Ettevõtted vajavad kliente, mida lojaalsemad nad on, seda parem. Alustavad ettevõtted peavad igasuguse kliendiga leppima, juba toimivad ettevõtted vajavad neid veelgi rohkem ning alles kindlustatud ja stabiilsed ettevõtted saavad kliente tõeliselt valida, eelistades suuremaid ja stabiilsemaid. Kuidas jõuda alustavast kindlustatuks ning kuidas saada aina uusi kliente? Kuidas saada paremaid kliente? Nendele küsimustele leiad vastuse altpoolt.
Kui klientide saamine oleks nii lihtne nagu paljud lubavad, siis kõik turundajad jääks oma tööst ilma. Uute klientide saamine ei toimu iseenesest, nagu võluväel. Selleks tuleb näha vaeva ja panustada energiat. Allpool on toodud välja turundusnipid kuidas veidi väiksema vaeva ja targema tegutsemise käigus just seda eesmärki saavutada: uued, prisked kliendid.
Järgnevalt oleme välja toonud mitmed turundusnipid, mis peaksid korrektsel kasutamisel Teie ettevõttele kindlasti kasu tooma!
Räägi iga päev vähemalt 2-3 uue inimesega oma tööst, ettevõttest ja viimastest tegemistest
Ei saa jääda kontorisse istuma ja loota asjade iseeneslikule lahenemisele. Kõlab loogiliselt, kuid väga paljud ettevõtjad panustavad tegelikult selle sama lootmise peale. Samuti, kodus, teki all olles sotsiaalmeedias möllamine ei hoia ettevõtet pinnal, isegi, kui selle käigus paar uut klienti saaks. Kui õnnestub iga päev vähemalt 3 kliendikohtumist kokku leppida, siis tabab töövili sind ühel päeval üllatusena, sest kliendid leiavad ise tee ettevõtteni.
Ära tööta ainult arvuti taga või kontoris
Iga päev 2-3 erineva inimesega kohtumine on küll hea, kuid oma turu tundmaõppimiseks tuleb end nende positsiooni ja keskkonda asetada. Õpi tundma millist elu nad elavad, mis neid huvitab, mis on neile oluline jne.
Kui potentsiaalne klient on näiteks arhitekt, siis tuleks külastada vastavaid näitusi ja esitlusi, konverentse, liituda huvigruppidega jne. Ümbritse end oma tulevaste klientidega ja õpi neid mõistma.
Paku jätkusuutlikult väärtust oma sotsiaalmeedia jälgijatele
Jälgijad ja stalkerid uusi kliente kohale ei kutsu. Sotsiaalmeedia turundus võtab aega ning nõuab jätkusuutlikku panustamist, et ühel päeval rohkelt tagasi tuua.
Kui pakud oma jälgijatele väärtust, pakud läbi selle ka tema sõpradele väärtust. Ühel päeval on ka nemad sinu jälgijad ning kogu protsess kordub.
Ära kunagi unusta järelpäringuid ja kliendile õigeaegselt vastamist
Suutmatus kliendile vastata ja tema päringutega tegeleda on kindel viis oma ettevõtte müüki saboteerida. See on nagu istumise all oleva oksa läbisaagimine. Sageli just seda paljud ettevõtjad teevadki. Sadu tuhandeid (kui mitte miljoneid) läheb igapäevaselt kaotsi, sest uute klientidega ei tegeleta.
Kui kliente tuleb juurde, siis tuleb nendega ka tegeleda. Vastasel juhul ei oleks uute saamisel isegi mõtet.
Paljud jahivad sinuga samasid kliente, paku potentsiaalsetele ning uutele klientidele midagi tasuta, et nende tähelepanu endale võita.
Kliendi jaoks tasuta saadud toode või teenus ei pea ettevõtjale ilmtingimata kulutust tähendama. See võib olla näiteks ligipääs mõnele õpetusele või videole, või näiteks hooajaline teenuse kasutamise võimalus.
Kvaliteetse sisu tasuta pakkumine suurendab potentsiaalse kliendi usaldust ettevütte vastu ning aitab neil kiiremini ostjaks või tellijaks saada.
Samas, tuleb tasuta pakutavaga ettevaatlik olla, sest toode või teenus peab ilmtingimata sihtrühma jaoks väärtust omama. Vastasel juhul ei täida see oma eesmärki, ja võib koguni negatiivselt mõjuda.
Potentsiaalne klient tahab lahendusi oma probleemidele ja ei taha end nurka-surutult tunda
Kui uued külastajad jõuavad ettevõtte kodulehele, siis tahavad nad tunda, et nende probleemi mõistetakse ja ühtlasi pakutakse ka lahendust. Paku näiteks mitut sarnase probleemi lahendust erinevates hinnaklassides, et ka kõige hinnatundlikumad tunneksid end väärtustatuna.
Ole võimeline oma ettevõtet 30-sekundiga tutvustama ehk õpi selgeks “elevator pitch”
Kujuteldavasti pole see tunne enamusele võõras, kui palutakse oma tegemisi tutvustada ja kogu selgitamise protsess venib kuidagi pikale. Kuulajad on juba ammu väsinud ja kellelegi suurt midagi meelde ei jäänud kah.
On oluline, et osataks oma ettevõtet alla minutiga arusaadavalt ja konkreetselt lahti seletada, et klient saaks kiiresti aru ning ei tunneks, et tema aega raisatakse.
Küsi klientidelt tagasisidet ja soovitusi võimaliku koostöö osas tulevikus
Rahuldatud ja õnnelikud kliendid soovitavad meeleldi sinu ettevõtet oma sõpradele. Paraku, ei teata sageli lihtsalt keda või kuidas soovitada ning kas seda üldse tarvis olekski. Tuleb oma klientidega suhelda ja sõbralikku kliendisuhet arendada. Tagasiside küsimine võimaldab hindamatu väärtusega infot oma ettevõtte kohta saada, et õigeid parandusi läbi viia.
Kas sinul on mõningaid põnevaid ideid või mõned turundusnipid mida tunned, et võiks jagada? Mulle väga meeldiks teada saada mida teie mõtlete.