Chatbotid ehk juturobotid kõikjal ja veel rohkem nagu „päris“ inimesed
Juturobotid muutuvad aina paremaks ja targemaks. Juba eelnevatel aastatel on kasvanud juturobotite tähtsus, nende arengusse on suunatud väga palju raha. 2022. aastal see trend jätkub veel jõulisemalt. Selle artikli põhjal võib väita, et aastaks 2024 on juturobotite koguturuväärtus 1,3 miljardit (https://www.revechat.com/blog/chatbots-trends-stats/).
Varsti ei ole enam vahet, kellega Sa räägid. Chatbotid ei ole enam rumalad, stamp-vastustega masinad, vaid väga targad ja mitmekülgsed abilised. Tänapäevased juturobotid suudavad lahendada ka kõige keerulisemaid kliendiprobleeme ja tellida isegi pitsat või taksot (näiteks USA-s elavad inimesed saavad juba tellida pitsat ja taksosõite läbi Facebook Messengeri). Juturobotid annavad ettevõtetele hea võimaluse väga kiiresti vastuseid anda, seejuures on vastused väga personaalsed.
Mõjuliidrite ehk influencer’ite mõju muutub veel tähtsamaks
Kui tegeled turundusega Instagramis (kui veel ei tegele, siis alusta sellega kohe praegu!), siis kindlasti oled kohanud reklaami kellegi kontol, kes tegelikult ise ei olegi selle brändi esindaja. Inglise keeles kutsutakse seda shoutout’iks. Teisisõnu bränd saab kokku Instagrami kasutajaga, kellel on piisavalt aktiivseid jälgijaid ja toode/teenus resoneerib konkreetse kasutajaga ning tellib temalt tasulise (võib olla ka kaup-kauba vastu vahetus) postituse. See ongi lihtsamalt kujul influencer-marketing ehk mõjuliidrite kaudu enda toote või teenuse turundamine.
Selline turunduskanal ei ole enam üllatav ja võiks öelda, et see on isegi natukene raskemaks muutunud. Tuleb väga kindlalt teada oma sihtgruppi ja kelle kaudu sellist turundust teha. Suvalised proteiinijoogid, salendavad teed, käekellad – selliseid postitusi on kõik juba näinud. Tulevb hoolikalt valida õige mõjuliider, kellega oma sihtgrupp kokku viia.
Video ja veelkord video
Video on olulisel kohal olnud juba mitmeid aastaid. Meie ühiskonnas, kus kõigil on käes väikesed ekraanid ja kodus lisaks suured ekraanid, on video tähtsus omal kohal. Kogu sisust, mis jagatakse kasutajate vahel sotsiaalmeedia kaudu, moodustab video lausa 90%. Hetkel kõige suuremaks väljakutseks on kujunenud see, kuidas võita oma sihtgrupi tähelepanu 3 sekundiga. Kui sa veel video oma turunduses ei kasuta, siis peaksid seda kohe tegema hakkama. Oleme näinud, kuidas kõik tähtsamad sotsiaalmeedia kanalid on hakanud järjest rohkem videot kasutama – Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat jt.
Efemeerne sisu muutub väga tavaliseks
Kõigepealt kindlasti küsite, mida tähendab efemeerne? See tähendab lühiajalist sisu ehk sisu, mida luuakse ajutiselt. Taoline sisu kaob hiljem: live-videod (kuigi need jäetakse aegajalt ka üles hiljem vaatamiseks), Instagram stories, Snapchati igasugune sisu jpm.
Efemeerne sisu muutub järjest populaarsemaks, sest sellel on väga kõrge engagement rate ehk kaasatuse protsent (postituse meeldimine, kommentaar, klikk, jagamine jne).
Lühiajaline sisu annab võimaluse olla väga autentne. Kuna lühiajaline sisu kaob tihti juba tundidega, siis on kasutajatel soodumus sellele koheselt reageerida.
Virtuaal- ja liitreaalsuse tõus
Kuigi virtuaalreaalsuse tõusust on räägitud juba aastaid, alates Google Glasses turule tulekust aastal 2013, siis viimasel ajal on see tõelist võidukäiku teinud.
VR-prillide komplektid muutuvad järjest odavamaks. Kõik suuremad sotsiaalmeediaettevõtted arendavad midagi selles valdkonnas, eesotsas Facebook, kes ostis Oculus Rifti ära juba aastal 2014. Facebook teeb selles vallas koostööd ka Samsungiga, kellega on väljastatud toode Gear VR.
Hetkel kõige suurem probleem on selles, et virtuaalreaalsuse kuvamine nõuab enamjaolt ühe koha peal olemist. Lahendused aga hakkavad küllap muutuma järjest mobiilsemaks. Eks tulevik näitab, mis suunas areng olema saab.