Summary/kokkuvõte: Sellest postituses saad sa teada, mis on maandumisleht, miks ja kuidas neid teha ja kasutada ja kuidas sinu ettevõte neist kasu võiks saada.
Digitaalne turundus või siis teisiti nimetades, internetiturundus, koosneb väga mitmest erinevast kanalist ja valdkonnast. Maandumisleht on teema, millest sellest postituses räägime.
Ehk on see termin sulle juba tuttav, võib-olla mitte. Igal juhul loodan ma, et õpid järgneva postituse läbilugemisel nii mõndagi uut maandumislehtede kohta ja kuidas neid enda ettevõtmise kasuks tööle panna.
Mis on maandumisleht?
Üldiselt võib maandumisleheks nimetada igat veebilehe üksikut lehekülge. Aga minu, kui internetiturundaja vaatevinklist on see midagi rohkemat, kui lihtsalt leht, kuhu külastaja maanduda saab.
Internetiturunduslikku mõttelaadi rakendades peab iga maandumisleht täitma ühte kindlat ülesannet, sellel toimuvad tegevused peavad olema hästi suunatud ja mõõdetavad.
Siin üks näide, kuidas võiks välja näha konkreetsele tegevusele (kliendi kontaktandmete kogumine) suunatud “landing page” (eesti k. maandumisleht). Sina saad hulga väga olulisi kliendi kontaktandmeid ja sinu klient saab vastu tasuta teenust.
Maandumisleht eristub täielikult igast teisest lehest, mis sinu veebilehte täidavad, sest leht on loodud täitma ühte kindlat ülesannet – tegema sinu külastajast kas kliendi või väga „sooja“ potentsiaalse kliendi, koguma kliendi andmeid, broneerima telefonikõne või kuhugi edasi suunama.
Maandumisleht on tegelikult iga leht su veebilehel, millele külastaja/e-poe ostja sattuda saab. Aga turundusmaailmas on sellele lehele natuke teine nimetus ja eesmärk. Maandumisleht täidab ühte kindlat ülesannet, mille ta külastaja saabumisel lehele täitma peab.
Maandumisleht täidab selle lubaduse, mille sa eelnevalt lehel või reklaamis lubasid.
Põhimõtteliselt on see üks samm turunduslike võtete reas, mis su külastaja kliendiks peaks muutma.
Maandumislehel saad sa teha külastajaga mingi diili, pakkuda talle mingit spetsiaalset pakkumist, mis talle on suunatud, saad jagada tasuta informatsiooni ja vastutasuks soovid sina saada tema kontakt informatsiooni.
Maandumislehti luuakse üldiselt vajadusest lähtuvalt ja maandumisleht on reklaamikampaania üks osa. Nendeks võivad olla sooduskampaaniad, tasuliste internetireklaamide kampaaniad oma toodete/teenuste müügiks, emailide kogumiseks jne.
Sinu maandumisleht võimaldab su lehe külastajal teha päringu, tehingu, osa võtta sooduspakkumisest. Maandumislehed on ideaalsed tasuta informatsiooni/teenuse/toote jagamiseks kliendi kontaktandmete saamiseks.
Millise turundusliku tegevuse jaoks on maandumisleht kõige efektiivsem?
Kõige efektiivsem on maandumislehti ära kasutada informatsiooni kogumiseks kliendi kohta. Vastu saab klient tasuta sinu toodet/teenust/informatsiooni, saab osaleda loosikampaanias või soodustust.
Kui sa tahad digitaalsest turundusest maksimaalset kasu lõigata, siis teed sa oma ettevõtte kõikide reklaami- ja turunduskampaaniate jaoks eraldiseisvad ja hästi mõõdetavad maandumislehed (külastused, klikid, lead´id, kontaktid jne).
Eriti oluline on see tasulise Facebook´i või muu sarnase reklaami ostmise puhul. Facebooki maandumisleht on täiesti omaette teema.
Mis juhtub, kui sul ei ole maandumislehte?
Google.ee otsingumootoris ja Facebook´i ajajoonel jäävad igapäevaselt ilma ettevõtteid, kes ostavad oma lehele usinalt suure raha eest reklaami ja suunavad külastused oma esilehele, mis on tasulise reklaamiraha totaalne raiskamine, kuna esileht on optimeerimata ostetud reklaami temaatikale.
Näiteks otsingusõnale „soojamaa reisid“ Google.ee´s jäi silma reklaam, mis lubab võita tasuta soojamaareisi enda valitud sihtkohta.
Muidu konkreetne ja klikkima kutsuv reklaam aga antud reklaam suunas reisikorraldaja esilehele ja võttis 7 klikki ja umbes 3 minutit aega, et õige leht üles leida. Sellise pakkumisega tasuline reklaam vajab kindlasti maandumislehele suunamist.
On ka lehti, mis ostavad oma firmale seotud reklaami ja reklaami pealkirjaks on ainult märksõna. Kõige hullematel juhtudel on veel reklaami lingi aadress muutunud või kustutatud ja reklaam suunab tühjale lehele.
Maandumislehtede meelespea!
Maandumislehed peavad alati nii optimeeritud, et need on 110% reklaamiga seotud ja külastaja tuleb panna mõne klikiga teatud tegevust sooritama.
7 põhjust, miks kasutada maandumislehti
Sa oled pühendanud kuid ja aastaid oma brändi turundamiseks ja kulutanud palju raha/aega oma ettevõtmist esindava veebilehe peale. Nüüd tuleb kogu su veebileht müüma panna.
Ilma maandumisleheta seda internetis turundades raske teha, sest sinu reklaamikampaaniad on kõik erinäolised. Kui sa oled otsinud oma ettevõtte turundusarsenali ühte auväärset liiget juurde, siis kindlasti on “maandumisleht/lehed” selleks ideaalsed kandidaadid.
Nüüd seitse peamist põhjust, miks maandumislehed on efektiivsed ja tulusad su ärile.
-
- Külastajale lihtsad ja arusaadavad. Potentsiaalne klient jõuab su lehele läbi suunatud reklaamitegevuse, olgu selleks siis SEO või Facebook Ads ja muud tasulised reklaamid. Külastajale on iga klikk arusaadav ja ta ei pea midagi otsima. Ta saab seda, millele klikib. Sinule võib korraliku maandumislehe puhul ühe minuti jooksul juurde tekkida potentsiaalne sinu teenust/toodet vajav (püsi)klient!
- Maandumislehtede kasulikust ja toimist saab väga täpselt mõõta. Kui su reklaamide/linkide külastajad maanduvad kõik su esilehel on sul väga raske oma reklaamide tootlikkust mõõta. Maandumislehtede puhul seda probleemi pole. Iga kampaania klikk, tegevus, tasuvus, aeg jne on mõõdetav. Ilma maandumisleheta pole võimalik hästi toimivat reklaamikampaaniat luua. Hästi optimeeritud maandumislehega Facebook´i reklaam on kordades soodsam, kui mis iganes teine reklaamivaldkond turunduses.
- Maandumislehti on lihtne teha! Ekslikult arvatakse, et maandumislehe tegemine on keerukas ja maandumislehe tegemine on kallis. Maandumislehe puhul ei ole niivõrd oluline selle parim väljanägemine, kui see, et ostetud reklaamilt tuleb külastaja teatud kindla asja järele, mida sa talle pakud, vastutasuks potentsiaalne tulevane sinu teenuse/toote tarbija.
- Suurendage konversioonimäära: sihtlehed võivad aidata potentsiaalseid kliente lihtsamini läbi müügitunnelis juhtida ning pakkuda neile teie teenuste ja toodete kohta lisateavet. Luues tõhusaid maandumislehti, mis sisaldavad veenvaid elemente, nagu pilkupüüdvad visuaalid, asjakohased pealkirjad ja hästi kujundatud paigutus, saate märkimisväärselt suurendada oma võimalust konversioonide saamiseks.
- Pakkuge väärtuslikku teavet: maandumislehed võimaldavad ettevõtetel oma potentsiaalsete klientide kohta rohkem teada saada; andmete kogumine, nagu veebisaidi kasutusharjumused ja külastajate demograafia, aitab kohandada sihitud kampaaniaid, et need vastaksid paremini nende klientide soovidele ja vajadustele. See omakorda võimaldab ettevõtetel teha teadlikke otsuseid toodete/teenuste pakkumiste, hinnastrateegiate ja üldiste turundussõnumite osas.
- Maandumislehtede kasutamine võib tõsta sinu positsiooni Googles: maandumislehe sisus sihitud märksõnu optimeerides võid suurendada tõenäosust, et nad ilmuvad otsingumootori tulemustes kõrgemale – see tähendab otseselt teie ettevõtte suurenenud nähtavust potentsiaalsete klientide seas, kes otsivad veebis konkreetseid tooteid/teenuseid.
- Jõudke tasuliste reklaamide kaudu uute päringuteni: lõpuks on mitme kvaliteetse maandumislehe kasutamine üks suurimaid eeliseid võimalus reklaamida neid tasuliste reklaamide kaudu – see strateegiline samm tõstab teie toote või teenuse nähtavust potentsiaalsete klientide seas, kes ei pruugi olla teie veebisaidist teadlikud enne; tasulised reklaamid tagavad enamasti ka kiiremad tulemused kui orgaanilised SEO kampaaniad.
Kokkuvõtteks võib öelda, et ressursside investeerimine kohandatud ja optimeeritud maandumislehtede loomisse peaks olema iga eduka digistrateegia lahutamatu osa – need 7 ülaltoodud põhjust tõid esile mõned suured eelised, mis tulu su ettevõtmisele kaasneb, kui kasutad maandumislehti.
9 olulist asja, mida maandumislehte luues silmas pidada.
-
- Hea maandumisleht koosneb selgelt sõnastatud 5st elemendist: pealkiri üleval, alapealkiri, selgelt sõnastatud pakkumise kirjeldus, mõned ilusad pildid ja kõige tähtsam: külastajale mõeldud vorm, mille ta täidab.
- Eemalda maandumislehelt peamenüü lehe ülevalt. Maandumislehe ülesanne on kontakt kliendiga või mitte midagi! Menüü eemaldatakse, et külastajalt võtta võimalus kuhugi mujale navigeerida. Ideaalis jääb maandumislehe külastaja viimaseks tegevuseks enne lehelt lahkumist kontaktvormi täitmine, ostu või eeltellimuse sooritamine/vormistamine, (soodus)kampaaniaga liitumine jms ning seejärel kinnitusnupule vajutamine.
- Vii väga täpselt kokku reklaamis olev tekst ja sisu maandumislehel.
- Pea alati meeles! Lihtsuses peitub võlu. Külastaja ei taha peale su pakkumise reklaamile vajutamist pikka teksti lugeda! Kasuta suuri fonte ja 3-5 lauselist pakkumise kirjeldust. Ära lase oma kliendil oodata ja kärsituks muutuda. Suuna ta kiiresti tegevusele.
- Tee oma maandumisleht alati sobivaks erinevatele ekraanisuurustele. Eriti pea silmas maandumislehe mobiilisõbralikust. See muidugi oleneb reklaamiplatvormist, mida kasutad.
- Rõhuta pakkumise väärtust ja kasulikust külastajale!
- Julgusta inimesi oma maandumislehti nende poolt kasutatavates sotsiaalmeediakeskkondades jagama. Tee külastajale selgeks, et see loob neile lisaväärtust.
- Külastajale mõeldud informatsioonivormis küsi ainult seda, mis on ettevõetud kampaania puhul kõige olulisem. Lühikesed vormid töötavad paremini!
- Kui külastaja on maandumislehekülje peamise ülesande täitnud, siis suuna ta alati „aitäh“ lehele. Sealt juba võib suunata külastaja kontaktilehele, sotsiaalmeediasse või siis esilehele.
Selle landing page´i puhul on kõike ülal loetletud kasutatud.
Hea maandumisleht koos relevantse reklaamiga võib sinu ettevõtte selle aasta üheks meeldivamaks turunduskogemuseks saada!
Kui sina ja su meeskond oma äri turundamisel maandumislehti juba ei kasuta, siis pakub veebihai.ee Teile esimest maandumislehte 50% soodsamalt. Liigu siit meie kontaktilehele ja võta ühendust või helistage 5257228.