Bränd ja selle tähtsus selleks, et müüki suurendada

Autor | okt. 19, 2017 | Blogi, Bränd, Copywriting, Sotsiaalmeedia

Bränd tähendab paljusid asju, aga mis tähendus on sellel turunduses? Kümme aastat tagasi oli bränd määratletud nime, loosungi, tähise, sümboli või kujundusena või nende elementide kombinatsioonina, mis identifitseerivad ettevõtte tooteid või teenuseid. Bränd oli see, mis eristas Sinu tooteid või teenuseid konkurentsist.

Tänapäeval on bränd ja selle tähendus veidi keerulisem, kuid veelgi tähtsam, kui kümme aastat tagasi.

See on tarbija arusaam Sinust, kui nad kuulevad või mõtlevad Teie ettevõtte nimele, teenusele või tootele. Võib öelda, et bränd on alati liikumises ning muutub Sinu tarbijate käitumisega. See on vaimne pilt sellest, mida Teie kui firma tähendab tarbijale ning seda mõjutavad elemendid, sõnad ja loovus, mida see kõik ümbritseb.

Mida bränd peaks tegema Sinu ettevõtte heaks?

 

See ei tähenda mitte ainult seda, et tarbija valib Teid konkurentide seast, vaid muudab Teie ettevõtte ainsaks lahenduseks tarbija probleemile või vajadusele.

Mis on hea ja tugeva brändi alustalad:

  • Annab selge ülevaate Teie ettevõttest tarbijale
  • Kinnitab teie usaldusväärsust
  • Emotsionaalselt ühendab Teie sihitud tarbijad teie toote või teenusega.
  • Motiveerib tarbijat ostma
  • Tekitab tarbijas lojaalsust

Sinu ettevõtte bränd ja tarbija mõistmine

 

Et Sinu bränd saavutaks edu, peate mõistma oma klientide ja tarbijate vajadusi.

See saavutatakse Teie brändistrateegiate integreerimisel igas oma ettevõtte avalikus kontaktis. Mõelge, et Teie bränd on see, kes olete ettevõttena või organisatsioonina ning mida Te pakute. Tundub raske ülesandena? Proovige sellele läheneda niimoodi, et mida Teie bränd ütleks, kui ta suudaks rääkida:

  • Ma olen ________________.
  • Ma olen olemas selleks, et ________________.
  • Kui Te üritate minuga samastuda ja see melldib teile, siis saate mind osta ja saate ka minust teistele rääkida.

Kui tarbijad hakkavad Teie ettevõtet ära tundma ja pidama Teid endale südamelähedaseks, muutute Te tarbijale brändiks. See on nende kogemuste ja arusaamade kogusumma, millest osasid asju saate mõjutada, ja mõned asjad, mida Te ei saa mõjutada.

Brändi tähtsus

 

Tugev bränd on hindamatu, kuna konkurente, kes võitlevad selle nimel tuleb igapäevaga juurde. Tähtis on investeerida aega ja raha oma brändi uurimisele, määratlemisele ja ülesehitamisele. Lõppude lõpuks nähakse Teie brändi, mis paneb tarbijaid Teid valima konkurentide seast.

Teie bränd on üks turundussuhtluse alustalasid, milleta Te ei taha olla. Bränd on pilt Teie ettevõttest, mida Te tahate oma tarbijatele näidata. Sellepärast on see ka ettevõttes või organisatsioonis väga oluline.

Bränd on teejuht Sinu ettevõttele, et mõista firma võimalusi ja eesmärke . See võimaldab Teil viia turundusplaan vastavusse nende eesmärkidega ja täita üldist strateegiat.

Kaubamärgi tõhusust ei näe ainult enne ostu sooritamist, vaid see puudutab ka tarbijale antud kogemust Sinu kaubamärgi suhtes.

Kas toode või teenus toimib ootuspäraselt? Kas kvaliteet oli nii hea kui lubatud või parem? Kuidas oli teenusekogemus? Kui saate neile küsimustele positiivseid vastuseid, olete loonud enda ettevõttele lojaalse kliendi ja edendanud oma brändi.

Brändid mitte ainult ei loo püsivaid kliente, vaid loob ka lojaalseid töötajaid. Bränd annab neile midagi, millesse uskuda. See aitab neil mõista organisatsiooni või ettevõtte eesmärke.

Punktid, mille järgi hinnata oma brändi tugevust

 

Brändi loomine võib olla segadust tekitav, siis kuidas Te teate, kas Teie bränd on piisavalt tugev, et anda Teile sisemist ja välist väärtust oma ettevõttes?

  • Kas teie brändil on seotus Teie sihtgrupiga? Kas nad koheselt saavad aru Teie eesmärkidest ilma liiga palju mõtlemata?
  • Kas teie brändil on ainulaadsus selle suhtes, mida Te pakute ja miks see on tähtis?
  • Kas see peegeldab brändi lubadust, et olete olemas nii oma klientidele kui ka potensiaalsetele tarbijatele?
  • Kas teie brändil on väärtused, mida soovite kliendile kuvada?

Võtke need küsimused teejuhiks enda brändi arendamiseks. Kui vastused pole selged, võite pöörduda laua taha tagasi ja täpsustada oma plaani brändi arendamiseks. Bränd peaks mõjuma tarbijale kui “ah-ha” moment, kus tarbija peab vähe mõtlema.

Lõpetuseks tahaksin tuua ühe väga laheda näite ühe kuulsa ettevõtte kujul, milleks on Body Shop.

 

Anita Roddick asutas algselt Body Shopi selleks, et aidata oma perekonnal ellu jääda. Kuid peagi muutus see palju enamaks, millega Ta alustas. Samal ajal kui Ta ettevõte kasvas, hakkas Anita nägema oma ettevõttes seda, mis on mõeldud positiivseks muutusteks maailmas.

Body Shop on kosmeetikaettevõte, mis on spetsialiseerunud looduslike toodete müümisele. Nad toodavad oma kosmeetikatooteid ilma kahjulikke kemikaale kasutamata , mida paljud teised kosmeetikafirmad üle maailma teevad.

Body Shop’i motoks on “Enrich, Do not Exploit”, mis on tõlkes “Rikasta, ära kurna”. See moto on pühendatud Body Shopi  inimeste, toodete ja planeedi rikastamisele.

Ettevõttel on mitu kõrget eesmärki:

  • aidata 40 000 majanduslikult haavatavat inimest tööle üle kogu maailma.
  • Tagada, et 100-protsenti nende looduslikest koostisosadest oleksid jälgitavad ja säästlikud, millega kaitstakse 10 000 hektarit metsa ja muid elupaiku.
  • Annetavad müügi pealt raha keskkonna kaitseks, et taastada 75 miljonit ruutmeetrit elupaika, mis aitaks kogukondadel säästvamalt elada.

Need on vaid mõned asjad, mida Body Shop soovib saavutada. Body Shopil on sügav mõte brändil, mis ajendab nende otsuseid ja tegemisi.

Kui tunnete, et tahate ka enda ettevõttele brändi luua, kuid jõud käib üle sellisest asjast, siis uuri lähemalt SIIT või võta meiega ÜHENDUST!

Tõlgitud ja refereeritud artiklist: https://www.thebalance.com/why-is-branding-important-when-it-comes-to-your-marketing-2294845

Andres Eenmaa
Jagamist