SEO ehk inglise keeles search engine optimization ehk otsingumootoritele optimeerimine

Muudatused, mis tehakse veebilehe/kodulehe sisus ja struktuuris, et tõsta veebilehe asukohta otsingumootorite pingereas, nimetatakse SEOks ehk otsingumootoritele optimeerimiseks. Otsingumootorid hindavad lehti ja tõstavad need otsingumootoris kõrgemale kohale, kui veebileht on vastavalt kindlatele parameetritele seadistatud. Need parameetrid on näiteks õiged meta-kirjeldused, peakirjades ja alapealkirjades märksõnade kasutamine, kasutajasõbralike linkide kasutamine jne. Neid parameetreid ehk inglise keeles ranking factoreid on näiteks Google´l üle 200.

Selleks ajaks, kui sa jõuad selle lause lõpuni lugeda, on Google otsingumootoris tehtud üle sajatuhande otsingu.

Mõned faktid Google kohta numbrites:

otsingut igas sekundis

miljardit otsingut päevas

%

otsinguturust on Google käes

%

Your Title Goes Here

Mis on otsingumootoritele optimeerimine?

SEO – inglise keeles search engine optimization ja eesti keeles otsingumootoritele optimeerimine. Veebilehe otsingumootrorile sõbralikumaks optimeerimine aitab sul peamiselt Googles ja ka teistes otsingumootrites esimeste seas välja tulla ja nii su lehele rohkem väga kvaliteetset veebiliiklust tuua. Otsingumootoritest tulevad külastused konverteerivad hästi hiljem klientideks.

On võimalik oma ettevõtmise kodulehte nii optimeerida, et see meeldib otsingumootoritele. Kui sa oma lehte juba SEO sõbralikuks muutunud ei ole, siis on seda võimalik lihtsate sammudega alustada, näiteks oma lehe sisu muuta kasulikuks ja informatiivseks. Loe siit, kuidas kirjutada veebisisu, mis müüb.

SEO on läbi ajaloo muutunud. Võib öelda, et kunagi oli paremate tulemuste saavutamine Googles lihtsam. Üle 15 aasta tagasi eksisteeris selline asi nagu keyword stuffing ehk eesti keeles midagi “märksõnade ülemäärase kasutamise” sarnast.

Kuna Google algoritm oli veel uus ja kasutas lehtede hindamiseks relevantsete märksõnade arvu lehel, siis tihti said tänapäeva mõistes spämm veebilehed väga kvaliteetsetest saitidest kõrgemaid kohti. Tänapäeval on Google´le kvantiteedist tähtsam kvaliteet.

Näide märksõnade ülemäärasest kasutamisest-

Näide märksõnade ülemaarasest kasutamisest

Kui sul on juba olemas toimiv ja sulle meelepärane koduleht aga SEOga pole veel pihta hakatud, siis praegu on sul selleks hea võimalus. Uuri siit lähemalt – SEO audit TASUTA!

Kui sa tahad ise ka oma kodulehte optimeerida SEO sõbralikuks, siis peaksid sa teadma kuidas Google töötab. Kasutame näiteks Googlet, sest Google on lihtsalt niivõrd suure edumaaga otsinguturu liider, et teisi näiteid pole mõtet kasutada. Siit saad lugeda rohkem erinevate otsingumootorite kohta.

  • Google 92.05% 92.05%
  • Bing 2.83% 2.83%
  • Yahoo 1.65% 1.65%
  • Baidu 0.98% 0.98%
  • YANDEX 0.76% 0.76%

Kuidas uut veebisisu otsivad algoritmid töötavad?

Kui sa tahad, et su veebileht teatud märksõnadele Googles kõrgetel kohtadel välja tuleks, pead sa need märksõnad nö. nähtavaks tegema.

Mõned asjad, mis otsingumootoritele meeldib:

  • Kasuta lühikesi, tabavaid ja relevantseid lehtede pealkirju
  • Sisu loomisel pealkirjasta erinevad alateemad (kasuta H1, H2, H3 jne)
  • Lisa piltidele pealkirjad ja asukoht, et Google pildiotsingus välja tulla

Mida selgemini su leht teatud teemat kirjeldab, seda kiiremini ja täpsemini korjab Google su lehe internetiavarustest ülesse.

Google tohutud serverid otsivad igal ajahetkel veebist täiesti uut ja uuendatud sisu. Google on välja töötanud nn. veebiämblikud, mis kõik veebilehed üles leiavad ja neid analüüsivad, et siis selle järgi lehti oma otsingumootoris reastada.

Uue sisu indekseerimine otsingumootoris

Veebiämblikud saadavad kogutud info Google serveritesse, mis siis analüüsivad lehel olevat sisu, et selle temaatikast ja sõnumist aru saada. Selle info järgi asetatakse veebileht nn. Google indeksisse.

Otsingumootorites tulemuste reastamine ehk ranking

Et SEO jätkusuutlik oleks, on sul vaja teha kahte asja:

  1. vaata, et su veebilehel sisalduv info oleks uuendatud ja ei sisaldaks aegunud informatsiooni.
  2. Su lehe sisu peab olema suunatud sellele kindlale tarbijagrupile, keda sa tahaks oma lehte külastamas näha.

Kui internetikasutaja kasutab Googlet oma otsingu tegemiseks, siis Google kuvab talle tulemuse veebilehtedest järgmisi parameetreid arvesse võttes:

t

1. Mis sõnu otsingusõnadena kasutati?

2. Kasutaja asukoht

3. Veebilehe vanus

4. Veebilehe autori pädevus

Mis töötab otsingumootoritele optimeerimisel täna?

Alates üheksakümnendatest on otsingumootorid välja töötanud erinevaid algoritme ja kasutanud neid lehte hindamiseks, et need oma otsingus reastada. See, mida algoritmid tähtsaks peavad, on kolmekümne aasta jooksul palju muutunud.

Kui kunagi võisid sa oma lehega otsingus esimesena välja tulla, kui kasutasid sihitud märksõna sadu kordi, siis tänapäeval see enam ei tööta.

Google on teinud aastate jooksul rasket tööd ja oma algoritme täiendanud, et need lehe sisust aru saaks ja veebilehti relevantsuse ja informatiivsuse seisukohast hinnata oskaksid. Tänaseks päevaks on Google otsingutöötlus arsenali lisandunud masinõpe ja tehisintellekt.

    Google kasutab oma otsinguroboteid ja kogub informatsiooni, et teada saada, kuidas otsingumootori kasutajad otsinguid teevad ja  viib selle vastavusse oma süsteemis olevate veebilehtedega. Kogu selle kogutud info najal teeb Google iga mõne kuu tagant oma otsingumootoris uuenduse ehk nn. Google updates.

    Sellistel hetkedel võid näha oma lehte kas otsingumootoris kõrgemale tõusmas või siis otsingutulemustes langemas. Kõik olene sellest, mis SEO taktikaid ja võtteid sa kasutanud oled.

    Google peab ka tänapäeval õigete märksõnade kasutamist tähtsaks ja reastab selle järgi veebilehti aga veel tähtsam on veebilehe ja sellel oleva sisu kvaliteet.

    Google hindab lehe ja sisu kvaliteeti järgnevalt:

    1. Kas leht on relevantne ja vastab otsingusõnale
    2. Lehel oleva info usaldusväärsus, autoriteetsus ja autori pädevus
    3. Veebilehe kasutajasõbralikus
    4. Mobiilisõbralikus ja lehe toimimine erinevates veebilehtsejates (Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari jne)
    5. Lehe kiirus

    Osad loetud punktidest on seotud lehesisese SEOga ( ingl.k on-page SEO) ehk on osa sellest, kuidas kasutaja veebilehte kogeb, näiteks lehe kiirus. Teine pool SEOst on leheväline optimeerimine (ingl.k off-page SEO), mille väga oluliseks osaks on viitavate linkide arv ja kvaliteet sinu lehele. Kõrge kvaliteediga saitidelt tulevad lingid sinu lehele tõstavad su lehe reputatsiooni.

    On hea, kui sa tead, mis otsingumootorile optimeerimise võtted on lehesisesed ja millised lehevälised, sest siis saad sa välja töötada efektiivse SEO optimeerimise kava. Nii lehesisene, kui ka leheväline SEO aitavad sul veebilehe kohta otsingumootoris tõsta, aga see kuidas neid kahte SEO optimeerimise taktikat praktiseeritakse, on üsna erinev.

    Lehesisese ja lehevälise SEO erinevused ja iseärasused

     

    Kõige lihtsam on kahte omavahel eristada nende nimede alusel.

    Lehesisene SEO viitab kõikidele nendele elementidele, mis asuvad sinu veebilehel ja on külastajale nähtavad. Nendeks elemendid on seotud sisuga sinu lehel ja muude tehniliste asjadega nagu näiteks URL struktuur ja meta tekstid ja kirjeldused.

    Järgnevalt loetlen mõned lehesisese SEO elemendid:

    • Pealkirjad (H1, H2, H3)
    • Piltide pealkirjad ja meta kirjeldused (loe siit rohkem meta kirjelduste kohta)
    • Veebilehe laadimiskiirus
    • Infograafikud
    • Lehe sisu kvaliteet
    • Videod
    • Toodete/teenuste ülevaated
    • Blogi sisu

    Mida rohkem erinevaid ja kvaliteetseid SEO optimeerimise elemente su lehel leidub, seda paremini su leht lõpuks Googles välja tuleb.

    Ka leheväline SEO ja linkide ehitamine aitab su lehte Googles kõrgemale viia, aga leheväline optimeerimine on veidi keerulisem, sest lehed, mis su lehele viitavad, ei ole sinu omad. Näiteks:

    • Blogid ja veebiartiklid , mis viitavad sinu lehele
    • Video, heli ja piltide jagamise lehed, mis viitavad sinu lehele
    • Veebilehtede kataloogid (neti.ee) ja ettevõttete arvustuste lehed

    Kui sul on oma ettevõte ja sellel on koduleht, võid sa oma info näiteks lisada Yelpi ja Yellow Pages. Saad kvaliteetsed viited oma lehele. Et nende viidete kvaliteeti veelgi tõsta ja neid linke tugevamaks teha, julgusta oma kliente nendele lehtedele tagasisidet jätma ja su ettevõtmisele hinnangut andma.

    Väga suur lehevälise otsingumootoritele optimeerimise osa on nö. linkide ehitamine. Inglise keeles on selleks sõnaks backlink ehk tagasiviide sinu lehele kodulehe väliselt veebilehelt. Mida rohkem kvaliteetseid linke sinu lehele viitab teistelt saitidelt, seda kõrgemalt Google su lehte hindab.

    Rõhutan: otsingumootoritele optimeerimise puhul on oluline lingi kvaliteet, mitte kvantiteet. 

     

     

    Lihtsustatult öeldes käib linkide ehitamine nii, et  otsid võimalusi, kuhu jätta internetiavarustesse oma veebilehe link.

    Kunagi minevikus ja ka tänapäeval saab osta igasugu erinevaid linkide ehitamise programme ja pakette. Tihti ei ole see aga jätkusuutlik, kuna linkide kvaliteet on nõrk. Linkide kvaliteeti saab analüüsida igasugu erinevate programmidega. Su lehed võivad sellise „pimesi“ linkide ostmise peale sattuda nö. lingi farmidesse ja need viited mõjuvad su lehele väga suure tõenäosusega negatiivselt.

    Kui sa tahad teada, mis lehed su kodulehele tagasi viitavad, siis võta meiega ühendust!

    Tegelikult on Google reeglites kirjas, et igasugu linkide ehitamine kõrgemate kohtade saavutamiseks on Google SEO eeskirjade rikkumine. Siiski on teatud „linkide ehitamise“ meetodid, mis töötavad ja Google võtab neid arvesse, tõstes su lehe kõrgemale.

    Praegusel ajal on kõige olulisem linkide kvaliteet, mitte see, kui palju neid su veebilehele viitab.

    Iga viitav link su lehel peab olema relevantne ja vastama lehe sisule , millele viidatakse. Järgnevalt teatud võtted, kuidas oma lehe linkide arvu tõsta.

    Mõned efektiivsed lehevälise otsingumootorile optimeerimise strateegiad on:

    1. Külalispostitused blogides.
    2. Valmistad enda ettevõtmisega seotud teemast infograafiku ja teed selle jagatavaks ja jagad ise ka sotisaalmeedias ja erinevatel piltide ja infograafikute jagamise lehtedel.
    3. Lood lehele sisu, mis räägib sinu valdkonnaga seotud tegevustest ja inimestest ja mõjuisikutest. Kirjutad trendide kohta oma valdkonnas.
    4. Postitad erinevat meediamaterjali (pildid, videod, infograafikud jne) sellistele lehtedele nagu Youtube, Vimeo, SoundCloud, Flickr jne. Neid lehti on väga palju. Siin asub üks väga huvitav leht, kus on kokku loetud 50 erinevat multimeedia jagamise lehte: https://loganix.com/link-posting-sites/.

    Su eesmärgiks peaks olema sisu loomine, mis on nii kvaliteetne, et inimesed ise viitavad sellele. Või huvitav. Kindlasti lisa oma postituste kõrvale sotsiaalmeedia jagamiseks mõeldud laiendus, et külastajad saaksid seda kiiresti oma sõpradega jagada, kui see jagamist väärt on.

    Keskendu oma sihtrühmale!

    Nüüd, kui sa oled otsingumootoritele optimeerimisega enam vähem tuttav, saad sa kohe alustada. Alusta näiteks kohe sinu ettevõtmisega seotud märksõnade nimekirja loomisega ja nende märksõnade ümber kvaliteetse sisu loomisega. Mida kasulikum su sisu sinu lehele saabuvale külastajale on ja mida paremini tehnilised lehesisesed SEO aspektid sul seadistatud on, seda paremini su leht lõpuks Googles välja tuleb.

    Jagamist