Kodulehe hind aastal 2022

by | aug. 30, 2022 | Domeenid, E-poe tegemine, Kodulehe loomine, Veebidisain, Woocommerce, Wordpress

Kodulehe hind on oluline teema. Kui seda teha odavalt ja kiirustades siis mõjub see Teie ettevõtte tulemustele halvasti. Ettevõttena võib halvasti kujundatud koduleht ja e-pood (või veelgi hullem – sul ei ole üldse kodulehte) klientide saamist tublisti vähendada. Uuringuid on erinevaid, kuid enamjaolt suurusjärgud on samad. Seega on leitud, et lausa 80-90% internetikasutajatest, kes saavad halva kogemuse osaliseks mõnel kodulehel või e-poes, pole nõus samale lehele hiljem naasma. Seetõttu peaksid klientide enda lehele saamiseks ja seal hoidmiseks võimaluste maksimeerimiseks seadma oma kohaloleku veebis esikohale.

Mis on kodulehe hind? Kui palju maksab e-poe tegemine?

Kuuleme neid küsimusi väga sageli. Tihti seataksegi hinnapakkumiste võtmisel esikohale kodulehe tegemise hind, arvestamata sealjuures, mis sellega nö. saadakse. Kas või näiteks see, et on selle sees ka e-poe tegemise hind? Faktoreid, mille peale mõelda, kui oled saanud veebilehe tegemise hinna kätte, on palju. Selles artiklis käsitlemegi peamiselt järgmist:

  • Mis on need 5 peamist tegurit, mis mõjutavad kodulehe tegemise hinda.
  • Tasuta koduleht – kas oleks mõistlik teha koduleht ise?
  • Millised on 3 võimalust kodulehe loomiseks ja kuidas need veebilehe tegemise lõplikku hinda mõjutavad.

5 peamist tegurit, mis mõjutavad veebilehe loomise hinda

Kodulehe tegemise keskmist maksumust mõjutavad paljud tegurid. Iga ettevõtte olemus on erinev ja nii on ka nende kodulehe vajadused. Näiteks muutujad, mis tulevad mängu andmeanalüütika pakkuja veebilehe loomisel, erinevad täielikult nendest, mis hõlmavad väikese blogi jaoks mõeldud kodulehe loomist. 

Järgmisena käsitleme mõningaid elemente, mis võivad kodulehe maksumust mõjutada. Oluline on märkida, et see loetelu pole kaugeltki ammendav. Tegelikult on iga ettevõtte ja veebilehe projekti jaoks palju muid tegureid.

1. Kodulehe hind vs. domeeninimi

Esimene tegur, mida peaksid kaaluma, on domeeninimi. Oma kodulehele uue domeeninime ostmine maksab sulle tavaliselt 10-100 eurot aastas. Siiski on oluline märkida, et hind võib erineda mitmest tegurist, sealhulgas:

  • Domeeniregistripidaja: registripidaja on üksus, mis aitab sul sobivat domeeninime osta ja registreerida. Valida on paljude registripidajate vahel, millest igaüks pakub erinevaid pakette ja funktsioone erinevate hindadega.
  • Tippdomeen (TLD): tippdomeen viitab laiendile domeeninime lõpus. Väljakujunenud tippdomeenid, nagu „.ee”, „.com” ja „.org”, maksavad tavaliselt rohkem kui sellised, nagu „.site” või „.xyz”.
  • Kohustuse kestus: enamik registripidajaid pakub olenevalt lepingu pikkusest erinevaid hindu. Pikem kohustus maksab sulle pikemas perspektiivis vähem, samas kui lühem leping on lühikeses perspektiivis kuluefektiivsem.
  • Domeeni privaatsus: kuigi domeeni registreerimisel on nõutav isikuandmete esitamine, saad muuta selle teabe avalikkusele kättesaamatuks. Lisatasu eest pakuvad registripidajad klientidele privaatsusfunktsioone, mis kaitsevad nende identiteeti ja säilitavad anonüümsuse.

2. Kodulehe funktsionaalsus – e-poe tegemise hind vs teenusepõhise kodulehe maksumus

Funktsionaalsus mängib veebilehe hinna määramisel võtmerolli. Lihtsamalt öeldes, mida rohkem funktsioone oma kodukale lisad, seda suuremad on ka kulud. Kodulehe funktsioonid võivad ulatuda sinu ettevõtte jaoks olulistest teguritest kuni valikuliste ja väga spetsiifiliste funktsioonideni, mis on mõeldud näiteks vaid kasutajakogemuse parandamiseks. Siin on mõned näited:

  • E-kaubanduse funktsioonid: See hõlmab kõiki e-kaubanduse kodulehe käitamiseks vajalikke funktsioone. Nende ettevõtete käivitamiseks peavad veebilehed olema varustatud mitme kujundusfunktsiooniga, mis võimaldavad klientidel tooteid leida ja osta. Põhilised veebipoe kujunduselemendid hõlmavad kliendiportaale, maksete töötlemist, mitut tarnevalikut ja tellimuse täitmist. 
  • Kliendiportaalid/liikmeportaalid: Nagu nimigi ütleb, on see veebilehe suletud osa, millele pääsevad juurde ainult registreeritud liikmed. Nende portaalide installimine on suurepärane võimalus suurendada sisu usaldusväärsust, pakkuda koduka külastajatele sujuvamat kasutuskogemust ja kasvatada püsiklientide baasi.
  • Tellimisteenused: Sellised funktsioonid on vajalikud sinu kodulehe tellimismudeli seadistamiseks. Need on regulaarsed täiendamisteenused, mis soovitavad korduvaid tooteid või kureeritud tooteid sõltuvalt iga kliendi vajadustest. 

  • Kohandatud programmeerimine: Kuigi väikeettevõtte koduleht ei vaja palju taustaprogrammeerimist, võivad teised ettevõtted vajada oma kodukate jaoks keerukamaid kujunduselemente. Selliste keerukate struktuuridega tegelemisel võib osutuda vajalikuks veebiarendaja palkamine kohandatud koodi lisamiseks. 

3. Veebilehe hooldus

Kodulehe hooldus on sinu ettevõtte jaoks lahutamatu osa, kuna see tagab lehe funktsionaalse ja turvalisuse. Siiski ei suuda paljud inimesed eelarve koostamisel hoolduskulusid täpselt arvesse võtta. Mõned kodulehe hoolduse osaks olevad ülesanded on järgmised:

  • Katkiste linkide parandamine
  • CMS-i ja serveritarkvara probleemide lahendamine
  • Kõigi veebisaidi vormide ja e-poe funktsioonide regulaarne testimine
  • Turvaaukude parandamine
  • Veebilehe korrapärane varundamine

Nende ülesannetega tegelevad tavaliselt spetsialiseeritud agentuurid või veebiarendajad ning hind sõltub veebilehe suurusest ja keerukusest.

4. E-poe hind sõltub väga palju selle suurusest

Kuigi ka nö. tavalise kodulehe hind sõltub selle suurusest siis eriti märgatav on see e-poe maksumuse juures. On suur vahe, kas müüdavaid tooteid on 5 või 5000. Kodulehe funktsioonide arv ja selle arhitektuuri keerukus ei ole ainsad muutujad, mis võivad veebidisaini maksumust suurendada. Paljudel juhtudel võib kodulehe suur suurus olla sama oluline tegur.

Suure ja väikese veebisaidi loomise kulude erinevus on märkimisväärne. 500 leheküljest koosneva e-poe maksumus selle loomiseks nõuab palju aega ja vaeva ning see kajastub arves, mida maksad veebiarendusteenuste eest. Seevastu lihtsa kodulehe, millel on standardne mall ja vaid käputäis lehti, saab luua murdosaga sellest kulust.

5. Kodulehe majutuse platvorm

Veebimajutus peab ettevõtteti erinema. Kui sinu ettevõte tegutseb suuresti võrgus, peaksid valima spetsiaalse serveri hostimise. See võimaldab su kodulehel toime tulla liikluse võimaliku suurenemisega ilma serveri seisakuid kogemata. Tüüpilised näited on siinkohal e-smaspäeva kampaaniad, kus ühe päeva jooksul on e-poele tohutu koormus. Lisaks on sul sedasi juurdepääs täiustatud turbefunktsioonidele, mis aitavad klientide tundlikke andmeid paremini kaitsta.

Jagatud hostimine on mugavam valik, kui sa ei kavatse oma veebilehte tulu teenimise eesmärgil kasutada. Nende plaanide taskukohasus koos madalate hooldusnõuetega muudab need ideaalseks seda tüüpi veebisaidi jaoks, mis koosneb vaid mõnest sisuleheküljest.

Virtuaalse privaatserveri (VPS) hostimine on eelmise kahe kesktee. Sul on juurdepääs mõnele juhtimis- ja kohandamisvalikule, kuid sul ei ole endiselt piisavalt ribalaiust suure liiklusega toimetulemiseks.

3 võimalust kodulehe loomiseks ja kuidas see kulusid mõjutab

Lõppkokkuvõttes taandub kodulehe ja e-poe loomise maksumus sellele, kuidas soovid projektiga tegeleda: teha seda ise ja säästa raha või kasutad professionaali teenuseid kandes suuremaid kulusid. Allpool on kaalutud iga lähenemisviisi plusse ja miinuseid.

1. Kodulehe ise tegemine (DIY) – tasuta koduleht?

DIY lähenemine on kõige soodsam kodulehe tegemise variant. Ise disaini tehes koosnevad sinu kulud kodulehe seadistamiseks ja majutamiseks vajalikest põhikuludest. Nende hulka kuuluvad domeeninimi, hostimiskulud, SSL-sertifikaat, sobiva teema valimine jne. Kõige sagedasem tasuta kodulehe tegemise viis on kasutades sisuhaldussüsteemi (CMS) WordPress.

Pea meeles, et kui oled projektiga ise tegelenud, vastutad veebisaidi iga aspekti eest ise. See hõlmab paljude muude ülesannete hulgas välja mõtlemist, kuidas muuta oma veebilehe mallid mobiilisõbralikuks, veenduda, et turvaprotokollid on paigas, kontrollida, kas )WordPressi) teema ühildub kolmandate osapoolte pistikprogrammidega, ja installida vajalikud lisandmoodulid.

Kuid kuigi lihtsa veebisaidi loomisel tasub DIY-lähenemist uurida, ei ole see suurte projektidega tegelemisel alati mõistlik valik. Keerulise veebilehe iseseisva kujundamise ülesande võtmine hõlmab lugematul hulgal väljakutseid ja mitmete kujundusprobleemide lahendamist, millega saavad hakkama tihtipeale vaid kogenud arendajad.

Plussid

  • See on ideaalne valik, kui raha säästmine on prioriteet.
  • See on hea võimalus oma oskusi täiendada ja veebilehe arendamise kohta rohkem teada saada.
  • Sul on võimalus katsetada erinevaid ideid ja kontseptsioone.

Miinused

  • Õppimiseks kuluv aeg võib olla liiga suur, kui sul pole eelnevat veebiarenduse kogemust.
  • Protsess võib olla aeganõudev.
  • Veebisaidi kvaliteet võib olla alla professionaalsete standardite.

2. Kodulehe maksumus professionaali/vabakutselise palkamisel

Kui soovid veenduda, et veebileht vastab soovitud standarditele, on töö jaoks tegija palkamine õige tee. Kogenud veebidisainerid saavad sinu ideed ellu viia, soovitada funktsioone, mis võiksid sinu ettevõtet täiustada, ja aidata sul ilma probleemideta lehe käivitamisel navigeerida.

Olgu mainitud, et vabakutselise palkamine on kindlasti üks viis oma kodulehe maksumuse madalal hoidmisel. Kuid alati veendu, et valid spetsialisti, kes on teinud juba varasemalt selliseid lehti, mida sina vajad! Pakkujaid on palju. Küsimus on, et kuidas leida selline, kes reaalselt ka oskab sind aidata? Ja mis veel olulisem, oleks olemas ka siis kui töö on üleantud, kuid tekitvad mingid probleemid.

Plussid

  • Sulle on garanteeritud stiilne professionaalne veebileht.
  • Sa ei pea veetma nädalaid veebidisaini õppimisele.
  • Sõltumatu talent aitab sul lehe käivitamist hallata.

Miinused

  • Professionaaliga töötamine võib nõuda märkimisväärseid rahalisi investeeringuid, eriti kui projekt on liiga keeruline.
  • Kui sul on vaja veebilehel tulevikus muudatusi teha, on tõenäoline, et vabakutselist ei saa palgata. Uuel vabakutselisel võtab olemasoleva koodiga tutvumine aega, kui koduleht ei ole ehitatud levinud platvormile (nt WordPress).
  • Kui sa pole tehnikateadlik, võib olla raskusi oma ideede edastamisega.

3. Kodulehe hind, kui palkad agentuuri

Ettevõtted, kes tegelevad regulaarselt keerukate projektidega, saavad professionaalse veebidisaini agentuuri palkamisest tohutult kasu. Lisaks täiustatud veebilehtede kujundusele saavad need agentuurid pakkuda ka laia valikut teenuseid, mis ei kuulu veebiarendusse.

Plussid

  • Agentuuridel on ressursse keeruliste projektide lahendamiseks.
  • Nad pakuvad kõik-ühes paketti, mis sisaldab veebisaidi kujundamise, hoolduse ja SEO teenuseid.
  • Nad aitavad sul turundusstrateegiat määratleda.
  • Neil on rohkelt kogemusi sarnaste kodulehtede loomisel, seega saavad nad välja käia ideid, mille peale sa ise esialgu ehk ei tulekski.
  • Nad on alati kursis viimase aja trendide, turvaaukude, kasutajasõbralike e-poodide loomisega jne.

Miinused

  • Nende hinnapunkt on paljudele alustavatele ettevõtetele kõrged.
  • Projektide lõpetamine võib suurema töökoormuse tõttu võtta kauem aega.

Millised võiksid olla sinu järgmised sammud, kui soovid saada kodulehe maksumuse pakkumist?

Mõtle täpselt läbi, mis on sinu täpsed soovid. Kui praegu soovid ehk ainult tutvustada mõnda oma teenust või toodet läbi kodulehe, võib sul aasta pärast olla vajadus nende müümiseks läbi e-poe. Jah, e-poe loomise hind on kallim, kui tavalise kodulehe. Kuid mõeldes pikemalt ette võib selle võimaluse välja arendamine kohe alguses anda suure hinnavõidu.

Olenemata sellest, kas tegemist on lihtsa WordPressi kodulehe või suure e-poega, VEEBIHAI meeskond aitab sul leida kuldse kesktee ideaalse kodulehe loomise protsessis.

<a href="https://veebihai.ee/author/admin/" target="_self">Indrek Eenmaa</a>

Indrek Eenmaa

Asutaja

Veebihai asutaja, autor. ❤️ WordPress. Vastutan Veebihai kvaliteedi eest. Minuga võib otse ühendust võtta indrek ät veebihai punkt ee
Jagamist

Viimati tehtud suurprojekt

tehtud e-pood nurme

Kodulehed vaata kõiki

tehtud e-pood nurme