SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine + kasulikud nõuanded
SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine on (inglise search engine optimization, lühend SEO) on oma veebilehe/kodulehe nähtavaks tegemine ja positsiooni parendamine erinevates otsingumootorites. Eelkõige peetakse silmas just Googles märksõnade ette viimist, et kliendid ja lehe külastajad meid paremini üles leiaksid. Järgnevalt siis 12 nippi mida ise saaksid suhteliselt lihtsalt ära teha.
Kirjuta sisu. Kirjuta artikleid, õpetusi. Aita oma klienti
Minu arvates absoluutselt kõige olulisem tegevus mida saad teha ja saad sellega kohe alustada. Sa ei pea seda ise tegema, kui Sul on raha seda sisse osta, siis tee seda ja lase oma ala spetsialistil kirjutada „sisukat“ sisu. Pidev sisu kirjutamine toob Sinu lehele uusi kliente ja näitab Googlele, et lehel toimub midagi. Kuidas sisu toota, mida ja kuidas kirjutada see on omaette teadus aga kõige tähtsam on alustada ja seda teha kohe, sest Sinu konkurendid teevad seda juba ammu. Ei piisa sellest, et korra kvartalis kirjutad 300 sõna. Sisuloome võiks olla pidev ja järjepidev protsess. Soovitaksin vähemalt minimaalselt kaks korda kuus, 500-1000 sõna üles riputada. Video, heli, pildid võivad juures olla ja peavadki aga Google jaoks on esmatähtis ikkagi tekst. Google robotid veel 100% aru ei saa, mis toimub piltidel ja video peal aga kindlasti tulevikus.
„Luura“ oma konkurentide järgi
Vaata mida teevad Sinu konkurendid internetis. Kuidas nemad ennast turundavad. Vaata millest nad kirjutavad, mis sõnadele keegi Google otsingus ees on. Mis kohal keegi otsingus on. Palju neil sisu on ja mis kõige olulisem, kas Sina suudaksid paremini (muidugi suudad!)? Jällegi ka sellest teemast võiks teha terve eraldi raamatu. Kõige lihtsam luure konkurendi järgi on see, kui Sa kirjutad mingi märksõna Googlesse, mille järgi Sind kliendid võiksid leida (soovitan seda teha kindlasti inkognito/privaatses aknas, vt pilti). Reklaame ära arvesta hetkel, kuna see pole seotud SEO-ga vaid see on ostetud Adwords reklaam. Kõik kes on esilehel läheb juba 90% paremini, kui teistel. Kõige paremini läheb esimesel 6l, nemad saavad 95% külastajate tähelepanust, millest omakorda esimene positsioon kuni 35% külastustest, teine 17 ja kolmas 11%.
Märksõnade valik
Ilma õigete märksõnadeta on otsingumootoritele optimeerimine mõttetu. Sa pead need ära kaardistama ja neil peaks olema piisavalt otsinguid kuus, et üldse mingit kasu saada. Alusta sellest, et kirjutad üles kõik ideed millega võiksid Sinu teenused või tooted seostuda (kui tegemist on ehitustarvete e-poega, siis soovin edu! 😊). Märksõnal on mõtet siis, kui seda reaalselt keegi otsib ka. Keegi ei otsi (arvatavasti) näiteks fraasi „kõige parema hinna ja kvaliteedi suhtega haamer“, küll aga võib keegi otsida sõna „kvaliteetne haamer“. Kuidas oma märksõnu leida? Selleks kasuta tasuta Google tööriista nimega „märksõna plaanija“ (keyword planner inglise keeles). Sealt saad teavet märksõna otsingumahu kohta, konkurentsi ja ka teisi märksõnade ideid.
Huvitavad lehe pealkirjad (Title) koos märksõnaga
Artiklite pealkirjad (kõik pealkirjad Sinu kodulehel) võiksid olla kirjutatud nii, et nad oleks „klikialdid“, st inimene peab tahtma seda lugeda. Näiteks: „Kvaliteetne muruniiduk“ võiks olla kirjutatud nii „Muru nagu Wimbledoni muruväljakul – osta kvaliteetne „brändinimi“ muruniiduk“. Inimene tahab siia klikkida ja vaadata, mis niidab nii hästi. Peale selle võiks kindlasti olla sees ka märksõna, eelmise pealkirja puhul siis kvaliteetne muruniiduk.
Artikli sees olevad pealkirjad
SEO-s nimetatakse neid H1, H2, H3 jne pealkirjad. Kas need peaksid sisaldama Sinu valitud märksõnu ja olema kirjutatud huvitavalt. See jagab Sinu pikad tekstid vaheosadeks ja kliendil on lihtsam sisust aru saada (eriti tõmbab see nende tähelepanu, kellele meeldib kiiruga artikleid läbi kerida). Peale selle aitab see Googlel aru saada millest Sinu leht täpsemalt räägib ja tänu sellele parandada ka positsiooni otsingusüsteemis.
Piltide optimeerimine ehk otsingumootorile nähtavaks tegemine
Pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna aga kahjuks mitte veel otsingumootorite jaoks. Google vajab pildi pealkirja ja „alt-tage“. Kindlasti tead Sa pilte mille pealkirjad on 3423gdfsd.jpg jne. Tihti tulevad need otse kaamerast ja sisaldavad mingit seerianumbrit, kuupäeva ja kellaja kombinatsiooni. Selle asemel, et pilt niimoodi üles laadida, vaheta nimi millegi vastu millel on tähendust ja mis kirjeldab pilti. Näiteks „soodne kvaliteetne muruniiduk“. Alt tag tuleb siis, kui laed pilti üles. Erinevatel sisuhaldustarkvaradel on see erinev. Lihtsalt öeldes on alt tag see, kui näiteks brauser ei lae ära pilti (aeglane internet või millegi muu pärast), siis brauser näitab otsingumootorile seda teksti, mis alt tagina on kirjutatud.
Sinu kodulehe URL-id loetavaks
URL on see „asi“ mida Sa näed brauseri ülaosas valges kastis. Sinukoduleht.ee/mingi-huvitav-artikkel vs Sinukoduleht.ee/3242234532. Mis Sa arvad, kumba Google eelistab ja kuidas Ta saab paremini aru millest räägitakse? Muidugi esimene variant. Seepärast vaata, et Sinu kodulehel ei oleks mitte ühtegi, sellist mitte midagi ütlevat lehe URL-i.
Lingi oma lehe sisu omavahel ehk inlinking
Inglise keeles nimetatakse seda internal links. Seda kasutatakse sellest, et teha sisust loogiline järjestus. Kui Sul on juba kogunenud palju sisu, siis mine vaata kindlasti kas Sa saad mingeid artikleid omavahel ühendada, viidata ühes artiklis teisele ja vastupidi. Näiteks, kui Sinu üks artikkel räägib „5 parimat muruniidukit tavakasutajale“ ja artiklis on mainitud näiteks sissejuhatuses ka eriti vinget pilli ning Sul on selle vinge „Parim muruniiduk 2017“ kohta artikkel, siis viita sinna.
Viited Sinu lehele teistel lehtedelt ehk external links
Kunagi oli see üks kõige olulisemaid faktoreid, mille väärtus ei ole ka kindlasti tänapäeval kahanenud. See on endiselt üks kõige olulisemaid (kuigi Google järjestab lehti isegi kuni 200 kriteeriumi järgi) faktoreid, et Sinu leht liiguks mingi märksõnaga ette poole. See on ka loogiline, sest kindlasti räägid Sina oma toodetest head ja lood vinget sisu aga eriti hea, kui keegi teine seda ka arvab. Nii ongi kõige parem väljas poolt tulevaid linke saada, et kirjutad ägedat, huvitavat ja kasulikku sisu, mida tahetakse ka jagada ning viidata. Üks võimalus on näiteks küsida lingivahetust, kirjutada kellegi lehele ise sisu ja siis kokkuleppel näiteks link saada vastu, osta SEO teenust, teha ise linke võimalusi on palju aga eelkõige peab otsingumootoritele optimeerimine olema loomulik.
Tee enda koduleht mobiilisõbralikuks
Kui otsingumootoritele optimeerimine on Sul tõesti korralikult käsile võetud, siis peaks lehe mobillisõbralikuks tegemine olema väga oluline Sinu SEO plaanist. Google on seda isegi otse välja öelnud. Kuna mobiiliotsingud kasvavad iga aastalt siis on see ka loogiline. Nii, et tee oma leht mobiilisõbralikus ja näed kindlasti ka paremaid tulemusi Google otsingumootoris. Saame kindlasti Sind sellega ka aidata! Kirjuta meile siit.
Täienda oma lehte pidevalt
Nagu ka enne sai mainitud siis otsingumootoritele optimeerimine on eelkõige väärtusliku ja piisava sisu loomine järjepidevalt. Ei piisa sellest, et aastas 2-3 korda kirjutad oma lehele uut infot. Seda tuleb teha pidevalt ja soovitavalt tihti, isegi nii tihti kui võimalik (st vähemalt 2 korda kuus). Usu mind, ükskõik mis alal Sa tegutsed, siis vähemalt 90% Sinu konkurentidest kirjutab väga vähe sisu ja teevad seda väga harva. See on Sinu eelis!
Lehe laadimise kiirus
Vaata, et Sinu leht laeks väga kiiresti. Tänapäeval infoajastul tarbitakse igapäevaselt meeletult infot ja seda tehakse kiiresti. Kui Sinu leht laeb 5 sekundit, siis jõuab klient enne lehelt ära minna, kui ta üldse midagi vaatama hakkab. Teine oluline põhjust on Google. Sinu leht peab laadima kiiresti, et Google seda kõrge skooriga hindaks ja Sinu lehed ettepoole tõstaks. Lehe kiirust saad testida siit.