Ma tean, et sa tahaksid! Kes ei tahaks! Rohkem külastusi su veebilehele tähendab rohkem müüki.
Pole vahet, kas sa tahad lihtsalt rohkem müüki teha või oma veebileht Google otsingutes ettepoole viia, pead sa ühtteist teadma SEO kohta. Õnneks ei pea sa kohe enda meeskonda kallist SEO spetsialisti palkama hakkama, samuti ei pea sa ise spetsialist olema.
Järgnevalt tahan sulle edasi anda 6 lihtsat SEO taktikat, mis endale kõrva taha panna ja selgeks teha. Need lihtsad nipid võivad juba lähitulevikus su ettevõtmise kodulehele tuua rohkelt lisakülastusi!
Aga asume asja kallale, ilma pikema sissejuhatuseta! Loe hoolikalt.
1. Pane kokku märksõnade nimekiri
Et oma külastajatele head sisu luua, pead sa teadma, mida inimesed Googlest otsivad. Et teada saada, mida inimesed Googlest otsivad, pead sa tegema märksõnade otsingut ja uurima välja, mida otsingumootori kasutajad sinu ettevõtmisega seotud valdkondade kohta teada tahavad.
Selle asemel, et enne iga uue postituse tegemist endale märksõna otsida, võta nädal või kaks ja tee üks suur nimekiri kõikidest võimalikest märksõnadest, mis on sinu veebilehega seotud. Nii säästad sa lõpuks kõige rohkem aega ja sellest tulenevalt ka raha.
Pea meeles! Kui sa paned kokku märksõnade nimekirja, keskendu esialgu nn. long-tail märksõnadele.
Kui sa ei tea, mis asi on long-tail keyword (märksõna), siis siinkohal sulle üks näide.
Kui su ettevõtmine tegeleb näiteks autorehvide müügiga, siis valid sa endale üheks märksõnaks „talverehv“. Long-tail märksõna on põhimärksõnaga (talverehv) seotud märksõna, mida sisestatakse otsingumootorisse vähem arv kordi. Näiteks on „parim talverehv“, „soodsad talverehvid“ ja „talverehvide müük“ põhimärksõna „talverehvid“ nn. long-tail märksõnad.
Oleks väga hea, kui sa saaksid kokku kümneid, kui mitte rohkem (olenevalt muidugi sinu valdkonna suurusest) long-tail märksõna. Nii saad alati lihtsalt oma loodud märksõnade nimekirjast valida enne uue sisu loomist märksõna, mille ümber sa postituse kirjutad.
Huvitav on see fakt, et kogu otsingumootoris Google tehtavatest otsingutest moodustavad nn. pikad märksõnad (long-tail keywords) pea 80% kogu Google veebiliiklusest.
Siinkohal tahaksin välja tuua mõned väga efektiivsed nipid, kuidas leida long-tail märksõnu.
- Kasuta Google Suggestions tööriista. Selle kasutamine on lihtne. Lihtsalt kirjuta Google otsingusse oma valdkonnaga seotud sõnu ja Google ise soovitab sulle teisi võimalikke märksõnu, mida otsingumootori kasutajad otsivad. Samuti kuvatakse seotud sõnad otsingutulemsute lehe lõpus!
- Kasuta sünonüüme! Võta lahti oma märksõnade nimekiri ja kirjuta sõnade taha vastavad sünonüümid. Nii saad sa kirjutada sisu, ilma et sa ühte ja sama märksõna liialt kordaks!
- Kasuta veebilehte Quora.com, et leida oma sisuloomeks ideid. Kasuta Quora otsingusüsteemi, et teada saada, mida inimesed sinu valdkonna kohta teada tahavad.
- Kasuta erinevaid tasulisi ja tasuta märksõnade otsingu tööriistu! Kaks väga head tasuta tööriista on UberSuggest ja KeywordTool.
- Sa võid alati uurida ja analüüsida, mida teevad sinu konkurendid ja milliseid märksõnu nad sihivad. Uuri välja, kuidas nad oma veebilehte on optimeerinud erinevatele märksõnadele. Selle jaoks on üks väga hea tasuline tööriist – SEMrush.
2. Mõtle välja ja pane kirja selge tegevusplaan linkide „ehitamiseks“
Google reeglid ütlevad selgelt, et linkide ehitamine on keelatud. Lingid peaksid tekkima naturaalselt – head sisu jagavad ja lingivad külastajad ise. Reaalsus on aga see, et linkide ehitamist praktiseerivad siiski väga paljud veebilehtede omanikud ja SEO spetsialistid.
Viited sinu lehele teistelt veebilehtedelt on üks kõige olulisemaid faktoreid, mis aitab su lehel otsingutulemustes kõrgemale tõusta. Enamik SEO eksperte on ühel meelel: Google tajub sinu lehele viitavaid linke kui märki, et sinu sisu on väärtuslik ja informatiivne. Selle tulemusena tasustab Google sind kõrgemate kohtadega otsingumootoris.
Pea meeles! Kõik lingid ei ole võrdse väärtusega. See, kuidas lingi väärtust hinnata, on omaette teema, kuid lihtsustatult öeldes:
- Autoriteetselt lehelt tulev viide võib olla sama väärtuslik kui sada madala kvaliteediga linki.
- Väldi odavaid linkide pakette, mis lubavad sadu viiteid su lehele – need on pigem kahjulikud.
- Ära keskendu ainult esilehele. Tee linke ka siselehtedele, et kogu lehe struktuur saaks nähtavust.
Mõned võimalused, kuidas saada viiteid (backlinke) oma lehele:
-
Analüüsi oma konkurentide linke
Koosta nimekiri oma konkurentidest ja uuri, kust nad viiteid on saanud. Abiks on tööriistad nagu SEMrush (tasuline), mis võimaldab teha põhjalikku konkurentide analüüsi. -
Korralda intervjuusid oma valdkonna ekspertidega
Intervjuude kaudu saad mitte ainult väärtuslikku sisu, vaid ka rohkelt sotsiaalmeedia jagamisi ja potentsiaalseid linke. -
Loo huvitavaid ja visuaalselt köitvaid infograafikuid
Infograafikud on väga jagatavad ja aitavad sul saada viiteid lehtedelt, kes otsivad visuaalset sisu oma publikule. -
Reageeri sotsiaalmeedia mainimistele
Kui keegi mainib sinu lehte sotsiaalmeedias, võta temaga ühendust. Tehke koostööd – näiteks võib sinu sisu ilmuda tema lehel koos viitega ja vastupidi.
Tugev ja kvaliteetne viitamisstrateegia nõuab aega ja planeerimist, kuid see on investeering, mis toob pikaajalist kasu sinu veebilehe nähtavusele ja autoriteedile.
3. Korrektne veebilehe SISENE (on page SEO) optimeerimine on ülioluline.
Nagu me juba esimeses punktis rääkisime, on otsingusõnade leidmine väga oluline. Kui sul on otsingusõnade nimekiri valmis, mille järgi sisu luua, pead jälgima, kuidas ja kus sa oma märksõnu oma veebilehel kasutad.
On-page SEO ehk veebilehe sisene optimeerimine hõlmab järgnevaid elemente:
- Postituse pealkiri
- Meta-kirjeldus
- Piltide kirjeldused ja nimetused
- Lehe sisu
- Lingid (siselingid ja välislingid)
- Veebiaadresside (URL) struktuur
Üks väga oluline asi: ära lisa märksõnu lihtsalt niisama üksteise otsa. Inglise keeles on selleks terminiks keyword stuffing. Ära topi märksõnu igale poole, kuhu võimalik – nii need asjad ei käi ja Google võib sind selle eest karistada.
Kui lood sisu, kasuta alati sisule vastavaid märksõnu ja relevantsetes kohtades.
Küsi endalt järgnevaid küsimusi:
- Milline on mu põhimärksõna, millega tahan Googles esile tõusta?
- Kas minu lehe pildid on optimeeritud märksõnale?
- Kas mu veebi(lehe)aadressid on õigesti struktureeritud?
- Kas mu postituse pealkiri ja meta-kirjeldus on unikaalne?
- Kas mu loodud postitus sisaldab relevantseid märksõnu?
- Kas minu loodud sisu on väärt lugemist?
Neid küsimusi küsides on su sisu alati avaldamist väärt – nii Google silmis kui ka sinu lehe külastajate jaoks.
4. Analüüsi pidevalt oma lehte ja selle töökorras olemist
Üks peamisi põhjuseid, miks su leht otsingumootoritest tasuta külastusi ei genereeri, on halvasti teostatud SEO.
Sa ei saa kunagi teada kõiki SEO-ga seotud vigu, mida oled oma lehel teinud. Seepärast oleks mõistlik teostada oma lehele SEO audit vähemalt korra kvartalis või ideaalis isegi iga kuu. Kõige lihtsam on seda teha tööriistaga SEMrush.
SEMrush aitab sul kiiresti üles leida kõik võimalikud SEO probleemid – nii väiksemad kui ka suuremad.
Kolm kõige olulisemat asja, mida jälgida:
- Veebilehe kiirus
- Kas su leht töötab ühtemoodi igas populaarses veebilehitsejas
- Kas su leht on piisavalt mobiilisõbralik
Kui sul on konkreetne ülevaade kõigist oma veebilehel leiduvatest SEO probleemidest, on nende lahendamine palju lihtsam ja tulemuslikum.
5. Hoia silm peal oma tulemustel otsingumootorites!
Oma tulemuste jälgimine on äärmiselt oluline.
Kuidas sa muidu teaksid, kuhu poole su leht liigub ja millised SEO võtted sulle tegelikult kasulikuks osutuvad?
Alati jälgi:
- Mis kohtadel su valitud otsingusõnad Google otsingutulemustes asuvad.
- Kui palju su leht külastusi saab.
- Millistest kohtadest viited su lehele tulevad.
See on miinimum, mida sa võiksid jälgida, et oma SEO tegevusi mõõta ja optimeerida.
Kasuta tööriistu nagu SEMrush, Ahrefs ja MajesticSEO. Tee endale kindlasti selgeks ka Google Analytics ning hoia silm peal, mida külastajad su lehel täpselt teevad.
- Kui kaua nad lehel viibivad?
- Millised lehed neile enim huvi pakuvad?
Kas sa tead seda? Kui ei, siis on aeg hakata oma tulemusi teadlikult jälgima. Tulemuste mõõtmine aitab sul teha paremaid otsuseid ja viib sind kiiremini eesmärgini.
6. Viis viga, mida mitte teha!
Neid vigu võiksid igal juhul vältida.
-
Katkised lingid. Kasuta tasuta online tööriistu, et katkised lingid üles leida. Katkised veebilehed Googlele ei meeldi, samamoodi nagu sulle ei meeldi katkised sokid.
-
Ära märksõnadega liialda!
-
Kirjuta pikemaid blogipostitusi kui 200-300 sõna. Sihi vähemalt 1500-2000 sõna pikkuseid postitusi, sest põhjalik sisu annab paremaid tulemusi.
-
Ära osta lingipakette! Kui keegi pakub sulle Fiveris 5 dollari eest 100+ linki, siis võid kindel olla, et sellest midagi head ei tule.
-
Googlele meeldib kiirus. Tee oma leht kiireks. See ei ole nii keeruline, et see tegemata jätta. Kasuta tööriistu ja tee oma kodulehe kiiruse test.
SEO ei ole kerge. SEO on lihtne, aga mitte kerge. Kui sa tahad tõesti SEO abil oma lehele lisakülastusi tuua, siis ole kannatlik ja keskendu korraliku sisu loomisele.