

Kampaaniate väljatöötamine sotsiaalmeedia platvormidel, nagu Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest jne, et levitada sisu ja suhelda sihtrühmadega.

Pay-Per-Click reklaam (PPC)

PPC (pay-per-click) reklaam on oluline digitaalse turunduse kanal, mis võimaldab tooteid ja teenuseid veebis reklaamida. PPC kaudu saavad ettevõtted sihtida potentsiaalseid kliente ja köita nende tähelepanu erinevatele otsingumootoritele ja sotsiaalmeedia platvormidele paigutatud reklaamidega.

Affiliate-turundus

Affiliate-võrgustike kasutamine, et motiveerida mõjutajaid reklaamima ettevõtte tooteid või teenuseid, saades vastutasuks komisjonitasu, kui kliendid sooritavad ostud mõjutaja poolt antud suunamislingi kaudu.

Sisuturundus

Kvaliteetse sisu, näiteks blogipostituste, artiklite, videote, infograafiate jne loomine ja levitamine, et luua suhteid potentsiaalsete klientidega ja ajendada neid tegutsema.

Otsingumootori optimeerimine (SEO)

Sisu optimeerimine, et see ilmuks otsingumootorite edetabelites kõrgemal, suurendades nähtavust ja suurendades orgaanilist liiklust.

Videoturundus

YouTube'i, veebiseminaride ja otseülekande videoplatvormide, näiteks Twitchi või Periscope'i kasutamine, et suurendada brändi nähtavust ja laiendada samal ajal ka leviala, kaasates vaatajaid videokanalite kaudu jutustatud veenvate lugudega.

Konversioonimäära optimeerimine (CRO)

See on tegevus, mis suurendab teie veebisaidi külastajate arvu, kes midagi lehel teevad. Proovides läbi testimise saavutada kõrgemat konversioonimäära ja tõsta külastajte arvu, kes lehel mingi tegevuse ette võtavad. Näiteks nagu meililistide tellimine, tasuta prooviperioodi registreerimine, vormide täitmine või e-raamatu allalaadimine, e-poes ost jne.

E-posti turundus

Võimalike sihtgruppide poole pöördumine uudiskirjade või automatiseeritud sõnumite kaudu, mis on kooskõlas nende huvidega, et suurendada brändi tuntust ja konversioonimäära.

Display-reklaam

Kuvareklaamide paigutamine teistele veebisaitidele, kasutades Google AdSense'i või reklaamivõrgustikku, nagu Taboola või Outbrain, et jõuda uute sihtrühmadeni, kes on huvitatud reklaamitava ettevõtte pakutavatest sarnastest toodetest või teenustest.

Mobiili -ja SMS turundus

Mobiiliturundus on mitme kanaliga suhtlusstrateegia, mis kasutab erinevaid meediavorme, et jõuda sihtrühmani nende mobiilseadmetes. Selle lähenemisviisi abil saavad ettevõtted ja organisatsioonid saata sõnumeid, korraldada kampaaniaid ja luua interaktiivseid kogemusi SMS-i, MMS-i, mobiilirakenduste, e-posti, sotsiaalmeedia kanalite, veebisaitide ja muu kaudu.

Vajad abi digiturundusega?

Tunned, et ei tea täpselt isegi, millise turunduskanali või strateegiaga alustada? Küsi tasuta nõu.

Millega saab aidata digiturunduse spetsialist?

Digiturunduse spetsialist oskab kasutada erinevaid tööriistu ja tehnikaid, et teie ettevõtet ja brändi näeksid, kuulaksid ja mõistaksid õiged sihtrühmad. Nad kasutavad selle jaoks mitmeid eri kanaleid ja tehnikaid alates sotsiaalmeedia platvormidest, nagu Twitter, Instagram ja Facebook, kuni kaasahaarava SEO sõbraliku sisu, näiteks blogipostituste ja videote koostamiseni. 

Lühidalt, kogenud digiturunduse spetsialist aitab teil jõuda oma sõnumiga rohkemate inimesteni, jälgides samal ajal olulisi näitajaid, et saaksite teha teadlikke otsuseid selle kohta, kuidas kõige paremini oma turundusraha investeerida.

digiturundus

Millal võtta appi digiturunduse agentuur?

Kui otsite abi oma ettevõtte digiturundamises, siis Veebihai oma 15+ aastase kogemusega saab Teid aidata. Koostöös partneritega suudame pakkuda kõik-ühes lahendusi, alates turundusstrateegia väljatöötamisest, kuni selle tulemuste mõõtmiseni välja. Kuna oleme selles valdkonnas tegutsenud pikka aega siis oleme välja töötanud ulatusliku teenuste valiku, mis aitab ettevõtetel laiendada oma haaret, suurendada klientideni jõudmist ja müüki. 

Teeme alati ka tihedat koostööd klientidega, et tagada, et kõik kampaaniad oleksid spetsiaalselt nende vajadustele kohandatud.

Uue toote või teenuse turuletoomisel on kasulik kasutada digiagentuuri teenuseid, kuna meil on teadmised ja kogemused, et tagada toote või teenuse edukas turuletoomine. Veebihai teab, mis teie ettevõtte jaoks kõige paremini võiks toimida, näiteks millal ja kus kliente sihtida, kuidas optimeerida kliendi teekonda ja kuidas suurendada haardeulatust. Küsi pakkumist.

Kui soovite eristuda konkurentidest ja kuvada brändi paremini, kui lihtsalt läbi kodulehe või muu online kanali, siis läbimõeldud digiturundus, on selleks hea lahendus. 

Kui vajate abi olemasoleva kodulehe/e-poe, toote või teenuse parendamisel, on digiagentuuri teenuste kasutamine ideaalne ja ainuõige otsus. Koduleht/e-pood, toode või teenus ei peaks olema ainult visuaalselt ilus (kuigi ilu on subjektiivne) ja tänapäevane, vaid ka turunduslikult ette valmistatud ja läbimõeldud.

Soovite laieneda oma toote või teenusega uue sihtgrupi või turuni, siis on kindlasti mõistlik see läbi mõelda koos digiturundus partneriga. Küsi tasuta konsultatsiooni.

Paljudel ettevõtetel on käsil mitu erinevat projekti. Kindlasti on paljudel ettevõtetel juba ka majasisene osakond või töötaja, kes spetsiaalselt töötabki digiturunduse peal aga uued turud ja projektid vajavad kiiremini vallutamist, siis aitab Veebihai Teid parima meelega.

Vajad abi digiturundusega?

Tunned, et ei tea täpselt isegi, millise turunduskanali või strateegiaga alustada? Küsi tasuta nõu.

Veebihai lemmik digiturunduse kanalid

1. Otsingumootoriturundus: SEM, SEO ja Google Ads

Inimesed googeldavad palju ja seetõttu on kasulik, kui sinu toodet või teenust reklaamiv lehekülg või leheküljed tuleksid esmajärjekorras esile. Üks mõiste, mida võib kohata, on SEM (search engine marketing) ehk otsingumootoriturundus. See tähendab turundust läbi otsingumootorite ja seda kasutatakse äriliste eesmärkide täitmiseks. SEM-i alla kuulub üks tuntud praktika nimega SEO, lühend search engine optimization’ist – see tähendab otsingumootoritele optimeerimist. 

Laialdaselt kasutatud veebisaitide platvorm WordPress pakub pluginaid, nagu näiteks Yoast SEO, Rank Math ja teised, et kohandada veebisait ning selle sisu otsingumootoritele. Pluginad aitavad jälgida, et veebilehe sisus kindlasti kasutataks sõnu ja väljendeid, mis aitavad lehe otsingumootorites paremini nähtavaks teha. Samuti pakuvad pluginad võimalust lisada konkreetne ja sobiv meta-kirjeldus, mis on otsingutulemustes kajastuv veebilehte või selle mõnda konkreetset sisu lühidalt tutvustav tekst.

Reklaamiteenus Google Ads on samuti seotud otsingumootoriturundusega. Google Ads reklaam toimib põhimõttel, et kui keegi otsib mõne toote või teenuse kohta infot, võidakse talle Google otsingutulemustes kuvada esmajoones mõne vastava ettevõtte reklaam enne tavalisi otsingutulemusi. Google Ads võimaldab ettevõtetel fokusseerida end inimestele, kes spetsiifiliselt otsivad midagi, mida antud ettevõte saab pakkuda. Oluline on oskus valida sobivad ja asjakohased märksõnad, mille googeldamise korral peaks vastavat toodet, teenust või lahendust pakkuv veebilehekülg esmajoones ette tulema.

2. Bännerid digiturunduses ja Google Analytics

Bännerite kujul klikitavaid reklaame võib kohata näiteks uudisteportaalides, blogides, Facebook’is, Instagrami story’des ja veel mujalgi. On olemas hulk termineid, mis on seotud reklaamikampaaniate edukuse mõõtmisega ja kampaaniate hinnastamisega.

Põhilised kaks mida võiks klient teada:

  • PPC (Pay Per Click) – ettevõte maksab reklaami avaldajale kliki eest.
  • CTR (Click-Through Rate) – Klikkimise määr ehk mingil lingil klikkinud kasutajate koguarv. Võimaldab näha, mitu inimest lingile või bännerile klikkis mingi konkreetse ajaperioodi jooksul.
 

Hinnastamise võimalused on järgmised:

  • CPM (Cost Per Mille) – 1000 näitamiskorra maksumus; maksad mingi summa raha 1000 näitamiskorra eest. Probleemiks on aga asjaolu, et tuleb maksta reklaami näitamise eest isegi siis, kui külastaja ei kliki reklaamile.
  • CPC (Cost Per Click) – kliki hind; maksad iga kord mingi väikse summa, kui keegi klikib sinu reklaamile.
  • CPA (Cost Per Action) – tulemuspõhine tasustamine; maksad siis, kui klient või potentsiaalne klient sooritab internetis mingi konkreetse tegevuse.

Üks laialdaselt kasutatav analüüsivahend on Google Analytics, mis võimaldab jälgida oma veebilehe külastatavust – kes lehte külastavad, kui kaua nad seal viibivad ja palju muud. Lisaks veebilehtedele saab Google Analytics’it kohandada ka mobiiliäpi jaoks. Analüüsitööriistad aitavad jälgida, kuidas mingi sisu meedias täidab firma ärilisi eesmärke ja samuti annavad need tööriistad vahetult ning kiiresti tagasisidet. Sellisel juhul saab vajadusl koheselt ette võtta samme strateegia muutmiseks.

3. Sotsiaalmeedia – kuidas teha edukat kampaaniat?

Ettevõtted teevad oma toodetele ja teenustele aktiivselt reklaami sellistel sotsiaalmeedia platvormidel nagu Facebook, Instagram, YouTube ja teised. Olulised on ajastatud postitused, keeleliselt korrektne ja müüv sisu ning atraktiivne disain. Sotsiaalmeedia sisu planeerimiseks on mitmeid rakendusi, näiteks Hootsuite ja Evernote. Laialdaselt kasutatakse mõjuisikuid ehk influencer’eid, et jõuda paremini mõne kindla sotsiaalse grupi esindajateni. Kuigi sotsiaalmeediaturunduse strateegia võib tunduda kui midagi abstraktset, on enne sotsiaalmeedias tegutsema hakkamist vaja korralik kava paika panna ja olulised küsimused läbi mõelda:

  • Millistel platvormidel liigub sinu toote või teenuse sihtgrupp ehk mis kanalid postitamiseks valida?
  • Milliseid ärilisi eesmärke sotsiaalmeedias turundamine peab täitma?
  • Millised vahendid sisu haldamiseks valida ja kellega konsulteerida?
  • Mida ja kui tihti postitada?

4. Meiliturundus – tundub vana ja iganenud?

Meiliturundus on üks vanimaid digiturunduse liike ja toimib väga efektiivselt praegugi. Tegu on otseturundusega, mis võimaldab personaliseeritud lähenemist. Meiliturundus on isegi tulemuslikum kui sotsiaalmeediaturundus, sest kogu sotsiaalmeedias postitatava sisu maht suureneb järjepidevalt. Selle asjaolu tõttu potentsiaalne klient ei pruugigi jõuda reklaamitud toote või teenuseni, sest kogu info seas on raske orienteeruda ja seega on loomulik, et kõige pakutavani ei jõutagi. 

Meiliaadressite kogumine on aga kaval viis oma kliendibaasi suurendamiseks ja turunduse teostamiseks. Üks meil mitme inimese postkastis saab ühtekokku palju rohkem tähelepanu kui näiteks samasisuline postitus Facebookis. Meili puhul peab inimene midagi tegema – isegi kui ta kõigest klikib meili ees oleval linnukesel, et antud meil kustutada. Sellise tegevuse puhul suunatakse etteantud sisule ikkagi suuremat tähelepanu võrreldes sellega, kui silmatakse vilksamini mõnda postitust sotsiaalmeediakanali uudisvoos.

5. Sisuturundus – content is a king (tähendus)

Sisuturundus seisneb väärtusliku ja asjakohase teabe edastamises oma sihtrühmale ilma midagi vastu ootamata. Selle edukaks tegemiseks on vaja leida hea tasakaal lugejatega resoneeriva sisu loomise vahel, mis vastab seatud ärieesmärkidele (nt suurenenud müük või veebisaidi liiklus). Lisaks on väärt sisu pakkumine kliendile ka Google jaoks hea, aitab sinu kodulehe või e-poel otsimootoris kõrgemaid kohti saavutada.