5 põnevat turunduse ja tehnoloogia arengut aastal 2018

Autor | veebr. 14, 2018 | Bränd, Internetiturundus, Sotsiaalmeedia

 Chatbotid ehk juturobotid kõikjal ja veel rohkem nagu „päris“ inimesed

 

Juturobotid saavad veel paremaks ja targemaks. Juba 2016 ja 2017 kasvas juturobotite tähtsus, suunati väga palju raha nende arengusse. 2018 see trend jätkub ja veel jõudsamalt. Selle artikli põhjal võib väita, et aastal 2018 tõuseb „masinate“ tehtud sisu hulk 20%ni.

Varsti ei tee enam vahet kellega Sa räägid. Chatbotid ei ole enam „rumalad“, stamp vastustega masinas vaid väga targad ja mitmekülgsed abilised. Tänapäevased juturobotid suudavad lahendada ka kõige keerulisemaid kliendiprobleeme ja tellida isegi pitsat või taksot (näiteks USA-s elavad inimesed saavad juba tellida takso ja pitsa läbi Facebook Messengeri). Juturobotid annavad ettevõtetele hea võimaluse väga kiiresti vastuseid anda, mis on samas väga personaalsed.

 

Mõjuliidrite ehk influencer mõju muutub veel tähtsamaks

 

Kui tegeled turundusega Instagramis (kui veel ei tegele, siis alusta sellega kohe praegu!), siis kindlasti oled kohanud reklaami kellegi kontol, kes tegelikult ise ei olegi selle brändi esindaja. Inglise keeles kutsutakse seda shoutout-iks. Ehk bränd saab kokku Instagrami kasutajaga, kellel on piisavalt aktiivseid jälgijaid ja toode/teenus resoneerib konkreetse kasutajaga ning tellib temalt tasulise (võib olla ka kaup-kauba vastu vahetus) postituse. See ongi lihtsamalt kujul influencer marketing ehk mõjuliidrite kaudu enda toote või teenuse turundus.

Selline turundus kanal ei ole enam tavaline ja võiks öelda, et see on isegi natukene raskemaks muutunud. Tuleb väga kindlalt teada oma sihtgruppi ja kelle kaudu sellist turundust teha. Suvalised proteiinijoogid, salendavad teed, käekellad – selliseid postitusi on kõik juba näinud. Tulev väga hästi valida õige mõjuliider kellega oma sihtgrupp kokku viia.

 

Video ja veelkord video

 

videoturundusSee oli nii juba aastal 2015 ja 2016 ja ka 2017 ning kindlasti jätkub eriti suure hooga ka 2018 aastal. Meie ühiskonnas, kus meil kõigil on käes väikesed ekraanid, kodus lisaks suured ekraanid on video tähtsus omal kohal. Kõik sisu, mis jagati kasutajate vahel sotsiaalmeedia kaudu, moodustas video lausa 90%. Hetke kõige suuremaks väljakutseks on kujunenud see, kuidas võita oma sihtgrupi tähelepanu 3 sekundiga. Kui sa veel video oma turunduses ei kasuta, siis peaksid seda kohe tegema hakkama.

Oleme näinud kuidas kõik tähtsamad sotsiaalmeedia kanalid hakkavad järjest rohkem video kasutama – Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat. Arvatakse, et aastaks 2020 on juba ligi 80% sisust mida kliendid vaatavad video.

 

Efemeerne sisu muutub väga tavaliseks

 

Kõigepealt kindlasti küsite, mida tähendab üldse efemeerne? See tähendab lühiajalist sisu. Ehk sisu mida luuakse ajutiselt. Kõik sisu, mis kaob hiljem. Live videod (kuigi, need jäetakse aegajalt ka üles hiljem vaatamiseks), Instagram stories, Snapchati igasugune sisu jpm.

Efemeerne sisu muutub järjest populaarsemaks, sest sellel on väga kõrge engagement rate ehk kaasatuse protsent (postituse meeldimine, kommentaar, klikk, jagamine jne).

Lühiajaline sisu annab võimaluse olla väga autentne. Kuna lühiajaline sisu kaob tihti juba tundidega, siis peaks klient sellele koheselt reageerima.

 

Virtuaal -ja liitreaalsuse tõus

 

Kuigi virtuaalreaalsuse tõusust on räägitud juba aastaid, alates aastast Google Glasses turule tulekust aastal 2013, siis tundub, et alles aasta 2018 saab olema eriti suure tõusu aasta selles valdkonnas.

VR prillide komplektid muutuvad järjest odavamaks, kõik suuremad sotsiaalmeedia ettevõtted arendavad midagi selles valdkonnas, eesotsas Facebook, eks ostis Oculus Rifti ära juba aastal 2014, märtsis. Facebook teeb selles vallas koostööd ka Samsungiga, kellega on väljastatud toode Gear VR.

Hetke kõige suurem probleem ongi selles, et virtuaalreaalsuse kuvamine nõuab suhteliselt ühe koha peal olemist. See peaks muutuma järjest mobiilsemaks. Eks järgmised 12 kuud näitavad kuhu suunas areng hakkab toimuma.

 

Indrek Eenmaa
Veebihai asutaja, autor. ❤️ WordPress. Vastutan Veebihai kvaliteedi eest. Minuga võib otse ühendust võtta indrek ät veebihai punkt ee
Jagamist