Kuidas tugev bränd aitab müüki kasvatada?

Kuidas tugev bränd aitab müüki kasvatada

Sisukord

Bränd võib tähendada väga paljusid asju, kuid turunduses on sellel oma kindel tähendus ja roll. Kümme aastat tagasi oli bränd määratletud kui nimi, loosung, tähis, sümbol või kujundus, või nende elementide kombinatsioon, mis identifitseerivad ettevõtte tooteid või teenuseid.

Lihtsustatult öeldes oli bränd see, mis eristas sinu tooteid või teenuseid konkurentidest.

Tänapäeval on brändi tähendus muutunud keerulisemaks, kuid see on ühtlasi ka veelgi tähtsam kui kümme aastat tagasi.

Bränd on nüüd tarbija arusaam sinust – see, mis tekib nende peas, kui nad kuulevad sinu ettevõtte nime, mõtlevad sinu teenustele või toodetele. See ei ole enam ainult visuaalne element või nimi, vaid emotsionaalne ja vaimne pilt, mis peegeldab, mida sa tarbijale tähendad.

Bränd on alati liikumises ja kujuneb ajas vastavalt sinu tarbijate kogemustele ja käitumisele. Seda mõjutavad kõik elemendid, sõnumid, loovus ja väärtused, mis sinu ettevõtet ümbritsevad.

Bränd ei ole see, mida sa ütled enda kohta – see on see, mida tarbijad tunnevad ja räägivad sinu kohta.

Bränd palju enamat kui logo või nimi. See on sinu ettevõtte identiteet, see on lubadus tarbijale ja kujundab seda, kuidas sind tajutakse ja miks sinusse usutakse.

Mida bränd peaks tegema Sinu ettevõtte heaks?

Hea bränd ei tähenda ainult seda, et tarbija valib sinu ettevõtte konkurentide seast. Tugev bränd teeb sinu ettevõttest ainukese lahenduse tarbija probleemile või vajadusele.

Mis on hea ja tugeva brändi alustalad?

  • Annab selge ülevaate sinu ettevõttest
    Bränd räägib selgelt ja arusaadavalt, kes sa oled, mida pakud ja miks sa seda teed. See loob tarbijale selge pildi sinu väärtustest ja pakkumisest.

  • Kinnitab sinu usaldusväärsust
    Tugev bränd loob usaldust. Kui tarbija usub, et oled usaldusväärne ja suudad oma lubadusi täita, teeb ta meeleldi otsuse sinu kasuks.

  • Emotsionaalselt ühendab sihtrühma sinu toote või teenusega
    Bränd ei müü ainult toodet – see loob emotsionaalse sideme. Tarbija tunneb, et sinu toode või teenus on midagi, mis sobib tema elustiili, vajaduste ja väärtustega.

  • Motiveerib tarbijat ostma
    Tugev bränd vähendab ostuotsusega seotud kahtlusi ja kõhklusi. Tarbija tunneb, et see on õige valik, sest sinu bränd vastab tema ootustele.

  • Tekitab lojaalsust
    Hea bränd ei ole ühekordne müük. See tekitab lojaalsust, mis toob kliendi ikka ja jälle tagasi ning paneb teda sinu ettevõtet ka teistele soovitama.

Bränd ei ole ainult see, mida tarbija ostab – see on see, millesse ta usub ja millega ta samastub.

Kui sinu bränd suudab need alustalad täita, muutud sa mitte ainult valikuks, vaid tarbija jaoks ainukeseks lahenduseks.

Sinu ettevõtte bränd ja tarbija mõistmine

Sinu ettevõtte bränd ja tarbija mõistmine

Selleks, et sinu bränd saavutaks edu, pead sa mõistma oma klientide ja tarbijate vajadusi. Ainult siis saad luua brändi, mis kõnetab ja loob pikaajalise suhte.

Edukas bränd luuakse siis, kui sinu brändistrateegia on integreeritud igasse ettevõtte avalikku kontakti – olgu selleks sinu veebileht, reklaam, klienditeenindus või sotsiaalmeedia.

Mõtle oma brändist kui ettevõtte hääle ja identiteedina. Kui sinu bränd suudaks rääkida, siis mida ta ütleks? Küsi endalt:

  • Ma olen __________________.
  • Ma olen olemas selleks, et __________________.
  • Kui sa suudad minuga samastuda ja see sulle meeldib, siis saad mind osta ning rääkida minust ka teistele.

Kui tarbijad hakkavad sinu ettevõtet ära tundma ja peavad sind südamelähedaseks, oled sa saavutanud tõelise brändi staatuse.

See, kuidas tarbijad sind tajuvad, on nende kogemuste ja arusaamade kogusumma. Mõnda osa sellest saad sa oma brändi kaudu teadlikult mõjutada – näiteks oma sõnumite, väärtuste ja kliendikogemusega. Samas on alati asju, mida sa mõjutada ei saa, kuid mida tarbija ise tajub ja tunneb.

Bränd ei ole see, mida sa enda kohta ütled – see on see, mida kliendid oma kogemuse põhjal sinu kohta räägivad.

Tõeliselt tugev bränd on see, mis mõistab oma kliente, lahendab nende vajadusi ja loob sideme, mis kestab ajas.

Brändi tähtsus

Tugev bränd on hindamatu, eriti tänapäeval, kus konkurente tuleb igapäevaga aina juurde. Selleks, et eristuda ja tarbijate valikuks saada, on oluline investeerida aega ja raha oma brändi uurimisele, määratlemisele ja ülesehitamisele. Lõppude lõpuks on bränd see, mille kaudu kliendid sind näevad ja miks nad valivad just sinu konkurentide seast.

Bränd on üks turundussuhtluse alustalasid. See on sinu ettevõtte visiitkaart – pilt, mida sa tahad oma tarbijatele näidata. Seepärast on bränd oluline mitte ainult turunduses, vaid ka ettevõtte või organisatsiooni sisemises ülesehituses.

Bränd on teejuht sinu ettevõttele, mis aitab mõista firma võimalusi ja eesmärke. See loob aluse, mille järgi saad oma turundusplaani vastavusse viia ettevõtte üldiste eesmärkidega ja täita strateegilist visiooni.

Kaubamärgi tõhusus ei piirdu ainult ostueelsete tegevustega. See ulatub kaugemale, puudutades ka tarbijate kogemust pärast ostu. Küsi endalt:

  • Kas toode või teenus toimib ootuspäraselt?
  • Kas kvaliteet oli nii hea kui lubatud või isegi parem?
  • Kuidas oli teenusekogemus?

Kui suudad neile küsimustele positiivseid vastuseid saada, oled loonud enda ettevõttele lojaalse kliendi ja tugevdanud oma brändi mainet.

Brändid ei loo ainult püsikliente, vaid aitavad kaasa ka lojaalsete töötajate kujundamisele. Tugev bränd annab töötajatele midagi, millesse uskuda, ja aitab neil mõista ettevõtte eesmärke ja väärtusi.

Kui sinu bränd on tugev, usaldusväärne ja väärtuspõhine, muutub see ettevõtte edu aluseks. See loob pikaajalisi suhteid ja aitab sul kasvada ka kõige konkurentsitihedamal turul.

Punktid, mille järgi hinnata oma brändi tugevust

Brändi loomine võib olla segadust tekitav protsess. Kuidas siis teada, kas sinu bränd on piisavalt tugev, et pakkuda ettevõttele sisemist ja välist väärtust? Küsi endalt järgmised küsimused:

  • Kas sinu brändil on seotus sihtgrupiga?
    Kas tarbijad saavad koheselt aru sinu eesmärkidest ilma liigse mõtlemiseta?

  • Kas sinu bränd on ainulaadne?
    Mis eristab sind konkurentidest ja miks on see oluline sinu sihtgrupile?

  • Kas bränd peegeldab sinu lubadust?
    Kas sinu kliendid ja potentsiaalsed tarbijad tajuvad, et oled nende jaoks olemas ja täidad oma lubadusi?

  • Kas sinu brändil on selged väärtused?
    Kas need väärtused on nähtavad ja kõnetavad sinu klienti?

Kas sinu bränd pakub “ah-ha” momenti?
Hea bränd on selge, arusaadav ja tekitab tarbijas hetke, kus ta tunneb: “Just see ongi mulle vajalik!”

Võta need küsimused teejuhiks oma brändi hindamisel ja arendamisel. Kui vastused pole selged, on aeg minna tagasi laua taha ja täpsustada oma brändistrateegiat.

Tugev bränd on lihtne, selge ja kõnekas – see räägib tarbija keelt ning teeb otsustamise lihtsaks ja loomulikuks.

Lõpetuseks tahaksin tuua ühe väga laheda näite ühe kuulsa ettevõtte kujul, milleks on Body Shop.

Anita Roddick asutas algselt Body Shopi selleks, et aidata oma perekonnal ellu jääda. Kuid peagi muutus see palju enamaks, millega Ta alustas. Samal ajal kui Ta ettevõte kasvas, hakkas Anita nägema oma ettevõttes seda, mis on mõeldud positiivseks muutusteks maailmas.

Body Shop on kosmeetikaettevõte, mis on spetsialiseerunud looduslike toodete müümisele. Nad toodavad oma kosmeetikatooteid ilma kahjulikke kemikaale kasutamata , mida paljud teised kosmeetikafirmad üle maailma teevad.

Body Shop’i motoks on “Enrich, Do not Exploit”, mis on tõlkes “Rikasta, ära kurna”. See moto on pühendatud Body Shopi  inimeste, toodete ja planeedi rikastamisele.

Ettevõttel on mitu kõrget eesmärki:

  • aidata 40 000 majanduslikult haavatavat inimest tööle üle kogu maailma.
  • Tagada, et 100-protsenti nende looduslikest koostisosadest oleksid jälgitavad ja säästlikud, millega kaitstakse 10 000 hektarit metsa ja muid elupaiku.
  • Annetavad müügi pealt raha keskkonna kaitseks, et taastada 75 miljonit ruutmeetrit elupaika, mis aitaks kogukondadel säästvamalt elada.

Need on vaid mõned asjad, mida Body Shop soovib saavutada. Body Shopil on sügav mõte brändil, mis ajendab nende otsuseid ja tegemisi.

Kui tunnete, et tahate ka enda ettevõttele brändi luua, kuid jõud käib üle sellisest asjast, siis uuri lähemalt SIIT või võta meiega ÜHENDUST!

Tõlgitud ja refereeritud artiklist. 

Loe veel

Jagamist