Kas sa sooviksid saada rohkem külastusi Googlest?

Autor | jaan. 18, 2018 | Copywriting, Internetiturundus, SEO, Veebidisain

Ma tean, et sa tahaksid! Kes ei tahaks! Rohkem külastusi su veebilehe tähendab rohkem müüki.

Pole vahet, kas sa tahad lihtsalt rohkem müüki teha või oma veebileht Google otsingutes ettepoole viia, pead sa ühtteist teadma SEO kohta. Õnneks ei pea sa kohe enda meeskonda kallist SEO spetsialisti palkama hakkama, samuti ei pea sa ise spetsialist olema.

Järgnevalt tahan sulle edasi anda 6 lihtsat SEO taktikat, mis endale kõrva taha panna ja selgeks teha. Need lihtsad nipid võivad juba lähitulevikus su ettevõtmise kodulehele tuua rohkelt lisakülastusi!

Aga asume asja kallale ilma pikema sissejuhatuseta!

 

1. Pane kokku märksõnade nimekiri

 

Et oma külastajatele head sisu luua, pead sa teadma, mida inimesed Googlest otsivad. Et teada saada, mida inimesed Googlest otsivad, pead sa tegema märksõnade otsingut ja uurima välja, mida otsingumootori kasutajad sinu ettevõtmisega seotud valdkondade kohta teada tahavad.

Selle asemel, et enne iga uue postituse tegemist endale märksõna otsida, võta nädal või kaks ja tee üks suur nimekiri kõikidest võimalikest märksõnadest, mis on sinu veebilehega seotud. Nii säästad sa lõpuks kõige rohkem aega ja sellest tulenevalt ka raha.

Pea meeles! Kui sa paned kokku märksõnade nimekirja, keskendu nn. long-tail märksõnadele.

Kui sa ei tea, mis asi on long-tail keyword (märksõna), siis siinkohal sulle üks näide.

Kui su ettevõtmine tegeleb näiteks autorehvide müügiga, siis valid sa endale üheks märksõnaks „talverehv“. Long-tail märksõna on põhimärksõnaga (talverehv) seotud märksõna, mida sisestatakse otsingumootorisse vähem arv kordi. Näiteks on „parim talverehv“, „soodsad talverehvid“ ja „talverehvide müük“ põhimärksõna „talverehvid“ nn. long-tail märksõnad.

Oleks väga hea, kui sa saaksid kokku kümneid, kui mitte rohkem (olenevalt muidugi sinu valdkonna suurusest) lõng-tail märksõna. Nii saad alati lihtsalt oma loodud märksõnade nimekirjast valida enne uue sisu loomist märksõna, mille ümber sa postituse kirjutad.

Huvitav on see fakt, et kogu otsingumootoris Google tehtavatest otsingutest moodustavad nn. pikad märksõnad (lõng-tail keywords) pea 80% kogu Google veebiliiklusest.

Siinkohal tahaksin välja tuua mõned väga efektiivsed nipid, kuidas leida lõng-tail märksõnu.

  • Kasuta Google Suggestions tööriista. Selle kasutamine on lihtne. Lihtsalt kirjuta Google otsingusse oma valdkonnaga seotud sõnu ja Google ise soovitab sulle teisi võimalikke märksõnu, mida otsingumootori kasutajad otsivad. Samuti kuvatakse seotud sõnad otsingutulemsute lehe lõpus!
  • Kasuta sünonüüme! Võta lahti oma märksõnade nimekiri ja kirjuta sõnade taha vastavad sünonüümid. Nii saad sa kirjutada sisu, ilma et sa ühte ja sama märksõna liialt kordaks!
  • Kasuta veebilehte Quora.com, et leida oma sisuloomeks ideid. Kasuta Quora otsingusüsteemi, et teada saada, mida inimesed sinu valdkonna kohta teada tahavad.
  • Kasuta erinevaid tasulisi ja tasuta märksõnade otsingu tööriistu! kaks väga head tasuta tööriista on UberSuggest ja io. Siit leiad suurema nimekirja erinevatest märksõna otsingu tööriistadest.
  • Sa võid alati uurida ja analüüsida, mida teevad sinu konkurendid ja millistele märksõnu nad sihivad. Uuri välja, kuidas nad oma veebilehte on optimeerinud erinevatele märksõnadele. Selle jaoks on üks väga hea tasuline tööriist – SEMrush.

 

2. Mõtle välja ja pane kirja selge tegevusplaan linkide „ehitamiseks“

 

Tegelikult on nii, et Google reeglites on kirjas, mis ütleb, et linkide ehitamine on keelatud. Lingid peaksid tulema nö. naturaalselt ja head sisu jagavad/lingivad külastajad ise. See selleks. Linkide ehitamist praktiseerivad ikkagi väga paljud veebilehtede omanikud.

Enamus SEO ekspertidest on ühisel arvamusel: viited sinu lehele teistelt lehtedelt on üks kõige olulisemaid faktoreid, mis su lehe otsingutulemustest ette poole viib. Google saab sinu lehele viitavatest linkidest aimu, et su lehe sisu on lugemist väärt ja annab kasutajatele õige informatsiooni ja tasustab sind selle eest kõrgemate kohtadega otsingumootoris.

Pea meeles! Lingid on erineva väärtusega. See on juba omaette teema, kuidas lingi/viite väärtust hinnata aga lühidalt öeldes on lingid erineva autoriteediga Google silmis. Üks viide sinu lehele autoriteetselt veebilehelt võib võrduda saja nö. spämmi lingiga. Kindlasti ära osta kuskilt 10€ eest linkide paketti, mis lubab sulle sadu viiteid sinu lehele. Ja ära kunagi ehita viiteid oma veebilehele viidates ainult oma esilehele. Tee linke ka siselehtedele.

Mõned võimalused, kuidas saada viiteid (backlink) oma lehele

  • Alusta oma konkurentide linkidega. Kogu kokku oma konkurendid ja uuri välja, kus ja kuidas nende lingid tehtud on. Siinkohal tuleb suureks abiks SEMrush, mis on tasuline konkurentide analüüsimise tööriist.
  • Lepi kokku intervjuud oma valdkonnast tegutsevate inimestega. Nii võid saada rohkelt sotsiaalmeedia jagamisi ja linke.
  • Üks võimalus on teha postituste asemel huvitavaid ja värvikaid infograafikuid.
  • Kui keegi mainib sinu lehte kuskil sotsiaalmeedias, võta koheselt ühendust! Tehke koostööd. Sinu postitus tema lehele koos viitega ja vastupidi.

 

3. Korrektne veebilehe SISENE (on page SEO) optimeerimine on ülioluline.

 

Nagu me esimese punktis juba rääkisime, on otsingusõnade leidmine väga oluline. Kui sul on otsingusõnade nimekiri valmis, mille umbes saad sa sisu luua, pead sa jälgima, kuidas ja kus sa oma märksõnu oma veebilehel kasutad.

On-page SEO ehk veebilehe sisene optimeerimine kujutab endast sisuliselt järgnevaid asju:

  • Postituse pealkiri
  • meta kirjeldus
  • piltide kirjeldused ja nimetused
  • lehe sisu
  • lingid (siselingid ja välislingid)
  • veebiaadresside (URL) struktuur

Üks väga oluline asi, mida lehe sisesel optimeerimisel silmas pidada: ära lisa märksõnu lihtsalt niisama üksteise otsa. Inglise keeles on selleks terminiks keyword stuffing. Ära lisa märksõnu igale poole kuhu võimalik. Nii need asjad ei käi ja Google võib sind selle eest karistada.

Kui sa lood sisu, siis kasuta alati sisule vastavaid märksõnu ja relevantsetes kohtades.

Küsi endalt järgnevaid küsimusi:

  • Milline on mu põhimärksõna, millega tahan Googles esile tõusta?
  • Kas minu lehe pildid on optimeeritud märksõnale?
  • Kas mu veebi(lehe)aadressid on õigesti struktureeritud?
  • Kas mu postituse pealkiri ja meta-kirjeldus on unikaalne?
  • Kas mu loodud postitus sisaldab relevantseid märksõnu?
  • Kas minu loodud sinu on väärt lugemist?

Neid küsimusi küsides on su sisu alati avaldamist väärt, nii Google silmis, kui ka su lehe külastajate silmis.

 

4. Analüüsi pidevalt oma lehte ja selle töökorras olemist

 

Üks peamisi põhjuseid, miks su leht otsingumootoritest tasuta külastusi ei genereeri on halvasti teostatud SEO.

Sa ei saa kunagi teada kõiki SEOga seotud vigu, mida sa oma lehel teinud oled. Seetõttu oleks mõistlik (vähemalt korra kvartalis) iga kuu teostada oma lehe SEO audit. Kõige lihtsam on seda teha SEMrushiga. Link teenusele!

SEMrush aitab sul kiiresti leida üles kõik võimalikud SEOga seotud probleemid, nii väiksemad kui suuremad.

Kolm kõige olulisemat asja mida jälgida:

  • veebilehe kiirus
  • kas su leht töötab ühtemoodi igas populaarses veebilehitsejas
  • kas sul leht on piisavalt mobiilisõbralik

Kui sul on konkreetne ülevaade kõikidest su veebilehel leiduvatest SEO probleemidest, on sul neid lihtne lahendada.

 

5. Hoia silm peal oma tulemustel otsingumootorites!

 

Oma tulemuste jälgimine on äärmiselt oluline. Kuidas sa muidu teaks, kuhu poole su leht liigub ja mis SEO võtted sulle kasulikuks osutuvad.

Alati jälgi, mis kohtadel su valitud otsingusõnad Google otsinugtulemustes on, kui palju su leht külastusi saab ja mis kohtadest su lehele viited tulevad! See on miinimum mida sa jälgida võiksid.

Võid kasutada jällegi SEMRuhi, lisaks Ahrefs ja MajesticSEO. Tee endale selgeks Google Analytics ja hoia silm peal, mida külastajad su lehel täpsemalt teevad. Kui kaua nad näiteks su lehel viibivad? Kas sa tead seda?

 

6. Viis viga, mida mitte teha!

 

Neid vigu võiksid igaljuhul vältida.

  • Katkised lingid. Kasuta tasuta online tööriistu, et katkised lingid üles leida. Katkised veebilehed Googlele ei meeldi, samamoodi nagu sulle ei meeldi katkised sokid.
  • Ära märsõnadega liialda!
  • Kirjuta pikemaid blogipostitusi, kui 200-300 sõna. Sihi 1500-2000 sõna pikkuseid postitusi.
  • Ära osta lingipakette! Kui keegi pakub sulle Fiveris 5 dollari eest 100+ linki, siis ei tule sellest mitte midagi head.
  • Googlele meeldib kiirus. Tee oma leht kiireks. See ei ole nii raske, et see tegemata jätta. Tee oma kodulehe kiiruse test.

SEO ei ole kerge. SEO on lihtne aga mitte kerge. Kui sa tõesti tahad SEOga lisakülastusi oma lehele tuua, siis ole kannatlik ja loo korralikku sisu.

Oliver Eenmaa
Copyright, SEO, UX ja UI. Veebihai kaasasutaja.
Jagamist