Meta kirjeldus – kuidas seda müügi ja SEO jaoks ära kasutada?

Autor | okt. 2, 2019 | Internetiturundus, SEO, Wordpress

Selles artiklis uurime lähemalt, mis asi on meta-description ehk meta-kirjeldus, miks need su veebilehe jaoks üliolulised on ja kuidas meta-kirjeldust nii kasutada, et see sulle maksimaalselt kasu tooks.

Mis asi on meta kirjeldus?

Lihtsustatult öeldes on metakirjeldus HTML märgis (HTML – ingliskeelne lühend sõnadest HyperText Markup Language ‘hüperteksti märgistuskeel’), mis kirjeldab lühidalt veebilehe sisu.

Veebilehe meta kirjeldus asub üldjuhul otsingumootorites meta pealkirja ja veebilehe lingi all. Googles näed sa meta kirjeldust sellisena:

meta kirjeldus

Google otsingumootoris võiksid meta kirjelduse pikkuse hoida vahemikus 140-160 sõna.

Siit saad rohkem lugeda, kuidas Google ise soovitab meta-kirjeldust kasutada.

Miks on meta kirjeldus SEO jaoks oluline?

Miks? Meta kirjeldust õigesti kasutades saad sa tõsta oma veebilehe külastatavust ja nii suurendada oma kliendibaasi.

Uuringud näitavad, et kui sa kasutad oma leheküljega seotud märksõnu oma meta pealkirjas, URLis ja meta kirjelduse tekstis, siis Google otsingumootor saab sinu lehe struktuurist hästi aru ja premeerib sind paremate kohtadega nende süsteemis.

Tuleb ära mainida, et meta kirjeldus on üks mitmest sajast nö. ranking factorist, mida Google sinu veebilehele järjestades arvesse võtab.

Võta seda meta-asja nii: see on nagu su veebilehe ukseesine, mida su ehk tulevane klient esimese asjana näeb, kui ta sinu lehe Googlest teatud märksõna peale üles leiab.

Võta kindlasti see aeg ja vaata üle oma veebilehe iga lehekülje meta-kirjeldused ja tee ukseesised korda. Need mõned read teksti muudavad palju. Jäta oma kodulehest hea esmamulje – nii kliendile, kui ka Googlele.

Kuidas kirjutada pilkupüüdvat Meta-kirjeldust?

Kui su veebilehel on juba Google otsingutes häid tulemusi ette näidata, siis meta-kirjeldusega võib otsingutulemsutes kergesti tähelepanu tõmmata.

Tähelepanu tõmbamine ongi see viimane asi, mis potentsiaalse kliendi su lehele maanduma paneb. Ja seda tähelepanu on kõige parem tõmmata just Google otsingumootoris hästi ja pilkupüüdvalt kirjutad meta-tekstidega. Sul on vaja eristuda.

Su võimalus tähelepanu tõmmata on piiratud 160 tähemärgiga. Siin näide Google otsingust:

meta kirjelduste kirjutamine

Mida võib pildilt välja lugeda?

  • Purjetamine.com kasutab märksõna „purjetamine Tallinna lahel“ lehekülje pealkirjas, URLis ja metakirjelduses.
  • kasutab oma 160 tähemärki maksimaalselt ära, sealjuures nii, et tekst ei jää poolikuks.
  • Hind välja toodud – paljude teenuste/toodete puhul on kirjelduses hea hind välja tuua, eriti kui see on soodne.
  • Tekst lühike ja tabav.

Nagu näete, siis purjetamine.com konkurendid ei lisa oma märksõna kohtadesse, kus seda tegelikult teha tuleks ja silma hakkavad ka mõned muud apsakad.

Kui oled lõpetanud selle artikli lugemise, siis hiljem Googles erinevaid otsinguid tehes hakkad sa kindlasti kiiresti märkama halvasti kirjutatud metat.

Õpi nendest ja kirjuta enda omad paremini!

Meta-kirjete näited ja nipid

Üks hea nipp, mida kasutada – mõtle vanade ja klassikaliste ajalehereklaamide peale näiteks nagu need siin:

meta andmed

Siin veel üks näide tänapäevasemast ajalehe reklaamist:

metaandmed

Nagu näidetelt näha siis lühikese ala peale on mahutatud palju konkreetset ja vajalikku infot. Inimesel on lihtne otsustada.

Tee ka sina otsingukasutaja elu lihtsamaks – kirjuta oma meta-kirjeldused nii, et inimesed nendele klikkida tahaks.

Inglise keeles on väljend, millele ma eestikeelset vastet ei tea: unique selling point (USP). Lihtsustatult öeldes on see sinu veebilehe unikaalne „müügile kutsuv lause“, mis sind otsingutulemuste kuvamisel teistest lehtedest eristab.

Ära karda oma meta-kirjetesse veidi emotsionaalsust lisada.

Inimesel on kuus põhiemotsiooni: rõõm, kurbus, vastikus, üllatus, viha ja hirm.

Siin väidetakse, et need kuus saab näoilmest lähtuvalt jagada nelja rühma: rõõm, kurb, hirm/üllatunud ja viha/pettumus/meelepaha.

emotsioonid - emotsionaale müük

Niisiis – sa pead 1-2 lausega (160 kirjamärki) pakkuma otsingutegijale piisava põhjuse sinu lehekülge külastada:

  • kasuta konkreetset tegevusele kutsuvat lauset
  • adresseeri emotsionaalset valukohta
  • kasuta pigem lühikesi lauseid ja sõnu
  • paku külastajale nö. präänikut – midagi tasuta või soodsalt
  • vasta otsinguküsimusele
  • ole loominguline

Veelkord rõhutan, et vaata üle oma kõikide veebilehe üksikute lehekülgede metad – mitmed veebi statistikad näitavad, et ligi 30% saitidel on duplikaaditud lehe kirjeldused (ei ole unikaalsed) ja ligi 25% lehtedest ei kasuta neid üldse. Väga suur viga, üldse mitte kasulik su veebiturunduse püüdlustele.

Metakirjelduste kokkuvõte:

  1. 1-2 lauset, 160 märki.
  2. Ära unusta lisada oma märksõna/märksõnad.
  3. Lisa konkreetne tegevusele kutsuv lause/sõnad, kui see on vajalik.
  4. Väldi korduvaid kirjeldusi, kirjuta unikaalsed.
  5. Vaata, et meta kirjeldused vastaks su lehe sisule.
  6. Sihi emotsiooni.
  7. Kirjuta tähendusrikkalt ja kirjeldavalt.

Nüüd kõik kenasti metat kirjutama – usu, see ei ole nii raske ja selle kasulikkust saab hiljem analüütikast vaadata.

metaandmed mõiste

Kui endal aega või tahtmist napib, võta meiega ühendust ja teeme su meta-kirjeldused korda!

 

Oliver Eenmaa
Copyright, SEO, UX ja UI. Veebihai kaasasutaja.
Jagamist