Veebileht = TULU. Tee ennast nähtavaks!

Veebileht on Sinu visiitkaart internetis.

kodulehed

Mis on veebileht? Milleks on vaja head veebilehte?

 

Veebilehe loomise või selle uuendamise peale mõtlema hakates on esimese sammuna tarvis aru saada, mis veebileht kui selline on ning mille jaoks Sulle/Sinu ettevõttele veebilehte vaja on. Seejärel saab Sinu poolt veebilehele seatud eesmärgist johtuvalt mõistele „hea veebileht“ sisu anda, et Su nägemust ja veebilehe potentsiaali parimal viisil teostada.

Veebileht on Sinu ja/või Sinu ettevõtte visiitkaart internetis. Tänapäeval on inimese/ettevõtte esindatus internetis äri loomulik osa, mida külastajate poolt eeldataksegi. Veebileht on Sinu ettevõtte nägu internetis.

Lisaks on veebileht tihti ainus külg Sinu ettevõttest, mida külastaja näeb. See kujundab külastajate arvamuse Sinust ja Su ettevõttest. Internetis jäetud muljest oleneb see, kas külastajatest saavad Sinu kliendid või mitte. Sõltub see, kas Sinu ettevõte hakkab külastajate jaoks seostuma millegi hea ja meeldivaga või ei. Lisaks oleneb veebilehest ja selle otsingumootoritele optimeeritusest see, kas potentsiaalsed külastajad üldse saavad teada, et Sinu ettevõte olemas on. Veebileht eksisteerib külastajate jaoks vaid siis, kui see on otsingumootorites õigete märksõnadega leitav.

Veebilehe näol on tegemist mõjuka turundusvahendiga, mistõttu ei tohiks selle loomist kergekäeliselt ja ükskõikselt võtta. Külastaja saab kiiresti aru, kas veebileht on tehtud püüdlikult või hoolimatult, ning laiendab selle mulje kogu ettevõtte tegevusele. Veebileht on ju ainus osa ettevõttest, millega külastaja kokku puutub – ainus pilt ettevõtte tegevusest, mida ta näeb.

Lisaks eeldab külastaja, et ettevõtte on mõistnud, kui oluline vahend veebileht 21. sajandil on, ning on  seetõttu veebilehte investeerinud ning selle arendamisele rõhku pannud. Kui veebileht on ülekäe tehtud, jääb külastajale kergesti mulje, et ettevõte on kogu oma tegevuses hooletu – ning eelistab hoopis kedagi teist, kes jätab usaldusväärsema ja korralikuma mulje.

Seevastu äratab kaasaegne, ilus, kasutajasõbralik ja korrektselt tehtud veebileht külastajates usaldust. Seal on lihtne liigelda ja seda on meeldiv kasutada. See on visuaalselt atraktiivne ja kasutajasõbralik. Kogu info, mis külastajale huvi võib pakkuda, on ajakohane ja kergesti üles leitav.

Veebilehe poolt jäetud hea mulje kandub kergesti üle külastaja poolt soovitud tegevuse läbiviimiseks (Call to Action – CTA) vastavalt veebilehe peaeesmärgile. See tähendab, et veebileht tervikuna on külastaja jaoks nii mõjuv ja selle CTA ehk üleskutse tegutsemisele on vastupandamatu, seega teeb külastaja seda, mida Sa tahad ja mis Sinu veebilehe eesmärk on. Mõned näited:

  • Kui tegemist on e-poega, on veebileht kasutajasõbralik ja kiire ning sellest kiirgub usaldusväärsust ja kindlat kvaliteeti. Veebileht on hästi läbi mõeldud ja ostuprotsess on hõlpsaks tehtud ning tänu meeldivale ostukogemusele tuleb klient tagasigi ja soovitab lehte ka oma sõpradele.
  • Kui eesmärk on olla internetis esindatud, on Su veebilehel olulised kontaktid ja teave kiiresti leitavad ja veebileht jätab potentsiaalsele kliendile/koostööpartnerile/jmt usaldusväärse ja tõsiseltvõetava mulje. Õige lahendusega veebilehest lausa õhkub kvaliteeti – ja veenab külastajat, et täpselt seda Sa pakkuda suudadki. Kõrget kvaliteeti, kliendikeskset suhtumist, rahulolu, ehtsust, professionaalsust. See jääb külastajale meelde ning ta eelistab Sind Sinu konkurentide asemel.
  • Kui eesmärk on toetada müügitiimi tööd ja koguda päringuid, leiab külastaja Su veebilehe otsingutulemuste esirinnast, saab sealt vastused kõigile oma tähtsaimatele küsimustele ja tunneb, et Sinu ettevõtte peale saab kindel olla. Ta näeb veebilehe kasutamise hõlpsusest ja laitmatus teostuses seda, kuidas ettevõttes keskendutakse ka pisimatelegi detailidele. Ta tunneb, et jah, sellele ettevõttele tasub päring saata.

Hästi teostatud veebileht tugevdab Su brändi, esitleb külastajale Sinu väärtusi ja pakutavaid teenuseid, võidab külastajate tähelepanu ja meeldib neile. Veebileht mängib tänapäeva (äri)maailmas väga suurt rolli.

 

Miks mitte oma veebilehe professionaalsesse arendamisse investeerida ning sellega kümnesse tabada?

Jagamist