Veebilehe loomise või selle uuendamise peale mõtlema hakates on esimese sammuna tarvis aru saada, mis veebileht kui selline on ning mille jaoks Sulle/Sinu ettevõttele veebilehte vaja on. Seejärel saab Sinu poolt veebilehele seatud eesmärgist johtuvalt mõistele „hea veebileht“ sisu anda, et Su nägemust ja veebilehe potentsiaali parimal viisil teostada.
Veebileht on Sinu ja/või Sinu ettevõtte visiitkaart internetis. Tänapäeval on inimese/ettevõtte esindatus internetis äri loomulik osa, mida külastajate poolt eeldataksegi. Veebileht on Sinu ettevõtte nägu internetis.
Lisaks on veebileht tihti ainus külg Sinu ettevõttest, mida külastaja näeb. See kujundab külastajate arvamuse Sinust ja Su ettevõttest. Internetis jäetud muljest oleneb see, kas külastajatest saavad Sinu kliendid või mitte. Sõltub see, kas Sinu ettevõte hakkab külastajate jaoks seostuma millegi hea ja meeldivaga või ei. Lisaks oleneb veebilehest ja selle otsingumootoritele optimeeritusest see, kas potentsiaalsed külastajad üldse saavad teada, et Sinu ettevõte olemas on. Veebileht eksisteerib külastajate jaoks vaid siis, kui see on otsingumootorites õigete märksõnadega leitav.
Veebilehe näol on tegemist mõjuka turundusvahendiga, mistõttu ei tohiks selle loomist kergekäeliselt ja ükskõikselt võtta. Külastaja saab kiiresti aru, kas veebileht on tehtud püüdlikult või hoolimatult, ning laiendab selle mulje kogu ettevõtte tegevusele. Veebileht on ju ainus osa ettevõttest, millega külastaja kokku puutub – ainus pilt ettevõtte tegevusest, mida ta näeb.
Lisaks eeldab külastaja, et ettevõtte on mõistnud, kui oluline vahend veebileht 21. sajandil on, ning on seetõttu veebilehte investeerinud ning selle arendamisele rõhku pannud. Kui veebileht on ülekäe tehtud, jääb külastajale kergesti mulje, et ettevõte on kogu oma tegevuses hooletu – ning eelistab hoopis kedagi teist, kes jätab usaldusväärsema ja korralikuma mulje.
Seevastu äratab kaasaegne, ilus, kasutajasõbralik ja korrektselt tehtud veebileht külastajates usaldust. Seal on lihtne liigelda ja seda on meeldiv kasutada. See on visuaalselt atraktiivne ja kasutajasõbralik. Kogu info, mis külastajale huvi võib pakkuda, on ajakohane ja kergesti üles leitav.
Veebilehe poolt jäetud hea mulje kandub kergesti üle külastaja poolt soovitud tegevuse läbiviimiseks (Call to Action – CTA) vastavalt veebilehe peaeesmärgile. See tähendab, et veebileht tervikuna on külastaja jaoks nii mõjuv ja selle CTA ehk üleskutse tegutsemisele on vastupandamatu, seega teeb külastaja seda, mida Sa tahad ja mis Sinu veebilehe eesmärk on. Mõned näited:
Hästi teostatud veebileht tugevdab Su brändi, esitleb külastajale Sinu väärtusi ja pakutavaid teenuseid, võidab külastajate tähelepanu ja meeldib neile. Veebileht mängib tänapäeva (äri)maailmas väga suurt rolli.
Su veebileht on aegunud, sest see on tehtud mitu aastat tagasi ja vajab nüüd uuendamist. Mõnikord võib sul olla isegi häbi külastajaid oma lehele saata – sisu on vana ja uuendamata ja lehte ei leita Googlest ülesse.
Kätte on jõudnud aeg oma koduleht uuendada. See ei ole nii raske, kui see sulle esialgu tunduda võib. Pihta tuleb hakata. Mõtle sellele, kui palju uusi kliente see sulle tulevikus toob. Allpool on loetelu veebielementidest ja lisadest, mis su kodulehel kindlasti olema peavad, et külastajad niisama külastajateks ei jääks ja leht oleks kasutajasõbralik ja SEO-sõbralik.
Suurem kodulehe uuendus võib esialgu tunduda väga suure tööna. Pole olemas sellist uuenduste varianti, mis kõikidele kodulehtedele ühte moodi sobib. Aga on olemas väga „tavalised“ ja lihtsad kodulehtede lisad ja elemendid, mis teevad su lehe palju kasutajasõbralikumaks ning korralikuks ja efektiivseks turunduse tööriistaks.
See tundub väga elementaarsena ja isegi lihtsana, aga väga paljud lehed ei tee seda. Lisa telefoninumber lehtede ülesse, millele sa tahad et inimesed helistaks (müüginumber). Ideaalis võiks see number olla iga lehe ülemises ääres, paremal.
Kindlasti lisa klikitav emaili nupp (button) ehk CTA (call to action), mis kutsub inimest mingile tegevusele. Võib ka nii, et emaili nupp suunab otse emaili saatmis programmi või kontakti vormi lehele
Kontakti vormid peavad olema kindla suunitlusega ja lihtsad. Proovi piirduda viie väljaga. Inimesed ei taha väga pikkasi kontaktivorme täita. Kõik oleneb muidugi lehe püstitatud eesmärgist. Et inimesed pikemaid email vorme täidaks, tuleb nad eelnevalt maandumislehe abil nö „ülesse soojendada“. Inimesel peab olema sinuga lihtne kontakt saavutada.
Kõik digitaalne, sotsiaalne ja muud internetiturunduse meetmed ja taktikad vajavad head sisu.
Sellest lähtuvalt on internetiturunduses väga olulisel kohal see, et veebilehel oleks ka blogi leht. Et ühele mitmest Google SEO parameetritele meele järele olla, oleks hea kui sa looks oma kodulehele blogi lehe nii: sinukoduleht.ee/blog.
Kindlasti ära loo blogi kolmandale blogimislehele platvormile nagu näiteks blogger.com. Blogi pidamine võib sulle palju uusi kliente tuua ja mitmel teisel moel su turunduspüüdlustele kaasa aidata. Väga rumal oleks see võimalus kasutamata jätta.
Blogi pidamisel kaasnevad järgnevad hüved:
Külastajatele, kes su lehele maanduvad, peavad saama kinnituse, et leht on usaldusväärne. Väga hea võimalus selle näitamiseks on klientide tagasiside kuvamine lehtedel, eriti nendel, mis on suunatud müügile.
boast.io statistkast tuleb välja, et lausa 92% loevad enne ostu sooritamist toote või teenuse kohta klientide jäetud tagasisidet. Klientide tagasiside olulisust ja statistikat kajastab see artikkel väga hästi: 30 Impactful Statistics About Using Testimonials In Marketing
Kasuta oma veebilehte usalduse püüdmiseks. See ei ole sulle kindlasti üllatus, et usaldus on müügis väga tähtis komponent. Jaga oma lehel tehtud töid ja klientide tagasisidet nendele töödele. Näita, et sul on ekspertiisi ja pädevust teenuse pakkumisel olla oma ülesannete kõrgusel.
Kui klientide tagasiside sinu kätte jõuab, küsi kindlasti kliendi käest kasutada õigust tema päris nime. Eriti hea on, kui saab pildi lisaks. Päris nimede ja nägude kasutamine on üks lihtsamaid viise lehte usaldusväärsena näidata. Anonüümne tagasisidet ei sobi kindlasti mitte kasutada.
Sul on kindlasti püsikliente, kes juba su nime ja lehte teavad. Aga palju rohkem on neid, kes ei tea. Kuidas nad su ülesse leiavad?
Minu jaoks algab lehe tegemine märksõnadest. Sa seod oma kodulehe märksõnadega, mis sinu toote või teenuseni viivad.
Optimeeri oma veebileht nii, et kasutatud oleks relevantsed otsingusõnad, mida inimesed Googles kasutavad. See on väga vajalik tegevus, et uued külastajad su lehele satuks otsingumootoritest ja eriti just Googlest.
Et sind kodulehe optimeerimise juures aidata, loetlen järgnevalt ette mõned SEO alustalad, millest sul alustada tuleks:
Kindlasti lisa oma firma nimi meta-kirjeldustesse aga see pole nii oluline, kui õigete märksõnade kasutamine. Googlest otsija leiab su firma nime ja ilmselt ka lehe nagunii otsingumootorist ülesse. Oluline, et leitakse märksõnade kaudu ja leiaks inimesed, kes sinu kohta veel midagi ei tea. Näiteks tahab Veebihai.ee, et meid leitakse pigem ülesse otsingusõnadega „kodulehed“ ja „sotsiaalmeedia“. Kui Veebihai Googlesse kirjutada, tuleme me ilma midagi tegemata juba ees välja.
Google otsingumootori kasutajad otsivad väga tihti erinevate äride kohta, lisades märksõnale asukoha, näiteks „torumees Tallinnas“.
Lisa oma lehele kontakti lehele, alla footerisse ja ehk isegi esilehele ülesse oma ettevõtmise aadress. See aitab otsingutegijaid, eriti kui nad kasutavad otsingusõnu sisestades ka aadressi.
Kasuta sobilikes kohtades aadressi ka oma kodulehe lehtede meta-kirjelduses ja isegi pealkirjades. Kui sul on mitu erinevat asukohta, siis on soovituslik teha iga erineva asukohta oma leht ehk maandumisleht.
Nutiajastu on muutnud inimesed laisaks. Mõnikord vaatavad nad lehel ringi ainult mõned sekundid ja otsivad kohta, kuidas saaks kohe teenusepakkujaga ühendust. Selle probleemi lahendab hästi ära Live Chat – otsekontakt teiega.
Tehisintellekt on muutnud Live Chati väga osavaks aga parem on, kui sul on mõnes sinuga kaasas käivad nutiseadmes otseühendus oma kodulehe Livechatiga. Nii vastab ikka päris inimene, mis tekitab palju usaldust. Ja su kodulehe eesmärk on ju ometigi kiiresti müüki teha. Alati võib peale panna automaatse sõnumi, et vastame teile teatud aja jooksul.
Live Chati kasuks räägivad väga korralikud statistika numbrid. Kissmetrics on kokku pannud raporti ja statistika, miks ja kui oluline on Live Chati kasutamine sinu kodulehel ja miks sa selle esimesel võimalusel oma veebilehele lisama peaksid.
44% inimestest arvavad, et üks kõige tähtsam lisa veebilehel on see, kui külastaja saab ostlemise ajal tagasisidet kliendihaldurilt
63% inimestest ütleb, et nad suure tõenäosusega pöörduvad lehele tagasi, kui sellel on Live Chat.
38% inimestest ütles, et nad tegid ostu ainult sellepärast, et olemas oli otsevestluse võimalus.
62% inimestes raporteeris, et üsna tõenäoliselt ostavad nad otsevestluse lisaga lehelt uuesti.
Inimestele meeldib, kui ettevõtmise taga on päris inimesed ja näod. Inimestele üldse meeldivad pildid. Kasuta neid ka oma veebilehel.
Samuti tahavad nad pildimaterjalis näha, millega sa tegeled. Kui su ettevõtmine on tegeleb ehitusega või IT kaablite paigaldusega, siis kindlasti tee ära enne-pärast pildid. Su lehe külastaja tahab näha, mis tööd ta tulevikus näha võib.
Kui su ettevõtmine tegeleb millegi rohkem nii käega katsutavaga nagu näiteks kindlustus või koolitused, siis lisa pildid oma tööruumidest, koos meeskonnaga. Kui sul pole selliseid pilte võtta, võid alati lisada pilte asukohast või hoonest, milles asute.
Enda firma loo jutustamine võib tunduvalt tõsta lehe usaldust ja muuta külastaja teie teenuse/toote tarbijaks. Kindlasti lisa About Us lehele profiilipildid oma meeskonnast, koos nime ja töötiitliga.
Lisa oma uuele lehele kindlasti otsinguvõimalus. See teeb lehe funktsionaalsemaks ja uuringutest on välja tulnud, et seda kasutab kuni 30% veebilehtede külastajatest. Kui külastaja on juba otsingut su lehel kasutanud, kahekordistub võimalus, et temast saab ka, kas sinu toote ostja või teenuse tarbija.