cover letter for accountant post cow essay in english for class 6 questionnaire on critical thinking skills sh homework swift essay cover letter sample for software company phd thesis irrigation

Reeglid, kuidas valida domeeninime ja mis tööriistu kasutada brändi uuringuks?

by | Mar 12, 2021 | Bränd, Domeenid

Kas teil on plaanis avada uus veebisait? See on kindlasti väga põnev protsess!

Palju uusi ideid ja mõtteid, kuidas kõike ja mida üldse oma veebisaidile panna. Aga ennekõike tuleb teil alustada sobiva domeeninime leidmisega.

Domeeninimi peab kõlama hästi ning olema ka uudishimu tekitav, et reklaamimisel palju huvi teistes tekitada ja saidile võimalikult palju külastajaid saada.

domeeninime valimine

Siin seletamegi teile, kuidas valida parimat domeeninime ning kuidas teada saada, milline nimi on just parim teie brändi jaoks.

Domeeninimi – mis see on?

Domeeninimi on teie digitaalne aadress (näiteks: www.minuaadress.ee). Seda aadressi panevad kliendid tähele isegi enne teie veebisaidi avamist.

See peaks olema lihtne ja samas selge, et kiirelt aru saada, millest teie saidil juttu tuleb.

Teinekord võib nimi ise suurepäraselt kõlada, kuid kui see ei käi kaasas saidi sisuga, võite kaotada paljud kliendid isegi juba enne saidi avamist.

Valides sobiva domeeninime, avate oma külastajatele ukse, mis lausa kutsub neid sisenema. Lisaks saate oma nime kaudu väljendada ka saidi professionaalsust ja sisendada klientidele kindlustunnet.

Isegi kui teil on juba mõttes ideaalne domeeninimi, peaksite kontrollima, kas selline nimi on veel vaba ehk pole juba kasutuses kellegi teise poolt.

Tänapäeva digitaalses maailmas on üle 2 miljardi veebisaidi, mille pärast ka konkurents parima domeeninime üle on väga tugev.

Kuidas valida domeeninime?

Kui internet alguse sai, ei eksisteerinud veel domeeninimesid. Otse loomulikult oli algselt loodud ka väga vähe veebisaite, kus domeeninimede asemel olid kasutusel lihtsalt IP-aadressid ehk siis lehe avamiseks tuli sisestada numbririba (näiteks 192.158.1.38.)

Niipea kui  internet kasvama hakkas ja veebisaite juurde loodi, muutus selline numbririba kasutamine üsna keeruliseks ning kasutusele võetigi domeeninimed.

Nimede ja sõnade meeldejätmine on palju lihtsam kui erinevate numbrite järjekordade meelespidamine.

Hea domeeninimi aitab külastajatel teie veebisaiti hõlpsalt üles leida. Teinekord pole vaja kasutada isegi otsingumootoreid, sest kui avate lehed nagu www.cv.ee või www.tallinn.ee võite juba isegi ilma lehte avamata aimata, et cv.ee kaudu saate saata oma CV-sid, et tööd leida või tallinn.ee kaudu leiate kogu informatsiooni Tallinna linna kohta.

Ideaalse valikuvõimaluse puhul võikski teie saidi domeeninimi just niivõrd lihtne ja selge olla.

Domeeninimi, mida on lihtne meeles pidada

Me teame hästi, et veel kasutamata domeeninime leidmine pole alati nii lihtne, sest tihti võib juhtuda, et täpselt sellise nimega veebisait, nagu teie plaanisite, on juba loodud.

Sellisel juhul peaksite välja mõtlema mõne uue sõnade kombinatsiooni, mis annaks endiselt aimu teie saidi sisust ja jääks ka lihtsalt meelde külastajatele.

Näiteks domeeninimi www.estonia.com registreeriti juba aastal 1998, kui internet alles oli populaarsust kogumas.

Nii on ka Eesti ametliku turismiinfo veebisaidi domeeninimi hoopiski http://www.visitestonia.com ehk siis on lisatud sõna “visit”, mis tähendab külastama, andes domeeninime tähenduseks “Külasta Eestit”, mille läbi on kindlasti üsna kerge aru saada, et see sait kutsub inimesi Eestit külastama.

Otse loomulikult võite domeeninimeks valida ka oma firma või enda nime, kuid sellisel juhul on teie saidile jõudmiseks vaja teha rohkem reklaami, sest sisestades näiteks www.lilled.ee on palju loogilisem, et jõuate saidile, mis pakub lilli, kui et sisestada www.rikets.ee, kuhu jõudmiseks peate täpselt teadma, et Rikets on just lillepoe nimi.

Saidi sisu äratundmine juba ainuüksi domeeninime läbi võib olla tõesti üheks parimaks valikuks.

Siiski võivad mõlemad nimed hea reklaami korral olla heaks lahenduseks, kuna on piisavalt lühikesed ja hästikõlavad.

Millised on parimad domeenilaiendid?

domeenilaiendid

Domeeni laiend on domeeninime viimane osa. Näiteks www.google.com-i domeenilaiend on “.com”.

Domeeninimede süsteemis on saadaval üle 1000 domeenilaiendi ja nende seas valimine võib tihti tunduda üsna segane. Enne domeeninime ostmist peaksite otsustama, milline domeenilaiend sobib teile või teie ettevõttele kõige paremini.

Maailmas kõige populaarsemad domeenilaiendid on “.com”, “.net”, “.org” ja “.edu”. Eesti lehtede populaarseimaks domeenilaiendiks on “.ee”. Soovitame alati valida kõige populaarsemate domeenilaiendite vahel, kuna siis on kindel, et kõik, kes otsivad teie saiti, leiavad selle kõige lihtsamal viisil.

Ehk siis kui teie veebisait on mõeldud ainult eestlastele, on parim “.ee” laiend, samal ajal rahvusvahelise saidi puhul oleks parimaks lahenduseks “.com”.

Teised populaarsed domeenilaiendid on enamasti kasutusel täpsemalt defineeritud alade või teemadega, näiteks “.net” laiend on tavaliselt kasutusel võrguteenuseid pakkuvate saitide poolt, “.edu” laiendit kasutavad haridusega seotud veebisaidid ning “.org” on kasutusel mittetulundusühingute poolt.

Aastatega võivad ka mõned domeenilaiendid muutuda või lisanduda. Näiteks on viimaste aastate jooksul eriti populaarseks muutunud “.ai”, mis esialgselt oli Anguilla riigi kohalik domeenilaiend.

Kuna aga tänapäeval on järjest rohkem populaarsust kogunud tehisintellekt ehk “artificial intelligence” inglise keeles, millest tuleneb ka lühend “.ai”, on see laiend väga laialt kasutusele võetud ning nüüd ka palju kõrgema hinna eest müügil.

Niisiis võttes arvesse teie saidi sisu ja külastajate sihtgruppi, saate täpselt otsustada milline valik on parim teie jaoks. Muidugi võiksite juba arvesse võtta, et kõige populaarsemate domeenilaienditega domeeninimed on ka juba kasutusel, mille tõttu ei pruugi valikuvõimalus enam väga suur olla.

Võimaluse korral valige siiski populaarseimate laiendite seast, lisades näiteks mõni sõna juurde oma domeeninimele, selle asemel, et valida juba kümneid kordi kasutusel olev domeeninimi lihtsalt teistsuguse laiendiga.

Kui pikk peaks olema ideaalne domeeninimi?

Ka domeeninime pikkuse puhul peaksite olema ettevaatlik, et see liiga pikk ei oleks. Parimate domeeninimede pikkus jääb tavaliselt 6-14 tähemärgi vahele, kuid kui saate valida erinevate pikkuste vahel, siis pigem otsustage alati võimalikult lühikese kasuks.

On arusaadav, nagu ka juba varem mainitud, et kõige lihtsamad ja lühemad nimed võivad olla kasutusel, seega soovitame nime valimisel piirduda maksimaalselt 2-3 sõnaga. Isegi kui maailma pikim domeeninimi koos laiendiga on 253 tähemärki pikk, siis me soovitame kindlasti vältida nii pikka nime, sest seda oleks esiteks üsna keeruline meelde jätta ja lisaks ka väga tüütu aadressiribale kirjutada, kuna see võtaks lihtsalt mõttetult kaua aega.

domeeninime pikkus

Domeeninime pikkusest rääkides võime kohata ka Milleri seadust või “Milleri maagilist numbrit”, mille lõi ameerika psühholoog George A. Miller, mille põhimõtteks on, et vahetu mälu ja absoluutse otsustusvõime ulatus piirdub umbes 7 teabega. Seega kasutades seda seadust domeeninime loomisel, võiks domeenimi olla täpselt 7 tähemärki pikk.

Kuna tänapäeva kiires maailmas on vaja palju erinevaid asju meelde jätta, aitab hea pikkusega domeeninimi teie lehte veelgi paremini meeles hoida.

Milline on hästi bränditav nimi?

Me kõik teame, et brändimine on pikaajalise edu jaoks ülioluline, kuid mis teeb domeeninime bränditavaks? Siin tuleks arvesse võtta palju erinevaid tegureid, kuid kõige olulisemad on:

  • See on ainulaadne. Teie konkurendid ei kasuta liiga sarnaseid nimesid teie nimele.
  • Seda on lihtne meelde jätta. Et nime hästi meelde jätta, peaks see lisaks ilusale kirjapildile ka väljahääldamisel hästi kõlama.
  • See kõlab usaldusväärselt. Kui töötate näiteks advokaadina, siis on palju usaldusväärsem domeeninimi advokaat.ee kui näiteks www.kõigeparemadvokaat.ee, mis võib jätta veidi kahtlase mulje ning pigem kaotab teie klientide usalduse.

 

Millised tööriistad aitavad kaasa brändi nime valimisele?

Õnneks on internet täis häid ja tasuta tööriistu, mis aitavad kaasa hea nime ja brändi loomisele. Siin toome välja parimad lehed, mis võivad teile kasuks tulla:

Kui teie poolt valitud sõna on juba liigselt kasutusel, võite proovida asendada mõne sõna vastava sünonüümiga. Näiteks selle asemel, et kasutada sõna “arst”, leiame sünonüümisõnastikust, et head sünonüümid saavad ka olla “doktor”, “meedik” või “tohter”. Samas ärge valige kunagi vähe kasutusel olevaid sõnu, mis ei aitaks teie saidi leidmise puhul.

Lisaks paljudele välismaistele veebilehtedele, nagu näiteks Namemesh või Domain Wheel, mis aitavad luua ilusa ingliskeelse domeeninime koos teie poolt sisestatud sõnaga, on meil olemas ka eesti enda nutikas vaba domeeni otsija ja nimetööriist, mis aitab teil leida parima nime just eesti keeles! Sellist tööriista on äärmiselt lihtne kasutada: sisestage lihtsalt enda nimi või märksõna ning see leht soovitab teile lisasõnu või teistsuguseid domeenilaiendeid, mille peale te võib-olla ei olnudki veel mõelnud.

Google on välja töötanud tööriista, mis aitab teil leida sõnad, mida inimesed üle maailma kõige rohkem otsivad. Saate panna otsingusse enda poolt valitud sõna ning valida ka riigi, tulemuste seas näete millises piirkonnas vastavat sõna kõige rohkem otsitud on. Lisaks pakub see otsing ka välja teisi sõnu või lauseid, mida inimesed koos teie poolt sisestatud märksõnaga otsivad.

 

Mida teha siis, kui domeeninimi ei ole vaba, kuid ei ole kasutusel?

Kui teie poolt valitud domeeninime ei kasutata ehk siis valitud aadressi sisestamisel ei ole näha ühtegi veebisaiti või see sisaldab ainult reklaame, siis on väga tõenäoline, et selle praegune omanik ostis selle lihtsalt edasimüümiseks. Saate kasutada veebisaiti who.is, et näha kes on selle omanik ja saada tema e-posti aadress.

Kirjutage e-kiri omanikule, küsides, kas ta on nõus seda domeeni teile müüma. Iga kord ei pruugi selline kiri küll vastust saada või siis vastuse korral võidakse domeeni eesti liigselt kõrget hinda küsida (tavaliselt algavad hinnad 200-300 eurost, kuid mõningate saitide eest küsitakse isegi tuhandeid eurosid), kuid hea õnne korral võite teie saada selle domeeninime uueks omanikuks.

 

Olge ettevaatlik olemasoleva domeeninime ostmisel

Olemasoleva domeeninime ostmine võib olla natuke erinev uue ostmisest. Esiteks, kuna see pole uus, tähendab see, et sellel on juba oma ajalugu. Ja te ei saa kunagi olla täiesti kindel, milline selle saidi ajalugu tegelikult on.

Positiivne külg võib olla see, et domeeni ajalugu võib anda teile Google’is tõuke, kuna te ei alusta nullist – Google juba teab seda domeeni. Kui aga selle domeeninime läbi on avalikustatud mis tahes muud piiratud või keelatud sisu (pornograafia, hasartmängud, rämpsposti levitamine), siis võib see olla Google’is täielikult keelatud.

 

Domeeni ostmine tuntud veebisaitide turgudelt, näiteks Flippa, annab teile teatud turvalisuse, kuna iga domeen on valideeritud vähemalt kõige elementaarsemal viisil. Asjade natuke turvalisemaks muutmiseks peaksite siiski ka ise kontrollima.

Esmalt tehke käsitsi kontroll, külastades Google’it ja otsides: www.sinulehenimi.ee (sisestades enda soovitud lehe nime). See annab teile teada, kas Google’il on sellest domeenist indekseeritud lehti. Kui leiate mõned tulemused, on see heaks märgiks. See tähendab, et domeen pole keelatud. Kui te aga ei saa ühtegi tulemust, võib lehel mõni keeld peal olla ning see on pigem häirekellaks.

Kontrollida saate ka selliste tööriistade kaudu nagu bannedcheck.com ja ismywebsitepenalized.com. Kuid pidage ka meeles, et need saidid pole lollikindlad. Pidage neid lihtsalt lisaabistajateks.

 

Ostke oma domeeninime levinud õigekirjavead

Kirjavead aadressi sisestamisel on üsna sagedased, sellepärast on ka kõik suuremad veebisaidid endale ostnud ka kõige levinumad õigekirjavigadega domeeninimed. Otse loomulikult suurendab see teie iga-aastast veebisaidi arvet, kuid näiteks Facebook on otsustanud osta nii facbook.com kui ka facebook.org ja faceook.com, et tagada, et isegi kirjavigade korral jõuaksid külastajad õigele lehele.

 

Uue domeeninime leidmine on lihtne

Kui jälgite täpselt kõiki eeltoodud soovitusi, on teie uue veebisaidi nime ja domeeninime leidmine tegelikult lihtne. Kui te kulutate isegi mitmeid tunde või isegi paar päeva oma uue nime leidmisele, on see loomulik protsess, sest on vaja leida nimi, mida saaksite kasutada aastaid ja mis jääks saidi külastajatele kõrvu kõlama ka pärast saidi külastust.

Kasutage kõiki meie nõuandeid ja veebisaite, mis on loodud parima domeeninime leidmiseks ja nii võite olla kindel, et teie uus domeeninimi saab olema ideaalne.

#
Oliver Eenmaa
Copyright, SEO, UX ja UI. Veebihai kaasasutaja.
Jagamist