Sotsiaalmeedia turundus – põhjused, miks see on tähtis

Autor | märts 9, 2017 | Sotsiaalmeedia

Statistika ja faktid on viimase kümnendi jooksul näidanud kui väärtuslik on sotsiaalmeedia turundus ning järjest
suurenenud arvud on küllaldased, et saada aru, kuidas sotsiaalmeedia on muutnud kogu maailma.

Statista on hiljuti jaganud sellist statistikat, et sotsiaalmeedia globaalsete kasutajate arv peaks jõudma ligikaudu 2,95 miljardini aastaks 2020. Nende uurimus tõi välja järgnevad faktid ja arvud sotsiaalmaastiku kohta:

  • Hinnanguliselt on Hiinast 650 miljonit kasutajat (ülevalolevast 2.95 miljardist).
  • Põhja-Ameerika on piirkond, kus on sotsiaalsete võrgustike suurim leviku See tähendab, et umbes 60% elanikkonnast on vähemalt üks sotsiaalne konto.
  • Facebook on esirinnas oma 1 miljardi aktiivse igakuise kasutajaga.
  • Tänase seisuga kulutavad inimesed maailmas keskmiselt 109 minuti päevas sotsiaalvõrgustikes.
  • Tänase seisuga on üle 1 miljardi kasutajat sisenenud Facebooki läbi nutitelefoni.

Korrektne ja hästi läbi mõeldud sotsiaalmeediaturunduse strateegia võib teie brändi kõrgustesse viia. Brändi äratundmisest kuni klientide tundmaõppimiseni ja suhete loomiseni integreeritakse seda nüüd iga ettevõtte strateegiasse. Järgnevalt uurimegi välja, miks see on tähtis Sinu ettevõttele.

Sotsiaalmeedia on taskukohane viis oma ettevõtte turundamiseks

Kui rääkida rahalistest investeeringutest Sinu ettevõttesse, on sotsiaalmeedia kõige taskukohasem viis kiire sissetuleku teeni miseks. Sotsiaalmeedia kanalid annavad Teile väga ökonoomse viisi sihttarbijateni jõudmiseks ja bränditeadlikkuse suurendamiseks.

Nii, et kõik ettevõtted, kes tahavad enda ettevõtet turundada, on sotsiaalne meedia taskukohane, kuid väga suure ROI-ga ehk investeeringutasuvusega. Teil on väikse eelarvega võimalus mitte ainult kasvatada brändi äratundmist, vaid ka nautida väga suuri eeliseid tavalise turunduse ees: veebiliikluse suurenemine, suurenenud müügivõimalused ja investeeringutasuvus.

Juurdepääs kohalikule ja ülemaailmsele publikule

Kõigele eelnevale lisaks, aitab sotsiaalmeedia ettevõtetel laiema vaatajaskonnani jõuda nii kohalikul areenil ja globaalselt. Saate otsida uue publiku ja luua olemasoleva publikuga suhtlus personaalsel tasemel.

Internetis on saadaval palju erinevaid tööriistu, mis aitavad otsida konkreetseid hashtage või otsida sihtrühmi geograafiliselt, mis võimaldab ettevõtetel oma sihtrühmadest rohkem infot saada.

Väärtuslik klientide ülevaade, et publikuga ühenduda

Oma ettevõtte ülesehitamiseks peate teadma oma publikut. Mida rohkem teate sihtgrupi kohta, seda lähedasem ja parem suhe on Sul nendega. Sotsiaalmeedia võimaldabki ettevõttel saada seda väärtuslikku informatsiooni klientide käitumise ja huvide kohta.

Sellised arusaamad aitavad teil mõista oma klientide vajadusi ja nõudmisi. See suurendab veelgi Teie sotsiaalmeedia jälgijaskonda. Ja rohkemate jälgijate saamine ja postituste laikimine viib lõpuks brändi tuntuse suurenemiseni ja sellepärast ongi sotsiaalmeedia nii tähtis.

Sotsiaalmeedia turundus annab suurema võimaluse suunatud veebiliikluseks

Teie lõppeesmärk on juhtida rohkem külastajaid saidile ja lõpuks muuta need edukateks müükideks. Ja see on koht, kus sotsiaalmeedia näitab oma tõelist väärtust. Kui loote enda ettevõtte sotsiaalmeedia profiili ja hakkate jagama huvitavaid ja asjakohaseid postitusi, saate viia suunatud veebiliikluse oma kodulehele.

Koos korrapärase sotsiaalmeedia postitamisgraafikuga (kvaliteetse sisuga) saate sissetulevat veebiliiklust tõsta märgatavalt. Ning suurenenud veebiliiklus viib lõpuks rohkemate klientideni ja müükideni.

Suurem äratundmine inimeste poolt.

Iga võimalus, kus sa saad oma veebilehe sisu levitada, peaksid olema tähtsad 2017.aastal. Ning erinevad sotsiaalmeedia turundus kanalid on just selle jaoks. See on tähtis, sest see teeb sind nähtavamaks uutele klientidele ja teeb paremaks ka sinu brändi suhet olemasolevate kientidega. On hea kui su brändil on kõik kuulsamad sotsiaalmeediakanalid, kuna sinu kliendid on erinevad ja osad kasutavad ainult ühte sotsiaalmeediakanalit igapäevaelus (nt: Twitter) või siis muidu ükskõiksed kliendid võivad huvituda sinu teenusest/produktist alles siis, kui nad on sinu brändi näinud erinevates sotsiaalmeediakanalites.

Brändi lojaalsus

Uuringud on näidanud, et brändid, kes on erinevates sotsiaalmeediakanalitel naudivad suuremat lojaalsust oma klientide poolt. Erinevad kanalid aitavad su brändil saada rohkem lähedaseks oma kliendiga. Ehk strateegiline ja läbimõeldud sotsiaalmeedia plaan peaks aitama muuta sinu kliendid brändilojaalseks.

Rohkem võimalusi konverteerimiseks

Iga postitus, mis sa postitad erinevatel platvormidel, on võimalus müügi tegemiseks. Sest iga blogipostitus, pilt või video, mis sa oma jälgijatele jagad on võimalus kellegil reageerida ning see võib viia sinu veebisaidi külastuseni ja lõpuks võib viia ka müügini. Iga postitus ei vii müügini, aga pidev postitamine ja klientidega suhtlemine enda kanalitel viib müügivõimaluse kindlasti ülesse.

Suuremad müüginumbrid

Sotsiaalmeedia turundus suurendab müügivõimalusi mitmel kindlal viisil. Üks neist on sinu brändi inimlikuse faktor, kuna sa ei tundu klientidele kui firma. Sa saad suhelda oma klientidega nagu inimene ja see on tähtis, kuna sinu klient tunneb ennast kindlalt.

Uuringud on veel näidanud, et sotsiaalmeedia turundus omab 100% paremaid müüginubreid kui traditsiooniline reklaam (reklaam telekanalitel, reklaam raadios, flaierid, jne.) ning suurem jälgijabaas paneb inimest rohke sinu brändi usaldama ja juba lihtsalt kasvatades enda jälgijate arvu, annab sulle võimaluse rohkem müüke teha.

Suurem brändi autoriteetsus

Suhtlemine oma klientidega regulaarselt näitab teistele inimestele, et Sa hoolid oma klientidest. Ja kui inimesed räägivad head tootest või teenusest , teevad nad seda tihti sotsiaalmeedias. Ning mida rohkem räägitakse sinu tootest/teenusest, seda rohkem uusi jälgijaid tekib sinu kanalitele ja positiivne vastukaja teeb sinu brändi rohkem väärtuslikuks ja autoriteetseks uutele klientidele.

Suurem sissetulevate külastuste arv

Ilma sotsiaalmeediata, sinu sissetulevate külastuste arv on limiteeritud klientidele, kes on juba tuttavad juba sinu brändiga ja inimesed, kes otsivad märksõnu, mida Sa oled otsingumootoris optimeerinud. Iga sotsiaalmeedia turundus kanal, mille sa lisad enda brändile on tee sinu veebisaidile. Mida rohkem kvaliteetset sisu Sa jagad sotsiaalmeedias, seda rohkem külastusi Sa genereerid ning suurem külastuste arv tähendab suuremaid müüginumbreid sinule.

Väiksemad kulud reklaamile

Uurimistulemused on näidanud, et isegi kuus tundi nädalas tegeleda enda sotsiaalmeedia turundus kanalitega on piisav, et suurendada veebisaidi külastuste arvu. Kuus tundi nädalas investeerida pole eriti märgatav, arvestades kui suur turunduskanal sotsiaalmeedia on. Kui Sa vaid ühe tunni oma päevast suudad jagada uut sisu enda sotsiaalmeedia platvormidel, hakkad Sa kindlasti märkama häid tulemusi. Isegi tasuline reklaamimine läbi Facebooki, Twitter või Instagrami on suhteliselt odav (see oleneb sinu sihtmärkidest, muidugi.) Alusta väikselt ja Sa ei pea muretsema, et su eelarve lõhki läheb—siis kui sa tunned juba ennast mugavamalt ja näed häid tulemusi, saad sa eelarvet suurendada ja läbi selle ka suurendada oma müügitulemusi.

Paremad tulemused Google otsingumootoris

Otsingumootoritele optimeerimine on parim viis saada asjakohaseid veebisaidi külastusi oma saidile, aga saada häid tulemusi otsingumootorites muutub iga aastaga. Enam pole piisav, et sa uuendad oma blogi regulaarselt värske sisuga, optimeeritud pealkirjad ja meta kirjeldused (lehe lühikirjeldus, mis on inimestele otsingumootorites nähtav) ning kindlasti enam ei aita lihtsalt linkide levitamine, mis viitavad sinu veebisaidile. Google ja teised otsingumootorid võivad kalkuleerida enda otsingutulemuste järjestusi vaadates sotsiaalmeedia olemasolu suure faktorina, kuna suurtel brändidel on enamasti alati mitu sotsiaalmeedia kanalit. Seda enam, olles aktiivne sotsiaalmeedias annab otsingumootoritele “brändi signaali”, mis näitab et sinu bränd on päris ja usaldusväärne. Kokkuvõttes tähendab see, et kui tahad optimeerida teatud märksõnu, on tähtis, et sul oleks sotsiaalmeedia kanalite olamasolu.

Hea kliendikogemus

Sotsiaalmeedia, oma olemuselt, on kommunikatsioonikanal nagu e-post või telefonikõned. Iga kliendiga suhtlus, mis sa teed sotsiaalmeedias, on võimalus avalikult demonstreerida sinu klienditeenindus taset ja parendada oma suhteid klientidega. Toon siin kohal näite, kui klient kurdab sinu toote/teenuse üle Twitteris, saad sa kohe probleemiga tegeleda, vabandada avalikult ja hakata kohe tegutsema, et probleem ära lahendada. Vastupidiselt, kui klient kiidab sind, saad sa neid tänada ja soovitada teisi tooteid/teenuseid. Personaalne kogemus on see, mis paneb klienti tundma, et neist hoolitakse.

Kliendi teadmine

Sotsiaalmeedia annab lisaks sulle võimaluse saada väärtuslikku informatsiooni, millest su kliendid huvituvad ja milline on ostukäitumine. Näiteks, sa saad jälgida inimeste kommentaare, et näha mida nad arvavad sinu brändist. Sa saad jaotada oma sisud erinevateks teemadeks ja jälgida milline sisu genereerib kõige rohke huvi ning seejärel luua veel samalaadset sisu.

 

Kas sotsiaalmeedia turundus on teie äri jaoks oluline?

Eespool toodud põhjused on piisavad, et saada selge pilt sellest, miks on sotsiaalne meedia ettevõttele oluline. Mõelge sotsiaalmeedia strateegia väljatöötamisele, mis sünkroniseerib teie jõupingutusi tegelikke eesmärkidega.

Need on pikaajalise sotsiaalmeedia kampaania kasud, aga kui sa ikka kardad alustada, võta need kolm punkti arvesse:

  • Paljud sinu konkurendid on juba sotsiaalmeedias. Sinu konkurendid tegelevad juba sotsiaalmeediaga, mis tähendab, et sinu sotsiaalmeedia külastused võetakse sult nina alt ära. Ära lase oma konkurentidel korjata kõike kasu, samal ajal kui ise vaatad pealt. Kui mingit moodi sinu konkurendid ei ole sotsiaalmeedias, on sul veel rohkem põhjuseid alustada.
  • Mida varem sa alustad, seda varem sa kasu lõikad. Sotsiaalmeedia põhineb suhte ehitamisel kliendiga ja see suureneb eksponentsiaalselt kui su jälgijad räägivad sinust enda sõpradele ning nende sõbrad omakorda enda sõpradele, ja nii edasi. Mida varem sa alustad, seda varem saad sa hakata kasvatama enda kliendibaasi.
  • Potentsiaalsed kaotused on tähtsusetud. Kui rääkida reaalselt, pole sul midagi kaotada tegeledes sotsiaalmeediaga. Ajakulu ja raha, mida võtab profiilide loomine ja postitamine on tavaliselt minimaalne, võrreldes teiste turunduskanalitega. Ainult kuus tundi nädalas või paarsada eurot on kõik, mis vaja, et luua endale korralik kliendibaas sotsiaalmeedias.

Kokkuvõtteks

Mida kauem sa ootad, seda rohkem on sul kaotada. Sotsiaalmeedia turundus, kui tehtud õieti, võib tuua sulle rohkem kliente, rohkem külastusi, ja rohkem müüke. Kui sul on huvi alustada, aga ei tea kust alustada või ei oska—kirjuta meile, et saaksime sind aidata.

Originaal artikkel: http://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2014/08/11/the-top-10-benefits-of-social-media-marketing/2/#507d87cf5232

Andres Eenmaa
Jagamist