Vestlusrobot ning 6 põhjust miks see on vajalik Sinu ettevõttele!

Sisukord

Mis asi on Sinu arust vestlusrobot?

Vestlusrobot, teise nimega ka juturobot on Sinu jaoks nagu ka enamus inimeste puhul pole arvatavasti rohkem kui üks tüütu pop-up aken, mis hüppab alt vasakust lehenurgast välja ning mis peaks aitama lahendada Sinu kõik küsimused.

Võib-olla on Sul on olnud juturobotiga positiivne kogemus või rohkem negatiivne, võib-olla Sa eirad neid täielikult.

Aga kui Sa omad ettevõtet, millel on veebis kohalolek, siis Sa ei tohiks eirata neid, kuna juturobotid muutuvad üha efektiivsemateks turundus tööriistadeks. Allikad raporteerivad, et 1,4 miljardit inimest suhtlesid vestlusrobotiga 2015.aastal. Sellised näitajad pole üllatavad, sest üha rohkem ettevõtteid võtavad omaks need tehisintelligentsid, et suhelda oma klientidega ja täiustada oma brändi.

Mis on juturobot ning miks Sa seda vajad?

Vestlurobot on arvutiprogramm, mis imiteerib intelligentset vestlust inimestega, peamiselt kirjutades või siis robothääle abil. Eesmärk on, et inimene ei peaks otsima läbi Sinu veebilehte küsimustele vastuste saamiseks vaid saaksid vastused oma küsimustele vestlusroboti käest, mis näitab inimestele, et Sinu ettevõte hoolib klientidest.

Juhtiva analüütiku kohaselt oli see 2017.aastal üks kuumimaid trende tehisintelligentsis ning 2018.aasta turundusmaailmas on kindlasti veel suuremat tõusu oodata. Ta ütleb järgmist:

Vestlusrobotid on eksisteerinud juba päris pika aja — vähemalt alates ELIZA -st, mis oli üks algelisi tehisintelligentse, mis üritas psühhoanlüüsida inimesi ning loodi juba kuuekümnendatel. Kuid just viimastel aastatel tänu tehnoloogia arengule oleme hakanud nägema aplikatsioone, mis paneb inimesi suhtlema robotitega nagu räägiks teise inimesega.“

Tavaliselt on mõeldud vestlusrobotid selleks, et vastata lihtsatele küsimustele, mis hõlmavad endast näiteks põhilist infot toodete kohta, ilmateated või infot Sinu ettevõte kohta. Mõndadel juhtudel saab vestlusroboteid kombineerida päris inimestega, et vastata küsimustele, mis on keerulisemad.

Aga imeline asi vestlusrobotite juures on, et nad muutuvad targemaks ajaga. Vesltlusrobot õpib eelnevatest vestlustest, et muutuda efektiivsemaks iga korraga. Mida rohkem nad õpivad, seda paremini suudavad vastata Sinu klientide küsimustele järgmisel korral.

Päris lahe ju?

Palju brände, näiteks Kik, Uber, Sephora ning paljud teised kasutavad juba vestlusroboteid, et suhelda enda klientidega ning brändi täiustamiseks. Vestlusrobotid muutuvad järjest tugevamateks turundus tööriistadeks, kuid ainult ettevõtete jaoks, kes oskavad neid targalt kasutada.

Kuidas Sa saad alustada vestlusrobotitega:

1. Müü oma tooteid/teenuseid

vestlusrobot

Kui Sa oled areneva väikeettevõtte omanik, siis on Sul kindlasti vähe vaba aega. Või pole üldse vaba aega.

See tähenda ka seda, et tihti pole aega saja protsendiliselt tegeleda enda klientidega nagu Sa tahaksid.

Sa oled ikkagi üks inimene ju?

Sa ei suuda ennast kloonida, ega ju. Anname 10 aastat aega, siis vaatame uuesti kuid seni saad kasutada vestlusrobotid, mis saavad juba päris hästi hakkama Sinu asendamisega lihtsatele küsimustele vastamiseks, mis tähendab, et Sa saad olla mitmes kohas korraga.

Heaks näiteks on H&M rõivastusfirma. Kui inimesed küsivad midagi firma vestlusrobotilt, siis küsitakse neilt, et millist riietust nad eelistavad. Seejärel, kui robotil on piisavalt informatsiooni, saab ta teha soovitusi inimestele nende eelistusi silmas pidades.

Olenevalt milliseid tooted/teenuseid Sa pakud, saad Sa kasutada vestlusrobotit kasutada samal moel. Sinu veslusrobotid saavad müüa tooteid/teenuseid ning kuna nad on saadaval 24 tundi päevas ja seitse päeva nädalas ja ei vaja vett ega süüa, toovad nad ütlusele “Teeni raha magades“ uue tähenduse.

2. Muuda maksmised lihtsamaks

Mõned vestlusrobotid suudavad juba vastu võtta ning protsessida maksmiseid.

Kasuta oma vestlusrobotit, et klient saaks maksta lihtsalt ja kiirelt. See võtab kliendilt vaid paar klikki.

3. Saa oma kliendi kohta rohkem teada

Üks suurimaid asju, mida Sa saad vestlusrobotiga teha on informatsiooni kogumine oma kliendi kohta. Mis on nende ostueelistused, millal nad on kõige aktiivsemad jne.

Oma kliendi harjumusi analüüsides saad Sa teada, mis tooteid/teenuseid nad eelistavad ning siis saad Sa selle järgi edasi tegutseda. See aitab Sul omakorda hoida oma kulud väiksed kuna Sa tead, mis tooted inimestele meeldivad.

4. Personaliseeri oma turundust

Andes oma kliendile personaliseeritud kogemuse on üks parimaid viise kliendi lojaalsuse saavutamiseks. Kuid ainult hästi üles ehitatud veebileht ei ole piisav, et teha Sinu inimestele personaalsemaks.

Juturobotiga saad sa klientidele pakkuda rohkem “inimlikust” oma ettevõttega. Sa saad panna ta vestlema kliendiga tema nime kasutades ning mis veel tähtsam, sa saad kogutud informatsiooni põhjal saata kliendile ainult neid tooteid/teenuseid, mis neile huvi võiks pakkuda.

See on tähtis asi, mida meeles pidada arvestades, sest uuringud näitavad, et üheksa kümnest kliendist arvestab oste tehes, kuidas nad tagasisidet on saanud ettevõttelt.

5. Suurenda kaasatavust

Kaasatavus on väga tähtis osa Sinu turundusest. Kui sa suudad Kliendid panna huvi tundma Sinu brändist, siis on arusaadav, et nad ostavad Sinu toodet/teenust.

Tavaliselt mõõdetakse kaasatavust tegevustega, nagu näiteks klikkide arvu järgi Sinu kodulehel või näiteks palju Sinu blogi saab tagasisidet. Kuid vestlusrobotitega on see hakanud muutuma. Erinevalt ise ainult tagasisidet saades, saad Sa pakkuda klientidele kohest tagasisidet.

Sa saad palju enamat muidugi teha, kui ainult müüki teha või küsimustele vastata. Sa saad ehitada vestlusrobotiga oma ettevõtte lojaalsust.

Disney on hea näide sellest. Enne, kui nad lasid välja animeeritud filmi nimega “Zootopia”, lõid nad vestlusroboti filmi peategelase basil Facebook Messengeri, mille abil taheti tekitada filmi ümber elevust ning lihtsalt inimestele luua lõbusat ja uut kogemust. Tulemused näitasid, et keskmiselt kulutas iga inimene 10 minutit vestlusrobotiga rääkimise peale.

Kui Sa otsustad kasutada juturobotit oma kodulehel, siis mõtle välja kuidas saad Sa kasutada seda enamaks, kui ainult müügi ja küsimuste jaoks. Proovi panna juturobot suhtlema klientidega nii, et see kasvataks Sinu ettevõtte lojaalsust.

6. Saa aru, kes tahavad Sinu tooteid/teenuseid

Vestlusrobot saab siinkohal Su aega kokku hoida küsides klientidelt õigeid küsimusi, et teada saada, mis toodetest/teenustest kliendid huvitatud on. Peale ostja kindlaks tegemist saad Sa selle kliendiga ise edasi suhelda, mis hoiab aega kokku kuna Sa ei pidanud nende ostusoove ise välja uurima.

Vestlusrobot tehnoloogiana areneb iga päevaga üha rohkem. Ükskõik kuidas Sa seda kasutad toob see Sulle kindlasti palju kasu ning hoiab Sind teistest ettevõtetest kaks sammu ees.

Kui Sa oled otsustanud kasutada juturobotit oma ettevõtte jaoks, siis kasuta kindlasti siin artiklis välja toodud nippe, et teha enda elu lihtsamaks.

Loe veel

Jagamist