Sisuloome kasulikkus SEOle – kuidas kirjutada veebisisu, mis müüb?

sisuloome

Sisukord

Müügile orienteeritud sisuloome juures on see tavaline viga. Ka väga kogenud veebisisu loojad astuvad tihti selle sama reha otsa.

Kelle peale sa mõtled, kui kirjutad oma veebilehe sisu?

Kas Sa kujutad ette potensiaalset klienti sinu kirjutatud (müügi)teksti lugemas? Ja kas sa mõtled selle peale, et tal oleks hea ja põnev lugeda?

sisuloome

Kui sa kirjutad müügile orienteeritud veebisisu, siis võibolla ehk kõige suurem viga selle tegemise juures on see, et sa tahad kirjutada nii nagu kirjutatakse juturaamatut.

Enamus meist teab, mis tunne on, kui sind üks põnevast romaanist tingitud kujutluspilt sind endaga kaasa haarab. See võib sinu mõtte haarata mõneks tunniks või isegi päevadeks.

Müügiteksti kirjutades aga meil sellist aega ei ole – tihti on meil inimese tähelepanu tõmbamiseks ainult mõned hetked, kui sedagi.

veebisisu loomine, mis müüb

Kuidas muuta oma loodavat sisu müüvamaks?

Väga paljud veebisisu loojad teevad ühe suure vea – nad kirjutavad oma müügitekste, mõeldes inimestele, kellele meeldib lugeda, seda nautida, tass teed juua ja mõnusalt aega veeta; inimesele, kellel on just tollel hetkel aega, kui ta aga tegelikkuses otsib kiiret vastust oma põletavale küsimusele või leevendust oma tarbimisvajadusele.

Viimane lause on põimlause ja selliseid ei tasu kasutada, kui sa oma kodulehel viibijat sinu poolt valitud tegevusele veenda tahad.

Nad kohtlevad oma veebi külastajaid just nagu trükitud teksti (raamatute) lugejaid.

Müügile ajendatud sisuloome puhul on see vale!

Müüv veebitekst on totaalselt erinev trükikirjanduse tekstidest või elustiili ja muu sellise blogide sisust.

Kui inimene ostu- või muremõtetega midagi Googlest otsib, ei tule ta ilukirjanduslikku või kaasahaaravat lugu otsima.

Müügitekst pole ilukirjandus!

müügiteksti kirjutamine

Ta tuleb lahendust otsima. Nutiajastule kohaselt tahab ta kiiret vastust.

Ta tuleb „jahti“ pidama.

Müügile orienteeritud veebiteksti ei loeta! Lihtsalt visatakse pilk peale – umbes nagu skänner viskab su dokumendile pilgu peale.

Kui inimesed su teksti isegi ei loe, siis tekib küsimus – kuidas ikkagi kirjutada sisu, mis veenab su lehe külastajat tegema seda, mida sina lõpptulemusena näha tahad.

Tahad kirjutada paremat veebi sisu ja mille lõpptulemus on müük?

Kui su kodulehe sisu tegeleb müügiga, siis külastajad otsivad kas informatsiooni või tooteid/tooteid. Nad teevad kiireid otsuseid, nendele pikemalt mõtlemata.

Valmis?

1. Kohtle oma veebi külastajaid kui metsloomi

Su kodulehe külastajad käituvad kui metsloomad (allikas: Jakob Nielsen’i Alertbox).

Nad jahivad informatsiooni või tooteid, mida osta – just nagu näljane panter jahib oma järgmist saaki.

veebi sisu loomine

Kui panter nuusutab lõhnajälgi otsustab ta kiiresti: kas see lõhnajälg viib hea toidukorrani? Ja kas see on kerge saak?

Su veebi külastajad mõtlevad samale kahele asjale: kas su koduleht pakub seda, mida nad otsivad? Ja kas nad saavad seda lihtsalt ja kiiresti leida?

Näljasele pantrile ei meeldi raisata aega ja energiat saagi püüdmiseks. Samamoodi ei taha su veebisaidi külastaja sirvida sinu kodulehte mitte rohkem kui mõned minutid (kui sedagi), et leida see, mida nad otsima tulid. Nad tahavad seda leida kiiresti.

Just nagu panter, kes teeb kiire otsuse kas järgida lõhnajälge või mitte, otsustavad su veebi külastajad vaid mõne hetkega, kas su koduleht on neile kasulik või mitte.

Kui su veebileht tundub keeruline ja liiga mitmete variantidega, mille vahel valida, siis klõpsavad nad sealt ära, et teist infojälge ajada.

Kõige lihtsam viis lehelt külastajaid kiiresti eemale saada on AEGLANE leht.

Eesmärgist motiveeritud (ostujanu, küsimus, probleem) inimese aju ja silmad hindavad su lehel nähtut uskumatult kiiresti – sa kas annad neile kiire võimaluse teha järgmine klikk/otsus või nad tõenäoliselt lahkuvad su lehelt.

Veebi külastajad silmavad kiirelt sinu kodulehte enne, kui annavad hinnangu kas see on õige koht või mitte. Nad ei pea seda kindla peale teadma. Nad tahavad lihtsalt teha kiire otsuse.

Kui su kodulehekülastajad vaid viskavad su veebisaidile silma peale, siis kuidas sa saad oma sõnumit nii edastada, et see neile silma (ja ehk ka kõrvu) hakkaks?

2. Müüvat sisu luues aseta oma kõige olulisem informatsioon esikohale

Veebi jaoks kirjutamine on täiesti erinev essee või dokumendi kirjutamisest.

Kujuta ette, kuidas sa kirjutad esseed – pealkiri, esitad aine või probleemi, juhatad essee sisse, oled loominguline, siis tuleb alles põhiosa…mitu asja vahepeal…ja siis alles kokkuvõte.

sisuloome mis müüb

Veebi lehtedel pead tegema vastupidist: kõige olulisemad punktid tulevad alati esimesena!

Eluline näide:

ütleme, et sa otsid oma torumeest. Ikka läheb vaja.

Võib-olla sa otsid kedagi kohalikku, seega on sul vaja näha, et torumees asub näiteks Tallinnas.

Sa ise võibolla sellele kohe ei mõtle, aga su alateadvuse jaoks võib oluline olla, et torumehel on sertifikaat oma oskuste tõendamiseks ja ehk ka soodsad hinnad…

Nüüd lähed avad sa oma lemmik veebilehitseja ja teed otsingu ja ilmselt teed sellise otsingu „torumees tallinnas“.

Muutsin veidi tulemusi, et näidata, mida sa ideaalis näha tahaks:

kasuta õigeid märksõnu

Informatsioon, mis on su kodulehe külastajatele kõige olulisem on sageli väga lihtsad sõnad ja laused selle kohta, mida sa teed. Kui nad saavad aru, mida sa teed, võivad nad tahta teada muid olulisemaid detaile

Rohkem saad lugeda meta-kirjelduste kohta siit: Meta kirjeldus – kuidas seda müügi ja SEO jaoks ära kasutada?

Ajakirjanikud kutsuvad seda „tagurpidi püramiidi“ kirjutamiseks. Ajalehe artiklites tuleb kõige uudisväärtuslikum informatsioon enne detaile ja taustainformatsiooni.

Isegi kui sa loed ainult esimest ajalehe artikli lõiku saad sa artikli ülevaatest aru.

Lähtu veebis tähelepanu saamiseks samast strateegiast.

Siin on ümber tehtud tagurpidi püramiid, et eelnevat illustreerida:

tähelepanu tõmbamine veebis

Sama on ka sinu kodulehega. Su kliendid tahavad esiteks teada „kiiret“ ülevaadet.

Põhimõtteliselt: Mida sa teed? Või mida sa saad nende jaoks teha? Ja mingi eelis nad sind valima peaksid. Ja siis kõik muu.

3. Ära proovi olla nutikas või loominguline

Veebis on haruldane, et lugeja hoiaks kramplikult kinni igast sinu kirjutatud sõnast. Tal pole aega. Tal on kiire, sest ta võiks vaadata mitmeid teisi lõhnajälgi – kodulehtesi – selle asemel, et raisata aega selle peale, et saada aru, mida sa teed.

Lihtsad lausungid/loosungid/laused/sõnad toimivad sageli kõige paremini.

“[K]ui ma vaatan veebi lehte, siis see peaks olema iseenesestmõistetav. Ilmselge. Selgituseta mõistetav”. – Steve Krug.

Nutikas fraseerimine nõuab inimestelt mõtlemist. Ja inimestelt mõtlemise küsimine ei tööta veebis, sest veebi külastajad jahivad – neil pole aega mõtlemiseks. Seega hoia oma veebi tekst nii lihtne kui võimalik!

müügitekstid

Kirjuta nii, nagu sa kirjutaks 12-aastasele, sest see muudab sinu teksti lihtsasti jälgitavaks. Ning ole hoolikas naljadega kui sa pole just täiesti kindel, et su sihtrühm saab nendest aru.

4. Kujuta ette, et sa oled teadvusega skänner ehk kirjuta skanneerijatele

Veebis loetakse küll tohutult palju ja pikalt. Müügiinitsatiiviga teksti loetakse ka palju aga mitte pikalt vaid põgusalt.

Veebilehti, mille olemus ja eksistentsi eesmärk on MÜÜK, ei loeta! Luban, et seda ma rohkem ei korda.

“[Mida enamus veebi külastajad teevad] on uuele leheküljele silma peale viskamine, mõne teksti skännimine, ja klõpsamine esimesel lingil, mis püüab nende tähelepanu või meenutab kuidagi seda, mida nad otsivad.” – Steve Krug

Uuringud väidavad, et ainult 16% inimestest loevad veebi lehekülgi sõna-sõnalt. Enamus inimesi skaneerivad. (Allikas: Jakob Nielsen’i Alertbox). See teadustöö on küll 1997 aastast aga see kehtib üsna täpipealt tänaseni. Nende uuem uurimus, kuidas inimsilm skänneerib veebilehti f-kujuliselt.

Kuidas luua sisu teadvusega skännerile?

Kontrollnimekiri:

  • Kas su pealkiri teatab edasi, mida sa teed?
  • Kas su pilt sisaldab müügisõnumit?
  • Kas su alapealkirjad võtavad kokku võtmepunktid?
  • Kas lihtsasti loetavad loetelupunktid vähendavad sõnade arvu?

Sinu veebikülastaja otsib informatsiooni või tooteid. Tee kindlaks, et ta saab aru sinu kõige olulisemast informatsioonist lihtsalt sinu veebilehele silma peale heites.

5. Kasuta sisuloomes neid märksõnu, mida inimesed päriselt otsivad ja näha tahavad

“Veebilugejatena oleme me jällegi kütt-korilased, ainult seekord silmapiiri skaneerimise asemel saaki otsides, skaneerime me lehekülgi teatud sõnu otsides. Kui me neid sõnu näeme, siis me klõpsame nendele ja me tegutseme.” – Gerry McGovern

Kujuta ette, et tahad lennata Bangkoki puhkusele ja sa otsid odavat lendu. Mida sa otsid: “taskukohast lendu”, “madalaid lennuhindu”, või “odavat lendu” Bangkoki?

Keegi ei otsi “taskukohaseid” lende. Google’i Keyword Tool näitab, et inimesed otsivad “odavat” ja odavaid lende. Google Suggestion on jälle üks suurepärane tööriist, mille võiksid lisada oma kogusse.

google suggestions
sisuloome

Märksõnade otsingu tulemused näitavad, et “odav” on palju populaarsem otsingusõna kui “madal lennuhind” või “taskukohane”.

Enamus inimesi otsivad “odavaid” lende.

Hooldus-sõnad on sõnad, mida inimesed otsivad. Sageli meeldib meile, et me kõlaks paremana kui me tegelikult oleme. Me proovime ilustada, mida me teeme. Me proovime kõlada teaduslikult, peenelt või eriliselt. Kuid su veebi külastaja otsib tuttavaid sõnu ja õigeid märksõnu, mida ta näha tahab, sest nad on lõhnajälgede rajal, mis ütleb talle, et ta on õiges kohas.

6. Müüki silmas pidades, kirjuta laiskadele inimestele

Just nagu laisk panter otsib lihtsat saaki õhtusöögiks, ei taha su veebikülastaja teha palju tööd, et lugeda sinu teksti.

Tee tekst lihtsasti loetavaks:

  • Kasuta lühikesi lõike – maksimaalselt neli lauset.
  • Kasuta lühikesi laused – keskmiselt kaksteist sõna.
  • Jäta mittevajalikud sõnad välja
  • Väldi žargooni ja sõnamulinat
  • Väldi umbisikulist kõneviisi
  • Väldi mittevajalikku kordamist
  • Adresseeri oma veebikülastajaid – kasuta sõna “sina”
  • Lühenda oma teksti
Kui lühike peaks su tekst olema?

Steve Krug soovitab vabaneda pooltest sõnadest leheküljel, ning vabaneda ülejäänud poolest, mis jäi alles, eriti kui leht keskendub kiirusele ja müügile.

See võib olla liiga keeruline eesmärk ja tundunda veidi ülepingutatud, kuid proovi seda. Sea endale väljakutse ja muuda oma tekst nii lühikeseks kui võimalik. Alati pole su muidugi vajalik. Aga tõsiasi, et juurde saab lisada alati kehtib ka siin.

7. Eelda, et inimesed saabuvad su kodulehele igast kandist ja maabuvad täiesti suvalisel sisulehel

Inimesed loevad tavaliselt raamatut alatest esimesest peatükist, teisest kolmanda peatükini ja neljandani jne. Kujuta ette, et inimesed võtavad kätte raamatu ja alustavad lugemist kusagilt suvalisest kohast.

Võimalik, et viimase peatüki algusest, võib-olla kolmanda peatüki keskelt, või esimese peatüki viimasest leheküljest.

Selline näeb välja internet. Enamus veebi külastajad ei alusta lugemist sinu kodulehelt. Nad võivad saabuvad ükskõik millisel veebilehel sinu saidil.

Kui sa ei tea, kuhu inimesed saabuvad sinu kodulehel, siis mine Google Analytics >> Site Content >> Landing Pages.

Sa näed täpselt, kui palju veebikülastajaid on maabunud erinevatel lehtedel ja kui palju nad seal aega veetnud on (bounce rate) , kuhu nad klikkavad ja kuidas nad lehelt lõpuks lahkuvad. Väga oluline info.

Mida tähendab, et iga veebileht võib olla sisenemise lehekülg?

  • Iga lehekülg peaks olema lihtne skaneerida
  • Iga lehekülg peaks tegema inimestele selgeks kus nad on; mis veebisaidiga on tegu
  • Igal leheküljel peaks olema tegevusele kutsuv nupp või tegevus (call to action, CTA), mis ütleks inimestele, kuhu järgmisena minna või mida teha:
  • lugeda järgmist blogi postitust,
  • ühineda sinu uudiskirjadega,
  • vaadata toote detailset kirjeldust või hinnanguid,
  • küsida hinnapäringut
  • lisada toode ostukorvi

Ära tugine oma navigeerimisribale, et öelda inimestele, mida teha järgmisena. Lisa nupp või link, et juhtida inimesi võtma järgmine samm. Igal leheküljel.

8. Muuda jahimeestele sinu leidmine lihtsaks

Potentsiaalsed kliendid jahivad informatsiooni või tooteid.

Kuidas sa saaksid neid aidata?

Ahvatle potentsiaalseid kliente oma veebisaidile pakkudes kasulikku informatsiooni. Põhimõtteliselt käib SEO (otsingumootori optimeerimise) jaoks kirjutamine nii:

  1. Vasta küsimustele, mida potentsiaalsed kliendid küsivad
  2. Aruta ühte põhiteemat igal leheküljel
  3. Lisa lingid asjakohastele lehekülgedele oma veebisaidil või teistele veebisaitidele
  4. Kasuta fraase ja sõnu, mida su potentsiaalsed kliendid otsivad

Eelkõige: ole abistav.

9. Ole visuaalselt muljetavaldav

Veebi koopia ja veebidisain peaksid koos töötama.

Sa ei saa kirjutada oma sõnu, panna kokku oma lauseid ega luua oma loetelupunkte ilma mõtlemata selle peale, kuidas näeb välja su veebileht. Sinu kodulehe visuaalselt ahvatlev välimus mõjutab sinu teksti loetavust ning mõjutab seda, kas sinu saidil viibijad mõistavad kibe-kärmelt, millega sa tegeled.

Kuidas parandada oma veebiteksti visuaalset välimust:
  • Asenda tekstid piltide või videotega
  • Võta arvesse erinevad kirjatüübi suurused – mõtle selle peale, et inimesed märkavad alati suuremat teksti esimesena .
  • Rõhute klientide (või ekspertide) tsitaate, et lisada usaldusväärsust
  • Mängi tipphetkedega, rasvase kirjaga, CapsLocki või kaldkirjaga
  • Lagunda pikk pealkiri pealkirjaks koos allpealkirjaga
  • Muuda lõigud loetelupunktideks

Mis kõige olulisem: vabane segadusest. Vähenda müra ja lisa valget tühimikku. Mitte ainult ei muuda see sinu veebisaidi lihtsamalt loetavaks, vaid see parandab ka sinu tajutavat usaldust (allikas: Social Triggers).

Müüva sisuloome KOKKUVÕTE:

Tõde veenva veebi teksti kohta:

Ma tahaksin sulle öelda, et veenva veebi teksti kirjutamine on lihtne. Kuid tõde on see, et lihtsa ja kasuliku veebiteksti kirjutamine on raske.

Ära kohtle oma veebikülastajaid kui akadeemikuid, kes armastavad väljakutsuva ja keerulise teksti lugemist. Ära kohtle oma veebikülastajaid kui advokaate, kes keskenduvad väikeses trükis tekstile. Ära ole sõnarohke. Ära näita välja oma suurt sõnavara.

Selle asemel muuda oma tekst nii lihtsaks kui võimalik. Ära proovi olla kõik igaühe jaoks. Tea, kes sa oled ja mida sa teed.

Kui su positsioneerimine on selge, on palju lihtsam veebis välja paista ja olla leitav. Kui su sõnum on selge, on palju lihtsam luua veenvat veebisisu.

Ole selge. Ole täpne. Ole julge.

Loe veel

Jagamist