Veebidisain ning asjad, mida Sa valesti teed

veebidisain

Sisukord

Kui eesmärk on luua veebileht, mis suurendab konversioone ja toob sissetulekut, satuvad paljud ettevõtjad raskustesse. Veebileht peab olema visuaalselt atraktiivne, aga samas ka müügivõimalusi loov.

Liiga palju keskendutakse välimusele. Konversioonimääradele ei pöörata piisavalt tähelepanu ja see on koht, kus tehakse saatuslikke vigu.

Sellised vead võivad tunduda väiksed, kuid tegelikult kahjustavad need äri.

Ebafunktsionaalne veebileht muudab ostmise keeruliseks, paneb kliendid segadusse ja viskab neile asjatult takistusi ette. Lõpptulemus? Külastajad lahkuvad ja otsivad alternatiive.

Selline lähenemine mitte ainult ei kahanda müüki, vaid sunnib potentsiaalsed kliendid minema konkurendi juurde.

Kui soovid suurendada liiklust, müügivõimalusi ja müüki, tuleb vältida vigu, millega teised ettevõtted pidevalt hätta jäävad.

“Veebilehe edukus ei sõltu ainult välimusest. Tulemused tulevad siis, kui disain töötab koos müügistrateegiaga.”

Õnneks pole vigade parandamine midagi üle jõu käivat, küll nõuab see aega ja pühendumust.

Kui võtad aega, et tuvastada ja kõrvaldada vead oma veebilehel, näed tulemusi:

  • rohkem külastajaid,
  • suurem müügivõimaluste arv
  • ja kasvav müük.

Ärme raiska rohkem aega. Vaatame üle vead, mis sinu veebisaidi arengut takistavad.

Veebidisain ning selle vead

Mitte-mobiilisõbralik disain

Veebidisaini puhul peetakse tänapäeval kõige tähtsamaks mobiilisõbralikku disaini.

See võib tunduda veidi liialdatud, kuid tegelikult on see äärmiselt oluline. Mobiilisõbralik koduleht teeb teie veebisaidi kõigile kättesaadavaks, sõltumata sellest, millist seadet nad kasutavad.

Seepärast on oluline, et teie koduleht oleks optimeeritud arvutitele, nutitelefonidele, tahvelarvutitele ja isegi mängukonsoolidele, millel on tänapäeval brauserid. Kuna Google soovitab mobiilisõbralikku disaini, teeb see selle veelgi tähtsamaks.

Google toetab kolme erinevat mobiilisõbralikku disaini konfiguratsiooni:

  1. Skaleeruv veebidisain – kõik seadmed kasutavad sama URL-i ja HTML-koodi, kuid CSS kohandub seadme järgi. Seda soovitab ka Google.
  2. Erinevad HTML- ja CSS-koodid – igale seadmele näidatakse sama URL-i, kuid erinevaid HTML- ja CSS-koodide versioone.
  3. Eraldi disainid – veebisaitidel on eraldi disain mobiilseadmetele ja arvutitele.

Favicon e. Favorites icon puudub

Paljud veebikülastajad eelistavad sirvida mitme vahelehega.

Mõned kasutajad jätavad vahelehed lahti, et neid hiljem uuesti vaadata. Favicon pakub visuaalset järjehoidjat, mis aitab teie veebisaiti ära tunda.

404 Not Found error lehed

404 veateated on veebilehe külastajate jaoks frustreerivad ja segadusttekitavad. Kui kasutajad satuvad katkisele lehele, lahkuvad nad sageli kohe ja ei naase enam.

Seetõttu on oluline, et teie veebilehel oleksid töötavad lingid ning 404 veateadete korral suunataks külastajad tagasi kas avalehele või pakkuda neile kasulikku teavet, et nad saaksid veebilehel edasi liikuda.

Teie kodulehekülg kasutab karusselle

Karussellid ei ole alati halvad, kuid probleem tekib, kui need segavad kasutaja fookust.

Sellised karussellid põhjustavad bänneripimedust (näevad välja nagu reklaamid), mis omakorda vähendab konversioone. Külastajate tähelepanu hajub ja nad ei keskendu eesmärgile: konversioonile!

Teie veebisait on aeglane

Kui veebisaidi laadimiseks kulub üle nelja sekundi, on see liiga aeglane.

Google uuringust selgus, et 70% veebisaitidest laadisid rohkem kui seitse sekundit. Mida aeglasem leht, seda tõenäolisem on, et kasutaja lahkub. Optimaalne laadimisaeg on 3 sekundit.

Google kasutab lehe kiiruse hindamiseks järgmisi mõõdikuid:

  • Aeg esimese baidini – serveri reageerimise kiirus.
  • Visuaalne täielikkus – leht on kasutajatele täielikult nähtav.
  • Dokument on valmis – visuaalselt laaditud, kuid taustal toimub andmete laadimine.
  • Täielikult ära laetud – asünkroonne kood, mis ei takista kasutamist.
  • Failitaotluste arv – liiga palju väikseid faile aeglustab laadimisaega.

Serveri aeglane reageerimisaeg

Kui olete oma lehed optimeerinud, kuid server on aeglane, jääb veebisait ikkagi aeglaseks.

Google soovitab serveri reageerimisaja vähendada 200 millisekundini.

Aeglase serveri põhjused võivad olla:

  • Aeglane rakenduste loogika
  • Aeglased andmebaasi päringud
  • Aeglane protsessor
  • Mälupuudus

Teie veebidisain eirab disainieeskirju

Teie veebidisain võib eirata disainieeskirju, kui see ei järgi kasutajate ootusi. Külastajad on harjunud kindlate ja tuttavate disainielementidega, nagu navigeerimisriba, otsingufunktsioon ja loogiline paigutus.

Kui nad ei leia kiiresti vajalikku teavet või tuttavaid funktsioone, suureneb tõenäosus, et nad lahkuvad lehelt juba esimese mõne sekundi jooksul.

Ebaloogiline ja eksitav disain muudab kasutajakogemuse segaseks, mis võib mõjutada ka brändi usaldusväärsust. Kasutage aksepteeritud disainielemente, et muuta veebisait kasutajasõbralikuks ja intuitiivseks, pakkudes külastajatele meeldivat ning sujuvat kogemust.

Veebidisain ning tüpograafia vead

Ebaselge fondi valimine

Kursiivseid fonte, käsitsi joonistatud skripte ja sümboleid on raske lugeda. Vaadake näiteks seda allpool olevat pilti.

veebidisain

Kas suudate seda lugeda?

See on kirjutatud fondiga nimega “Bedtime Stories” ja ma arvan, et enamus inimesi ei saa täpselt aru, mis sellel pildil kirjutatud on. Fondid, mis on loetamatud või raskesti loetavad, vähendavad kognitiivset suutlikust inimestes.

Kognitiivne käitumine viitab külastaja kasutussõbralikkusele. Kas külastajatel on lihtne mõista, mida nad otsivad?

Inimesed eelistavad sisu, mida on kerge lugeda ja mida on lihtne mõista.

Ebaselge font suurendab kognitiivset koormust ja vähendab tekstist arusaamist.

Halb tähtede vahe, halb sõnadevahe ja halb tekstirea kõrgus

Kerning e. tähtede vahe lauses.

Tracking e. sõnade vahe lauses.

Leading e. tekstirea kõrgus lausetes.

veebidisain

Mida lähemal need on, seda raskem on veebisaidi külastajatel lugeda ja mõista, mida üritate öelda.

Need andmed tunduvad olevat päris väheolulised iseenesest; vähemalt, et see on loetav?

Kerningu, trackimise, leadingu ja teiste tüpograafiliste vigade probleem on see, et need muudavad selgusele jõudmise raskeks või võimatuks. Selgus on äärmiselt oluline, sest te ei saa veenda külastajaid, kuni nad Teid ei mõista.

Liiga palju erinevaid fonte

Liiga palju fontide tüüpe ja fontide stiilide kasutamine tekitab segadust. Külastajad on presentatsioonist segaduses, kui nad peaksid keskenduma sõnumile, mida üritate edastada.

veebidisain

Korduv fontide muutmine vähendab kognitiivset suutlikkust. See toimib visuaalse takistusena, mis häirib külastaja tähelepanu ja katkestab fookuse.

Teie veebisait võib olla ahvatlev, kuid liiga paljude fontide ja stiilide kasutamine ei ole hea mõte.

Hea rusikareegel on keskenduda kahele või kolmele fondile.

Fondid, mis on omavahel vastuolus

Kasutades kahte või kolme fonti on halb mõte, kui valitud fondid on üksteisega vastuolus. Vastuolus olevad fondid võitlevad külastajate tähelepanu eest, võttes tähelepanu ära sinu sõnumi olulistelt osadelt.

veebidisain

Vastuolus fondid on probleem, sest nad panevad rõhku ja keskenduvad asjale, mida tegelikult pole.

Veebidisain ning sisuloome vead

Teie sisu ei keskendu külastajatele

Kogenematud sisuturundajad keskenduvad sisu loomisele, mis on keskendunud nende ettevõttele ja kui suured ja edukad nad on. Selline sisuloome ignoreerib külastajate soove, eesmärke, hirme, pettumusi ja probleeme.

Selline sisuturundus vähendab usaldusväärsust ja muudab külastajate muutmise klientideks raskemaks.

Teie sisu pole kiirelt mõistetav

Teie veebisaidi külastajatel on nii palju aega, et keskmiselt külastuse ajal lugeda umbes 28 protsenti tekstist uuringute järgi.

veebidisain

Kas see tähendab, et peaksite vähendama külastajate jaoks loodud sisu? Ei, see tähendab lihtsalt, et loote sisu, millest on lihtne kiirelt aru saada. Milline näeb välja kiirelt mõistetav sisu?

  • Kirjeldavad alamrubriigid
  • lühikesed lõigud (kaks või kolm lauset)
  • Poolpaksus, kaldkirjas ja esiletõstetud vormindamine
  • Nummerdatud loendid

Sellist tüüpi sisu on lihtne mõista ja teie külastajad loevad sellist sisu tõenäoliselt rohkem.

Tühja ruumi vale kasutamine

Kui tühja ruumi hästi kasutada, suurendab tühi ruum arusaadavust, parandab loetavust, suurendab tähelepanu ja toob külastajale selgust. Kui lehel puudub tühi ruum, on sisu lugejale väga hoomamatu.

veebidisain

See on üsna äärmuslik näide, kuid see näitab, et tühi ruum on oluline. Google kasutab tühja ruumi selleks, et viia külastajate tähelepanu kõig tähtsamale.

veebidisain

Aga kuidas on tühja ruumi üleküllusega? Seda on raske kirjeldada. Selline näeb see välja:

veebidisain

Mis vahe on Google näitel ja teisel näitel?

Kavatsus.

Google soovib, et külastajad keskenduksid oma küsimuse otsimisele. Nende tühjal ruumil on otstarve, milleks on hoida inimesi eesmärgi juures.

Kui on üleliia tühja ruumi, tähendab see tavaliselt kahte asja.

  1. Tühjal ruumil puudub otstarve; või
  2. Sellel on eesmärk, kuid see ei sobi Teie veebisaidi külastajate eesmärkidega.

Kui on liiga palju tühja ruumi või liiga vähe, kahandab see selgust ja tähelepanu.

Kehv grammatika

Grammatilised vead on inimlikud – me kõik eksime aeg-ajalt, ja enamasti on külastajad valmis väiksemaid vigu andestama. Need võivad tunduda tühised, kuid iga väike apsakas võib hakata märkamatult õõnestama teie sõnumi selgust ja professionaalsust.

Probleem muutub tõsiseks siis, kui vigadest saab pidev harjumus. Kehv grammatika mitte ainult ei kahjusta teie veebisaidi usaldusväärsust, vaid loob ka halva esmamulje, mis võib pikemas perspektiivis vähendada külastajate usaldust ja lõppkokkuvõttes mõjutada negatiivselt teie kasumit.

Veebidisain ning kasutatavuse vead

Külaliste küsimustele mittevastamine

Teie veebisaidi külastajad võivad tulla väga konkreetsete küsimustega, millele nad soovivad vastust saada. Sellepärast tuleb alati lahendada külastaja problem või küsimus, sest kui sa seda ei tee, lahkuvad külastajad sinu veebisaidilt, mis ignoreerivad või keelduvad neile küsimustele vastamast.

Küsimuste teemad sõltuvad teie tegevusalast, kuid siin on mõned üldised küsimused, mida tie külastajad võivad küsida:

  • Kuidas suhelda inimesega, kes Teie firmas töötab?
  • Milline on Teie toodete ja teenuste hind?
  • Kuidas Teil toimivad tagasimaksed ja vahetused?
  • Mis on Teie privaatsuspoliitika?
  • Mida Te teete minu isikliku informatsiooniga?
  • Milline on Teie tarnepoliitika?
  • Kus Teie firma füüsiliselt asub?
  • Mis muudab Teie ettevõtte omanäoliseks?
  • Miks ma peaksin valima Teie toote või teenuse?

Teie veebisaidi külastajatel on palju küsimusi, millele nad soovivad vastuseid. Ning need küsimused muutuvad, kui nad konverteeruvad külastajast kliendiks. Sellepärast on alati hea olla kursis oma külastajate vajadustega.

Kehv otsing

Teie külastajad, eriti e-kaubanduse puhul, kasutavad otsingut tööriistana, et leida kiiresti just seda, mida nad otsivad. Suurema tootevalikuga e-poes on otsing hädavajalik – see aitab klientidel orienteeruda ja teeb ostuprotsessi lihtsamaks. Kui otsing ei tööta korralikult, loob see frustratsiooni, mille tulemusena võivad kliendid lahkuda ja teie müük kannatab.

Hea otsingumootor peab olema paindlik ja suutma hakkama saada:

  • Kirjavigadega (nt “telefon” vs “telafon”)
  • Märksõnade variatsioonidega (nt “dressid” vs “dressipüksid”)
  • Sidekriipsude, tühikute ja sünonüümidega (nt “kohvimasin” vs “kohvi-masin”).

Tulemuste kuvamine ainult märksõnade täpsuse ja päringute arvu põhjal ei ole efektiivne. Otsing peab eelkõige tooma esile kõige asjakohasemad tulemused ja pakkuma kliendile kiiret vastust tema vajadustele.

“Tõhus otsing leiab vastused enne, kui klient jõuab küsimuse lõpetada.”

Kui teie veebisait vajab otsingumootorit, veenduge, et see oleks kasutajasõbralik, täpne ja toimiks justkui parim müügikonsultant, kes tunneb teie tootevalikut peensusteni. Täiuslik otsing ei ole luksus – see on konkurentsieelis, mis muudab juhuslikud külastajad rahulolevateks ostjateks.

Veebidisain ning graafika ja pildivead

Halb suuruse määramine ja skaleerimine

Välja venitatud või halvasti skaleeritud pildid näevad välja odavad ja ebaprofessionaalsed. See vähendab ka usaldust. Pilte tuleks skaleerida vertikaalselt ja horisontaalselt üks-ühele suhtega.

Aga kui on suured pildid?

Suure mahuga pildid suurendavad sinu veebisaidi laadimisaegu ja nagu me näinud oleme, suurendab võimalust, et külastaja lahkub sinu kodulehelt . Kui tegelete piltidega, soovitatakse kasutada järgmiseid pildiformaate: PNG, JPEG ja GIF-formaate (TIFF-formaadist tasuks eemale hoida).

Skaleerimata piltide suuruse määramine

Google soovitab kasutada CSS-i meediumipäringuid veendumaks selles, et Teie graafika, pildid, ja muu media oleks täielikult skaleeritud. Teie CSS-kood peaks arvestama erinevate piltide suuruste muutustega vastavalt ekraani mõõtmetele.

Metaandmete puudumine

Digitaalkaamerad salvestavad palju mõttetuid metaandmeid. Failinimed nagu DSLR000184.jpg ei ole kasulikud külastajate või otsingumootorite jaoks. Parem idee on eemaldada sellised metaandmed.

Parem idee on asendada sellised metaandmed ning asendada need selliste andmetega, mis on kasulikud nii Sinu külastajatele kui ka otsingumootoritele.

Veebidisain ning jõudluse vead

Teie veebisait peab olema ühilduv kõigi kaasaegsete brauseritega, sest külastajad kasutavad erinevaid seadmeid ja tarkvara. Kui veebileht ei tööta korrektselt, võib see külastajaid frustreerida ja nad lahkuvad enne, kui jõuavad sisuni, mida te pakkuda soovite.

Sinu veebidisain sõltub liiga palju JavaScriptist

Kui teie veebidisain ja põhifunktsioonid ei tööta ilma JavaScriptita, võite kaotada külastajaid, kes on selle oma brauseris välja lülitanud. Hea veebileht peab olema funktsionaalne ka ilma JavaScriptita, et tagada laiem juurdepääs ja kasutajasõbralikkus.

Sinu veebidisain ei kasuta piisavalt piltide ja failide tihendust

Pildid ja failid sisaldavad tihti üleliigset teavet, mis muudab need suuremaks ja aeglustab lehe laadimist. Failide tihendamine aitab säilitada piltide kvaliteedi, vähendades samas nende mahtu ning parandades veebilehe jõudlust.

Puudub vahemällu salvestamine

Brauseri vahemällu salvestamine kiirendab veebilehe laadimist, sest korduva külastuse korral laaditakse leht otse kasutaja seadme kõvakettalt. See mitte ainult ei paranda kiirust, vaid vähendab ka koormust teie serverile, tagades sujuvama kasutajakogemuse.

CSS-kood, HTML-kood ja JavaScript pole pisendatud

Koodi pisendamine eemaldab tarbetud tühikud, märgid ja kommentaarid, mis ei ole lehe toimimiseks vajalikud. Tulemuseks on kiirem lehelaadimine ja tõhusam veebisaidi jõudlus, ilma et koodi funktsionaalsus muutuks.

Veebidisain ning õiguslikud vead

Puudub privaatsuspoliitika

Paljud inimesed tegelt isegi ei tea, mis asi täpselt on privaatsuspoliitika. Kas see tähendab, et Teie privaatsuspoliitika pole oluline?

Tegelikult loevad 20 protsenti interneti kasutajatest alati privaatsuspoliitikat, kuigi paljud neist ei saa aru, mida nad täpselt loevad. Suur osa Teie veebisaidi külastajatest soovib siiski näha, et Teil on privaatsuspoliitika olemas.

Nad tahavad teada, mida Te oma teabega teete ja kuidas seda kasutate.

Privaatsuspoliitika näitab teie veebisaidi külastajatele, et Teil on nende kaitsmiseks plaan, isegi kui nad ei saa aru, mida see plaan tähendab.

Puudub tagastamispoliitika ning garantiiteave

Veebisaidi külastajad tahavad näha, et pakute neile abi juhul, kui midagi läheb valesti. Nad tahavad näha, et Teil on tagastamispoliitika ja näha, et peate sellest kinni.

Võib tunduda, et need asjad ei ole tähtsad suures pildis.

Kuigi need kõik asjad on mõeldud müügi suurendamiseks. Mida mugavamalt Teie veebisaidi külastajad tunnevad end Teie veebilehel, seda tõenäolisemalt saavad nad lojaalseks kliendiks.

Järeldus

See pole täiesti terviklik nimekiri, kuid see on hea lähtepunkt, kui soovite kasumlikku veebisaiti luua. Veebidisain ei ole raketiteadus, kuid see võtab aega ja tööd.

Kui tegemist on sellise disaini loomisega, mis toob sisse palju liiklust ja loob tulu, siis enamik ettevõtteid on raskustes.

Enamus teevad lihtsaid ja väga levinud vigu.

Atraktiivse kodulehe tegemine on oluline, kuid samuti on oluline luua veebisait, mis toob Teie ettevõttele tulu.

Nende loetletud punktidega saate märkimisväärselt suurendada oma veebisaidile tulevat liiklust ning tänu sellele suurendada müügivõimalusi ja müüke.

Lihtsalt looge veebisaidi klientidele keskendunud sait.

Kui tunnete oma vaatajaskonda ja keskendute asjadele, mida nad tahavad, on kasumliku veebilehe loomine lihtne.

Kuid see algab Sinu külastajatest. Selgitage välja, mida nad tahavad, millal ja kuidas nad seda tahavad ning seejärel proovi neile Seda pakkuda.

Siis saate aru, et kodulehe tegemine ei ole raketiteadus.

Kui tunnete, et veebidisain on Teile üle jõu ning vajate abi, siis ärge oodake ja võtke ühendust SIIN!

Tõlgitud ja refereeritud artiklist.

Loe veel

Jagamist