Kodulehe analüüs – 11 asja, mida enne avaldamist üle kontrollida

kodulehe analüüs

Sisukord

Saite just oma uue veebisaidi valmis ja arvate, et see on valmis avaldamiseks? Enne avaldamist tuleks teha  kodulehe analüüs ja kontrollida paljusid väikseid asju, peale mida saate kindel olla, et see on tõesti valmis. Need kontrollid on hädavajalikud, et vältida saidil probleeme, mis vastasel juhul sunniks teid kiiresti ja raevukalt parandusi tegema. Siin on 11 tüüpilist asja või võimalikku viga, millele tähelepanu pöörata enne oma kodulehe avaldamist.

 

1. Sisu kontrollimine 

Esimene punkt seisneb saidi kõigi lehtede tekstide õigsuse kontrollimises.

Teksti kontrollimisel:

  • Kontrollige, et ei oleks grammatika- ega kirjavigu, lühidalt öeldes lugege kõik korralikult üle.
  • Kontrollige, kas kõik tekstid on olemas, kas olete kogemata midagi vahele jätnud või unustanud mõnele lehele millegi tähtsa lisamise.
  • Hoiduge Lorem Ipsumist: miski pole halvem kui sait, mis on avaldatud näidistekstiga! See on vaiketekst, mis paljude mallide kasutamisel automaatselt lisatakse, et näidata, kuhu tekst läheb.
  • Siselingid: kontrollige hoolikalt, kas saidi siselehtedele viitavad lingid on õiged.
  • Kontrollige, et tekstid ei oleks kirjutatud liiga pikkade lõikudena: vajadusel lisage kirjavahemärke või jaotage tekst mitmeks lõiguks, saate ka sisestada pilte ühe ja teise lõigu vahele või kasutada täppe või jooni, mis on eraldi loodud lõikude eraldamiseks.
  • Kontrollige teksti ja piltide kontrastsust. Kui tekst asetseb taustal, mis on tekstiga sarnast värvi või on nii tekst kui ka taust erksates toonides, siis sellisel juhul näevad kasutajad lugemisel vaeva.
  • Ärge unustage kirjutada kasutajasõbralikult – näiteks ärge kirjutage liiga tehnilises keeles, kui teie eesmärgiks pole vastava sektori spetsialistid.
  • Pöörake tähelepanu suurusele: suured suurused võivad sobida, kuid vähendage fondi suurust mobiilseadmete jaoks, nii et tekst oleks nähtav, sundimata kasutajat lehte liiga palju kerima.
  • Veenduge, et teie isiku- või ettevõtte andmed oleksid õiged.
  • Kustutage näidised või pooleliolev sisu.

Kui teie on sait mitmes keeles, küsige enne avaldamist abi tõlkijalt või eksperdilt, soovitatavalt kelleltki teie sektorist, et tekstid ei sisaldaks vigu.

 

2. Piltide sobivus

Samamoodi nagu ka teksti puhul, on vaja enne kodulehe avaldamist teha eraldi kontroll ka piltide jaoks. Esmalt pöörake tähelepanu piltide suurusele. Eriti tuleb piltidele tähelepanu pöörata mobiilseadmetes, et need oleksid õigesti kuvatud ehk liigselt suurendamata kujul ja ilma muude deformatsioonideta.

Kui näete uduseid pilte, on see tingitud sellest, et ekraani eraldusvõime on suurem, nii et näiteks 400×400 piksline pilt võib olla kuvatud 800×800 piksli suurusena. Samas hoidke piltide suurused võimalikult väikesed, sest see aitab optimeerida lehe laadimisaega. Lisage igale pildile nimi ja täitke ka alt-silt.

3. Veenduge, et teil on luba kogu lehe sisu kasutada

Kogu tekst, pildid ja videod saidil võiksid olla originaalsed. Ideaalis püüdke luua kogu sisu kas ise või pöörduge kirjutaja ehk copywriter’i poole, et lasta luua väärtuslik, originaalne ja korrektne sisu. Copywriter’ilt võib küsida kasvõi lihtsalt nõu mõne küsimuse korral.

Peaksite tegema ka kindlaks, et sisu ei oleks autoriõigusega kaitstud. Seega kui leiate ja tahaksite kasutada näiteks pilti või videot, mille leiate internetist, küsige alati luba allika avaldamiseks või tsiteerimiseks.

Samuti ärge jätke oma saidile kunagi vesimärgiga pilte. Oleks suur ​​viga jätta oma saidile pildid, mida te ei ole ostnud ja mille pärast ka vesimärk on nähtav. Kui ostate pildi vajalike kasutusõigustega, pole teil kindlasti tulevikus probleeme!

 

4. Testide tegemine erinevatest brauseritest ja seadmetest

Kui me räägime sõnapaarist “kodulehe analüüs”, siis on see samm meie kogemusele tuginedes üks kõige olulisemaid. Kasutajate saidi nägemise või vaatamisprobleemide vältimiseks on vaja mitte ainult enne kodulehe avaldamist kontrollida erinevates brauserites, vaid ka brauserite versiooni erinevates operatsioonisüsteemides! Näiteks võib Windowsi Chrome’i uusima versiooni kuvamine olla veidi erinev Maci uusimast Chrome’i versioonist. Reageeriva disaini, eriti piltide ilmnemisel ei arvestata enam mõne vananenud brauseriga, näiteks Explorer 8-ga. Mõned animatsioonid ja efektid ei ühildu mõne brauseriversiooniga, seega pole soovitatav liigselt eriefekte lisada, kui soovite absoluutset ühilduvust iga versiooniga.

On loomulik, et teil tekib küsimus: “Aga kuidas kontrollida saidi toimivust kõigist brauseritest ja seadmetest, kuna neid on ju nii palju?” Brauserite risttestimiseks on olemas mitu tasuta või tasulist veebitarkvara ja tööriista, näiteks BrowserShots. See näitab saidi staatilist eelvaadet valitud brauseri ja operatsioonisüsteemi versioonides. Peaksite kontrollima vähemalt kõige tüüpilisemaid brauseriversioone erinevates operatsioonisüsteemides ning levinumaid tahvelarvuteid ja mobiilseadmeid.

 

5. Lehtede laadimiskiirus

See on tihti punkt, mida võetakse liiga kergekäeliselt, kui tegemisel on kodulehe analüüs. Võime tihti leida saite, kus on suured täisekraanisuurused galeriid 20 või enama pildiga või hoopiski 10 animatsiooni, mis kõik asuvad samal lehel. Kahjuks võtab sellise lehe laadimine aega rohkem kui 5 sekundit ning mobiilseadmes isegi rohkem kui 10 sekundit. See on kohe kindlasti liiga pikk ooteaeg.Handsome businessman checking his wrist-watch isolated on pink. wow. attractive male half-length front portrait

Lehe laadimiskiirus on oluline ka kasutajakogemuse jaoks: pikema laadimisajaga lehtedel on tavaliselt suurem tagasilöögimäär (bounce rate), see tähendab, et kasutaja saabub saidile ja lahkub sellelt peaaegu kohe. Pikemad laadimisajad mõjutavad ebasoodsalt ka uute klientide saamist, kasutaja tehtud toiminguid, näiteks ostu sooritamist, kontaktivormi täitmist, registreerimist, kogu lehe sisu vaatamist ja palju muud. Seetõttu on äärmiselt tähtis lühendada saidi kõigi lehtede laadimisaega! Veebisaidi kiiruse kontrollimiseks on internetis olemas erinevad tööriistad, näiteks:

 

6. Optimeerige sait SEO jaoks

Veebisait võib graafiliselt olla nii ahvatlev kui võimalik, kuid see ei saa teie ettevõtte jaoks tõhusaks tööriistaks, kui see pole otsingumootorites nähtav. Just sel põhjusel on vaja rakendada konkreetseid tehnikaid veendumaks, et need kanalid peavad teie saiti “kvaliteetseks” ja saavutaksid kõrge reitingu.

SEO optimeerimiseks on olemas kindlad reeglid, mida rangelt järgida, mille hulgas on näiteks saidi laadimiskiirus, originaalse teksti olemasolu, mobiilisõbralikkus, õiged märksõnad ja palju muud. Läbi Google võite leida väga palju näpunäiteid, kuidas oma lehte paremaks muuta või vastasel juhul võtke ühendust mõne SEO eksperdiga. Kodulehe analüüs ja SEO optimiseerimine on üks Veebihai pakutavatest teenustest.

SEO optimiseerimine

 

7. Salvestage ja aktiveerige saidi varukoopiad

Tehke oma saidist varukoopia ja seadistage vähemalt kord kuus automaatne faili- ja andmebaasi varukoopia tegemine. Varukoopiate olemasolu on väga tähtis juhul, kui teil tekib saidiga probleeme. Need võivad olla tingitud nii kogemata tehtud vigadest süsteemis kui ka häkkerite poolt tehtud rünnakutest.

Lisaks proovige teha varukoopiaid ka mujale kui saidi serverisse, sest kui midagi peaks juhtuma kõigi failidega, mis on serveris, saaksid ka varukoopiad samamoodi kahjustada. Varukoopia abil saate taastada lehe täpselt sellisena nagu see koopia ajal oli.

 

8. Kontrollige sitemap.xml olemasolu, eriti mitmekeelse saidi puhul

Kui teil on mitmekeelne sait, on Sitemapi olemasolu väga tähtis. See on fail, mis sisaldab kõiki saidi URL-e, mis on saidi loomise ajal loodud. Tänu Sitemapile saavad otsingumootorid saidi tõhusamalt indekseerida, kuna sellel on ülevaade saadaolevast sisust koos viidetega olemasolevatele ressurssidele ja tee nendeni jõudmiseks.

Sitemapi loomiseks peate kõigepealt otsustama, milliseid saidi lehtesid soovite näidata ja Google’ile anda, luues iga lehe kanoonilise versiooni. Teine samm on valida kasutatava Sitemapi vorming ja seejärel asuda tööle spetsiaalse tarkvaraga või kasutada lihtsamaid ja kiiremaid alternatiivile, mis on kõigile kättesaadavad.

 

9. Vältige lehtede vigasid

Veakood Error 404 on üks tüütuim asi, mida teie külastajad võivad kohata. Peale negatiivse kasutajakogemuse võivad katkenud linkide tõttu suured tagasilöögimäärad lisaks teie SEO-d negatiivselt mõjutada. Kui kasutaja klõpsab teie lehel ja lahkub kõigest mõne sekundi pärast, arvab Google, et teie tulemus ei vasta kasutaja kavatsusele. Seetõttu asetab see teie lehe otsingutulemuste seas madalamale.

Proovige kindlasti selliseid vigu vältida ja suunake URL-id Redirect 301-ga, mist tähendab püsivat ümbersuunamist teisele URL-ile. Selliste vigaste lehtede leidmiseks on veebis mitmeid lehekülgi, mis läbi analüüsimise näitavad teile kõiki vigaseid lehtesid.

 

10. Privaatsuspoliitika lisamine

Kõik veebisaidi omanikud, kes koguvad andmeid oma külastajate kohta, peavad kirjutama dokumendi selle kohta, kuidas neid andmeid töödeldakse ja avaldama selle dokumendi saidil. Kuna tegemist on dokumendiga, mida seadused nõuavad, on selle olemasolu äärmiselt tähtis.

 

11. Optimeerige sotsiaalmeedias jagamist

Veenduge, et teie saidi lehtede jagamine sotsiaalmeedias oleks optimaalne, täpsemalt tähendab see, et oleks kuvatud õige pilt, pealkiri ja kirjeldus. Õige sotsiaalmeedia strateegia loomine on tähtis, kuna selle läbi saab kaasata kasutajaid, mis toob kaasa liikluse kasvu veebisaidile.

Lisaks tasub saidile lisada ka otselingid jagamiseks. Tavaliselt kasutatakse selleks vastavaid ikoone, mis läbi ühe kliki lubavad teatud saidi osa või blogipostitust otse jagada. Nii tehes tagate oma veebisaidi maksimaalse kasvu.

Kodulehe analüüs on Veebihai igapäevane tegevus ja kui tunnete, et Teil on meile küsimusi, siis kirjutage info@veebihai.ee

Loe veel

Jagamist