Otsingumootoritele optimeerimine, veebilehe optimeerimine, kodulehe analüüs, märksõnad, otsingusõnad, otsingumootorid, SEO optimeerimine, metadata, piltide seadistus ja optimeerimine – Googles esimesele kohale tahad? Siin on sinu võimalus!
*SÕBRALIK HOIATUS: See tekst on kirjutatud lisades juurde vähe huumori essentsi. Aga sellegipoolest on teema väga tõsine!
Kuidas alustada? Tuleb teha korralik SEO audit. Võib isegi öelda, et kodulehe optimeerimine ja SEO audit on sünonüümid – ilma üheta ei saa teha teist.
Seega kõige olulisem on alustada auditist. Kui ei ole “kaarti”, mille järgi tegutseda, siis puuduvad ka tulemused. Korralikult tehtud kodulehe optimeerimine, et tuleks ka tulemused ehk korralikud positsioonid Google otsingumootris (enam-vähem samad reeglid kehtivad ka Bingi, Yandexi ja teiste kohta), siis on SEO audit see õige esimene samm millest alustada.
Üks kiire nipp, mida kohe proovida on see, et kirjutad endale veebi sisu juurde, lehele või postitusele, mis juba tuleb välja, näiteks teisel või kolmandal lehel. Veebilehe optimeerimine pikemaks ja selle uuendamine võib aidata päris kiiresti hulga kohti üles poole liikuda.
Kui Sa hakkad kodulehte tegema selle mõttega, et disain, UX ja lehe sisu peavad olema eelisjarjekorras (mis ka loomulikult on olulised) ja märksõnad jäävad tagaplaanile või endamisi mõtled, et need vaatame ja lisame pärast, oled Sa põhimõtteliselt juba vale jalaga voodist välja astunud. Sellel põhjusel võivad vabalt Sinu uue kodulehe ainukesteks külastajateks olla sinu sõbrad, kellele Sa lingi saadad ja lehe leiab Google teiselt, kolmandalt või kümnendalt lehelt – parem alusta kohe õigesti ja kui ise ei oska, siis Veebihai aitab!
Google teine leht (ja sealt edasi) on üks müstiline koht. Eestlastel on maakeeles sellise pimeda ja leitamatu kohe kohta oma väljend – KARU P***E!
Ehk, kui su leht asub kuskil karu pe***es ja keegi seda üles ei leia, siis pole lehte üldse mõtet teha. See on umbes sama, kui kujundada uhked ja stiilsed visiitkaardid, neid mitu karpi koju tellid ja siis kolasahtlisse seisma jätad (paar tükki annad mõnele heale tuttavale ja sõbrale ka).
SEOga on samad lood!
Meie Veebihai kollektiivis alustame enamasti lehe tegemist selle mõttega, et keegi sinna tulevikus ka satuks. Muidugi on SEO üks osa digiturundusest. Tihti oleneb ka kõik lehe eesmärgist ja lisaks on digiturunduse kanaleid ka teisi, aga need on enamasti tasulised.
Saame tuua palju näiteid, kuidas rõhutakse väga palju disainile, pixel perfect taga ajamisele, mõtlemata SEO peale ja lõppeb see lugu alati ühes kohas – keegi ei külasta lehte. Disain ja UX on sama peale kolme aastat. Väga ilusad värvid ja disain. Müügitekst on tugev neli. Aga mis on pea olematu, on märksõnade peale üles ehitatud veebisisu. On puudu nö. koht (võib isegi öelda, et “sööt), mille peale potentsiaalsed tulevased kliendid, peaksid tulema.
Siis juhtubki lugu, kus lehe uhke omanik on oma lehega põhimõtteliselt üksi, sest keegi teine seal ei käi. Oma lehte on küll kena ja tore ise ka vaadata aga see on sama nagu enda nägu igapäev peeglist vahtida ja mõelda, et oled Brad Pitt.
Lühidalt õeldes
Kõik algab märksõnadest. See on vundament millele meie Veebihai meeskonnas lehe ehitust alustame. Muidu sa lihtsalt kobad pimeduses ja ilma märksõna otsimata ja analüüsimata ei saa sa kunagi teada, kes, kui palju ja millal sinu ettevotmisega seotud sõnu Googlest otsib.
Mis on SEO ja mis imeasjad need märksõnad siis on.
Too oma veebilehele rohkem külastajaid, tellides veebilehe optimeerimine otsingumootorite jaoks!
Mis on SEO?
Otsingumootoritele optimeerimine (SEO ehk Search Engine Optimization) tähendab seda, et tänu erinevate tehnikate kasutamisele kuvatakse Sinu koduleht otsingumootoris esimeste seas. Tänu sellele kasvab Sinu kodulehe külastajate arv orgaaniliselt ja Sinu lehele satub uusi kliente.
Milleks kasutada SEO-d?
Et Sinu kodulehele rohkem inimesi satuks, on tähtis iga sisuleht optimeerida sõnadele ja fraasidele, mida Sinu potentsiaalsed külastajad võivad otsida. Sisuliselt tähendab see seda, et kui inimene otsib mõnda konkreetset märksõna (nt. kingaparandus), siis koduleht, mis on otsingumootoritele optimeeritud, kuvatakse otsingutulemustes esimeste seas. Kui kõrgemail positsioonil asub just Sinu veebileht, tähendab see seda, et Sinu koduleht saab rohkem veebiliiklust, hinnapäringuid ja seega ka rohkem tehinguid.
Kuidas teha SEO-d?
SEO koosneb erinevate tehnikate rakendamisest, näiteks kodulehekülje tehnilise poole edendamisest, üldise kasutajamugavuse parendamisest läbi veebilehe loogilise struktuuri ning hea disaini, asjakohaste märksõnade kasutamisest ja kindlasti kodulehe heast sisust.
Valimaks võtmesõna, millele oma kodulehekülg optimeerida, tasub läbi viia märksõnade analüüs ja selle läbi kindlaks määrata, kui tihti mingit märksõna otsitakse ning milline on märksõnakonkurents.
Optimeerimisalaste muudatuste tegemisest kuni selle esimeste viljade kandmiseni kulub paarkümmend päeva. Soovitame uued veebilehed juba alguses veebiotsingutele optimeerida, et seejärel tulemustest sõltuvalt edasi töötada. Tugevaimad veebilehed tegelevad SEO-ga järjepidevalt – millest tulenevalt nad ongi edukaimad. Sestap soovitame Sul alatasa uut ja kvaliteetset sisu luua ning viitamisega tegeleda. Hoides oma leht värske ja hea, hoiad ka otsingumootorites kõrget kohta!
Kellele SEO tegemine usaldada?
Sa saad ise palju oma veebilehekülgede optimeerimiseks ära teha: HTML koodi optimeerimine, väline optimeerimine, kvaliteetse sisu loomine. Põhjalik SEO nõuab aga detailidesse süvitsi minekut: sobilik pealkirjavalik, meta-kirjeldus ja URL-i valik, märksõnade analüüs ja sellest johtuv valikute tegemine, pika saba optimeerimine jpm. Seetõttu on soovituslik usaldada oma kodulehekülgede SEO sellega erialaselt tegeleva ettevõtte kätesse.
Meie ettevõttel on veebilehekülgede valmistamise ja sellega seonduva vallas üle 10 aasta kogemust. Nende aastate sekka mahuvad paljud edukad projektid ja mitmesajad väga rahulolevad kliendid. Optimeerime Sinu kodulehekülje otsingumootoritele professionaalselt ja efektiivselt.
Võta meiega ühendust ja küsi hinnapakkumist!