Veebidisain ning asjad, mida Sa valesti teed

Autor | okt. 18, 2017 | Blogi, Veebidisain, Wordpress

Veebidisain ning selleks osavaks saamine võib olla raske katsumus.

Kui on vaja sellist veebidisaini, mis suurendab konversioone ja suurendab sissetulekut, jäävad paljud ettevõtjad hätta. Teie veebisait peab olema atraktiivne, kuid see peab ka raha teenima.

Enamus ettevõtteid üritab keskenduda ainult visuaalsele poolele ning selle tõttu ei pöörata tähelepanu konversioonimääradele.

Sellised vead on väiksed, kuid nad võivad kokkuvõttes teha palju kahju.

Selline veebidisain muudab klientide jaoks ostmise keeruliseks, viskavad klientidele mõttetult kaikaid kodarasse ning segavad lõppkokkuvõttes klienti.

Sellist laadi veebidisain võib suruda inimesed eemale.

Kui soovite suurendada oma veebisaidi liiklust, müügivõimalusi ja müüki üldiselt, peate vältima samu vigu, mida Sinu konkurendid teevad.

Nende vigade parandamine võtab küll aega, kuid see pole raketiteadus.

Pidevate jõupingutuste abil saate oluliselt suurendada oma veebisaidi liiklust, müügivõimaluste arvu ja müükide hulka. See algab Teie veebidisainis kahjulike vigade tuvastamisega.

Ärme siis raiska aega ja vaatame need vead üle.

Veebidisain ning selle vead

Mitte-mobiilisõbralik disain

Veebidisaini puhul loetakse kõige tähtsamaks asjaks tänapäeval mobiilisõbralikku disaini.

See tundub veidi ülepingutatud väide, aga see on tegelt väga vettpidav, kui arvestada seda, et mobiilisõbralikkus muudab teie veebidisaini kõigile kättesaadavaks, olenemata nende seadmest.

Selle pärast ongi tähtis, et Teie koduleht oleks optimeeritud nii arvutile, nutitelefonile, tahvelarvutile kui ka mängukonsoolidele, kuna enamus mängukonsoolidel on tänapäeval brauserid. Ning kuna Google soovitab mobiilisõbralikku disaini, siis teeb see selle veel tähtsamaks.

Google toetab kolme erinevat mobiilisõbralikku disaini konfiguratsiooni:

  1. Veebisaidid, mis kasutavad skaleeruvat veebidisaini, mis tähendab seda, et kõik seadmed näevad samat URLi ning iga seade näeb samat HTML koodi, kuid CSS kood on erinev seadmetel, et leht oleks skaleeruv. Sellist konfiguratsiooni soovitab ka Google ise.
  2. Veebisaidid, mis näitab igale seadmele sama URLi, kuid igale seadmele on mõeldud oma HTML ja CSS kood olenevalt kas nad on arvutis või mingis muud seadmes.
  3. Veebisaidid, millel on eraldi nii mobiilisõbralik veebidisain kui ka arvutile mõeldud veebidisain.

Favicon e. Favorites icon puudub

Paljud veebisaitide külastajad eelistavad sirvimise ajal kasutada palju vahelehti.

Mõned kasutajad jätavad vahekaartid lahti, et saaksid neid hiljem uuesti läbi vaadata. Favicons pakub külastajatele visuaalset järjehoidjat, mis aitab ära tunda Teie veebisaiti.

404 Not Found error lehed

404 leheküljed on vaiksed veebiliiklusetapjad. Mitteametlik uuring 3475 kasutaja seas näitas, et enamik kasutajaid ei püüa probleemi lahendamiseks mitte midagi teha.

Enamik kasutajaid lihtsalt vajutavad tagasiminemisnuppu ning jätavad veebisaidi unustuste hõlma.

Teie kodulehekülg kasutab karusselle

Karussellid pole alati halvad.

Need muutuvad probleemiks, kui inimesed liiguvad veebisaidil alla poole automaatselt. Sellised karussellid on konversioonitapjad, sest nad põhjustavad bänneri pimedust (näevad välja nagu reklaamid), mis omakorda vähendab konversioone.

Karusellid segavad ja häirivad Teie veebisaitide külastajaid, suunates nende tähelepanu eemale sellest, millele nad tegelikult peaksid keskenduma: konversioonile!

Teie veebisait on aeglane

Kui veebisaidi täielikuks laadimiseks kulub rohkem kui neli sekundit, on see liiga aeglane.

Google leidis, et 70 protsenti uuringus osalenud veebisaitidest kulus äralaadimiseks seitse sekundit või kauem.

Nad leidsid ka, et mida aeglasem sait, seda tõenäolisemalt lahkub kasutaja veebisaidilt. Google märkis samuti, et 3 sekundit peaks olema keskmine veebisaidi laadimiskiirus, kes soovivad oma külastajaid veebisaidil hoida.

Olukorra teeb veelgi keerulisemaks asjaolu, et lehe kiirus võib Teie veebisaidi otsingumootori positsioone oluliselt mõjutada. Google hindab lehe kiirust indeksi lehtede hindamisjärgus.

Google kasutab saidi kiiruse hindamiseks mõnda erinevat mõõdikut, sealhulgas:

  • Aeg esimese baidini. Kui sisestate oma brauseris URL-i, küsitakse serverilt HTML dokumenti sellel URL-il. Mida kiirem reageerimisaeg, seda tõenäolisem on see, et ülejäänud leht laaditakse kiirelt ära.
  • Visuaalne täielikkus. Veebileht on laadimise lõpetanud, on täielikult nähtav ja on külastajate jaoks täielikult saadaval.
  • Dokument on valmis. Veebileht võib visuaalselt laaditud olla, kuid taustal on veel palju lisateavet. Laadimisaegade puhul on see tegelikult täpsem viide täielikuseni.
  • Täielikult ära laetud. Asünkroonne kood hakkab andmeid laadima pärast saidi täielikku äralaadimist. See asünkroonne kood ei takista tegelikult kasutajatel saidi kasutamist, nii et seda ei peeta veebisaidi laadimisaja osaks.
  • Failitaotluste arv. Veebilehe laadimisel laadib teie brauser JavaScripti, CSS-i ja pildifaile. Paljude väikeste failide laadimine vähendab lehe laadimisaegu.

Serveri aeglane reageerimisaeg

Kui olete oma veebisaidil kõik lehed kiireks suutnud optimeerida, kuid teie serveri reageerimisaeg on aeglane, on teie veebidisain ikkagi aeglane.

Aeglase serveri reageerimisajad näitavad tavaliselt, et problem on serveripoolel.

Google soovitab tungivalt vähendada oma serveri reageeringuaega 200 millisekundini või vähemaks.

Aeglase regaeerimisaja potentsiaalseid põhjuseid on mitmeid:

  • Aeglane rakenduste loogika
  • Aeglased andmebaasi päringud
  • Protsessor on aeglane
  • Mälust jääb väheks

Kui soovite oma veebidisaini kiirust ja jõudlust suurendada, peavad serveri reageerimisajad olema kiired ja optimeeritud.

Teie veebidisain eirab disainieeskirju.

Kasutajad eeldavad, et teie veebisait järgib veebidisaini, mida nad näevad enamus lehtedel. Kuigi Teil on palju paindlikkust, peate olema sellest hoolimata ettevaatlik.

Kui teie külastajad ei leia navigeerimisriba ega otsingufunktsiooni, siis kaotate selle tulemusel külastajaid. Veenduge, et Teie veebidisain kasutaks  aksepteeritud disaini elemente nii palju kui võimalik.

Veebidisain ning tüpograafia vead

Ebaselge fondi valimine

Kursiivseid fonte, käsitsi joonistatud skripte ja sümboleid on raske lugeda. Vaadake näiteks seda allpool olevat pilti.

veebidisain

Kas suudate seda lugeda?

See on kirjutatud fondiga nimega “Bedtime Stories” ja ma arvan, et enamus inimesi ei saa täpselt aru, mis sellel pildil kirjutatud on. Fondid, mis on loetamatud või raskesti loetavad, vähendavad kognitiivset suutlikust inimestes.

Kognitiivne käitumine viitab külastaja kasutussõbralikkusele. Kas külastajatel on lihtne mõista, mida nad otsivad? Inimesed eelistavad sisu, mida on kerge lugeda ja mida on lihtne mõista.

Ebaselge font suurendab kognitiivset koormust ja vähendab mõistmist.

Halb tähtede vahe, halb sõnadevahe ja halb tekstirea kõrgus

Kerning e. tähtede vahe lauses.

Tracking e. sõnade vahe lauses.

Leading e. tekstirea kõrgus lausetes.

veebidisain

Mida lähemal need on, seda raskem on veebisaidi külastajatel lugeda ja mõista, mida üritate öelda.

Need andmed tunduvad olevat päris väheolulised iseenesest; vähemalt, et see on loetav?

Kerningu, trackimise, leadingu ja teiste tüpograafiliste vigade probleem on see, et need muudavad selgusele jõudmise raskeks või võimatuks. Selgus on äärmiselt oluline, sest te ei saa veenda külastajaid, kuni nad Teid ei mõista.

Liiga palju erinevaid fonte

Liiga palju fontide tüüpe ja fontide stiilide kasutamine tekitab segadust. Külastajad on presentatsioonist segaduses, kui nad peaksid keskenduma sõnumile, mida üritate edastada.

veebidisain

Korduv fontide muutmine vähendab kognitiivne suutlikkust. See on visuaalne lamav politsei, mis katkestab teie külastaja fookuse.

Teie veebisait võib olla ahvatlev, kuid liiga paljude fontide ja stiilide kasutamine ei ole hea mõte. Hea rusikareegel on keskenduda kahele või kolmele fontile.

Fondid, mis on omavahel vastuolus

Kasutades kahte või kolme fonti on halb mõte, kui valitud fondid on üksteisega vastuolus. Vastuolus olevad fondid võitlevad külastajate tähelepanu eest, võttes tähelepanu ära Teie sõnumi olulistelt osadelt.

veebidisain

Vastuolus fondid on probleem, sest nad panevad rõhku ja keskenduvad asjale, mida tegelikult pole.

Veebidisain ning sisuloome vead

Teie sisu ei keskendu külastajatele

Kogenematud sisuturundajad keskenduvad sisu loomisele, mis on keskendunud nende ettevõttele ja kui suured ja edukad nad on. Selline sisuloome ignoreerib külastajate soove, eesmärke, hirme, pettumusi ja probleeme.

Selline sisuturundus vähendab usaldusväärsust ja muudab külastajate muutmise klientideks raskemaks.

Teie sisu pole kiirelt mõistetav

Teie veebisaidi külastajatel on nii palju aega, et keskmiselt külastuse ajal lugeda umbes 28 protsenti tekstist uuringute järgi.

veebidisain

Kas see tähendab, et peaksite vähendama külastajate jaoks loodud sisu? Ei, see tähendab lihtsalt, et loote sisu, millest on lihtne kiirelt aru saada. Milline näeb välja kiirelt mõistetav sisu?

  • Kirjeldavad alamrubriigid
  • lühikesed lõigud (kaks või kolm lauset)
  • Poolpaksus, kaldkirjas ja esiletõstetud vormindamine
  • Nummerdatud loendid

Sellist tüüpi sisu on lihtne mõista ja teie külastajad loevad sellist sisu tõenäoliselt rohkem.

Tühja ruumi vale kasutamine

Kui tühja ruumi hästi kasutada, suurendab tühi ruum arusaadavust, parandab loetavust, suurendab tähelepanu ja toob külastajale selgust. Kui lehel puudub tühi ruum, on sisu lugejale väga hoomamatu.

veebidisain

See on üsna äärmuslik näide, kuid see näitab, et tühi ruum on oluline. Google kasutab tühja ruumi selleks, et viia külastajate tähelepanu kõig tähtsamale.

veebidisain

Aga kuidas on tühja ruumi üleküllusega? Seda on raske kirjeldada. Selline näeb see välja:

veebidisain

Mis vahe on Google näitel ja teisel näitel?

Kavatsus.

Google soovib, et külastajad keskenduksid oma küsimuse otsimisele. Nende tühjal ruumil on otstarve, milleks on hoida inimesi eesmärgi juures.

Kui on üleliia tühja ruumi, tähendab see tavaliselt kahte asja.

  1. Tühjal ruumil puudub otstarve; või
  2. Sellel on eesmärk, kuid see ei sobi Teie veebisaidi külastajate eesmärkidega.

Kui on liiga palju tühja ruumi või liiga vähe, kahandab see selgust ja tähelepanu.

Kehv grammatika

Me kõik võitleme grammatiliste vigadega aeg-ajalt. See on arusaadav ja enamik veebisaitide külastajaid on valmis andestama.

Grammatika tekitab probleemi, kui see muutub harjumuseks. See õõnestab teie veebidisaini usaldusväärsust, see tekitab halva esmamulje ja lõppude lõpuks vähendab Sinu kasumit.

Veebidisain ning kasutatavuse vead

Külaliste küsimustele mittevastamine

Teie veebisaidi külastajad võivad tulla väga konkreetsete küsimustega, millele nad soovivad vastust saada. Sellepärast tuleb alati lahendada külastaja problem või küsimus, sest kui sa seda ei tee, lahkuvad külastajad Sinu veebisaidilt, mis ignoreerivad või keelduvad neile küsimustele vastamast.

Küsimuste teemad sõltuvad Teie tegevusalast, kuid siin on mõned üldised küsimused, mida Teie külastajad võivad küsida:

  • Kuidas suhelda inimesega, kes Teie firmas töötab?
  • Milline on Teie toodete ja teenuste hind?
  • Kuidas Teil toimivad tagasimaksed ja vahetused?
  • Mis on Teie privaatsuspoliitika?
  • Mida Te teete minu isikliku informatsiooniga?
  • Milline on Teie tarnepoliitika?
  • Kus Teie firma füüsiliselt asub?
  • Mis muudab Teie ettevõtte omanäoliseks?
  • Miks ma peaksin valima Teie toote või teenuse?

Teie veebisaidi külastajatel on palju küsimusi, millele nad soovivad vastuseid. Ning need küsimused muutuvad, kui nad konverteeruvad külastajast kliendiks. Sellepärast on alati hea olla kursis oma külastajate vajadustega

Kehv otsing

Teie külastajad, eriti e-kaubanduse puhul kasutavad otsingut, et leida seda, mida nad otsivad. Otsing on see, kuidas inimesed saavad hakkama suurema tootevalikuga e-poes. Suurepärane otsingumootor saab hakkama:

  • kirjavigadega
  • märksõnade variatsioonidega
  • sidekriipsudega jne.

Märksõnade ja päringute arvu järgi põhinevate tulemuste sorteerimine pole Teile kasulik. Kui teie sait vajab otsingumootorit, veenduge, et see tooks esimesena välja kõige asjakohasemad otsingutulemused.

Veebidisain ning graafika ja pildivead

Halb suuruse määramine ja skaleerimine

Välja venitatud või halvasti skaleeritud pildid näevad välja odavad ja ebaprofessionaalsed. See vähendab ka usaldust. Pilte tuleks skaleerida vertikaalselt ja horisontaalselt üks-ühele suhtega.

Aga kui on suured pildid?

Suure mahuga pildid suurendavad Sinu veebisaidi laadimisaegu ja nagu me näinud oleme, suurendab võimalust, et külastaja lahkub Sinu kodulehelt . Kui tegelete piltidega, soovitatakse kasutada järgmiseid pildiformaate: PNG, JPEG ja GIF-formaate (TIFF-formaadist tasuks eemale hoida).

Skaleerimata piltide suuruse määramine

Google soovitab kasutada CSS-i meediumipäringuid veendumaks selles, et Teie graafika, pildid, ja muu media oleks täielikult skaleeritud. Teie CSS-kood peaks arvestama erinevate piltide suuruste muutustega vastavalt ekraani mõõtmetele.

Metaandmete puudumine

Digitaalkaamerad salvestavad palju mõttetuid metaandmeid. Failinimed nagu DSLR000184.jpg ei ole kasulikud külastajate või otsingumootorite jaoks. Parem idee on eemaldada sellised metaandmed.

Parem idee on asendada sellised metaandmed ning asendada need selliste andmetega, mis on kasulikud nii Sinu külastajatele kui ka otsingumootoritele.

Veebidisain ning jõudluse vead

Brauserite ühilduvus

Teie veebisait ei tööta kõigi kaasaegsete brauseritega (kui peaks).

Sinu veebidisain sõltub liiga palju JavaScriptist

Teie veebidisain, individuaalsed lehed ja põhifunktsioonid ei tohiks töötamist lõpetada, kui keegi Sinu külastajatest otsustab Javascripti välja lülitada.

Sinu veebidisain ei kasuta piisavalt piltide ja failide tihendust

Pildifailidel on palju üleliigset teavet, mida tegelt pole vaja. Piltide tihendamine eemaldab need üleliigsed andmed, andes teile sama kvaliteediga pildi, kuid väiksema failisuurusega.

Puudub vahemällu salvestamine

Kui brauseri vahemällu salvestamine on lubatud, laevad Teie veebilehed märgatavalt kiiremini. Asi töötab niimoodi, et kui keegi Sinu veebisaiti külastab esmakordselt, siis laeb brauser Sinu veebidisaini ära, kuid järgmisel külastusel on Sinu veebileht inimesel juba tema kõvakettal.

Failide allalaadimine kõvakettalt on kindlasti märgatavalt kiirem kui veebiserverist allalaadimine.

CSS-kood, HTML-kood ja JavaScript pole pisendatud

Koodi pisendamine eemaldab Teie koodist kõik ebavajalikud märgid ilma koodi funktsionaalsust muutmata.

Koodi pisendamine parandab üleüldiselt lehe kiirust ja veebisaidi toimivust.

Veebidisain ning õiguslikud vead

Puudub privaatsuspoliitika

Paljud inimesed tegelt isegi ei tea, mis asi täpselt on privaatsuspoliitika. Kas see tähendab, et Teie privaatsuspoliitika pole oluline?

Tegelikult loevad 20 protsenti Interneti kasutajatest alati privaatsuspoliitikat, kuigi paljud neist ei saa aru, mida nad täpselt loevad. Suur osa Teie veebisaidi külastajatest soovib siiski näha, et Teil on privaatsuspoliitika olemas.

Nad tahavad teada, mida Te oma teabega teete ja kuidas seda kasutate.

Privaatsuspoliitika näitab teie veebisaidi külastajatele, et Teil on nende kaitsmiseks plaan, isegi kui nad ei saa aru, mida see plaan tähendab.

Puudub tagastamispoliitika ning garantiiteave

Veebisaidi külastajad tahavad näha, et pakute neile abi juhul, kui midagi läheb valesti. Nad tahavad näha, et Teil on tagastamispoliitika ja näha, et peate sellest kinni.

Võib tunduda, et need asjad ei ole tähtsad suures pildis.

Kuigi need kõik asjad on mõeldud müügi suurendamiseks. Mida mugavamalt Teie veebisaidi külastajad tunnevad end Teie veebilehel, seda tõenäolisemalt saavad nad lojaalseks kliendiks.

Järeldus

See pole täiesti terviklik nimekiri, kuid see on hea lähtepunkt, kui soovite kasumlikku veebisaiti luua. Veebidisain ei ole raketiteadus, kuid see võtab aega ja tööd.

Kui tegemist on sellise disaini loomisega, mis toob sisse palju liiklust ja loob tulu, siis enamik ettevõtteid on raskustes.

Enamus teevad lihtsaid ja väga levinud vigu.

Atraktiivse kodulehe tegemine on oluline, kuid samuti on oluline luua veebisait, mis toob Teie ettevõttele tulu.

Nende loetletud punktidega saate märkimisväärselt suurendada oma veebisaidile tulevat liiklust ning tänu sellele suurendada müügivõimalusi ja müüke.

Lihtsalt looge veebisaidi klientidele keskendunud sait.

Kui tunnete oma vaatajaskonda ja keskendute asjadele, mida nad tahavad, on kasumliku veebilehe loomine lihtne.

Kuid see algab Sinu külastajatest. Selgitage välja, mida nad tahavad, millal ja kuidas nad seda tahavad ning seejärel proovi neile Seda pakkuda.

Siis saate aru, et kodulehe tegemine ei ole raketiteadus.

Kui tunnete, et veebidisain on Teile üle jõu ning vajate abi, siis ärge oodake ja võtke ühendust SIIN!

Kirjutage kommentaaridesse, mis vigasid Teie veebidisain on kohanud.

Tõlgitud ja refereeritud artiklist: https://neilpatel.com/blog/website-design-mistakes/

Andres Eenmaa
Jagamist