Head harjumused ja 7 harjumust mida kasutavad edukad inimesed

Autor | sept. 28, 2017 | Mindset

Ütle mulle, mis on Sinu head harjumused ja ma ütlen, kui edukas Sa oled.

 

Kindlasti paljud teavad seda eelmist ütlust. Terve elu koosneb harjumustest ja eduka inimese elu kindlasti headest harjumustest. Meie heaolu ja edu elus määrab see millega me tegeleme enamuse oma igapäeva elust. Kui Sa oled harjunud päevas 5h telekat vaatama, siis arvatavasti ei jää Sul just palju aega muude, ennast arendavate tegevuste jaoks aega. Huvitav fakt Ameerikast: keskmine ameeriklane vaatab telekat 5 tundi päevas ja selleks ajaks, kui ta on 60 on ta oma elust 15 aastat, ehk 1/3 ärkveloleku ajast vaadanud telekat. Tänapäeval võib teleka vaatamisele otsa lisada paar-kolm tundi sotsiaalmeedias “scrollimist”.
Eesmärk mida meil kõigil tasuks sihtida, võiks olla heade harjumuste juurutamine enda päevakavva. Halvad harjumused viivad Sind elustiilini, mis viib Sind eemale Sinu unistustest ja mida Sa tõeliselt teha tahaksid. Inimene võib halbade harjumustega olla juba nii seotud, et Ta enam isegi ei tunneta, et need on halvad. Head/kasulikud harjumused, mis Sind paremaks, tugevamaks ja targemaks teevad ja lõppkokkuvõttes ka endaga rohkem rahuolevaks – need loovad Sulle elu, millest Sa tunned rõõmu, kus Sa kasvad inimesena paremaks. Minu enda üks suur eeskuju Robin Sharma on öelnud, et uue harjumusega (eeldatavalt siis ikka hea harjumuse) „harjumine“ võtab aega 66 päeva. Miks siis mitte proovida?

 

7 harjumust, mida väga edukad inimesed on harjunud tegema

 

Tervis on edukate inimeste alustala ja vundament

Nad teevad sellest enda kõige olulisema osa ja tegelevad igapäevaselt tegevustega, mis seda hoiab. Trenn ja füüsiline aktiivsus on väga oluline päeva osa. Toitu tervislikult ja vaata mida Sa sööd. Hea energia kogu päeva jooksul on väga oluline, et saavutada see millest unistad. Niisiis, vaata hoolikalt üle, et Sinu nädalasse mahuks piisavalt trenni ja liikumist ning vaata üle oma menüü.

Raamatute lugemine

Väga paljud edukad inimesed loevad raamatuid. Keskmine inimene loeb aastas ainult 2-3 raamatut, sageli ainult ühe. On viidud läbi väga palju uuringuid, kus raamatute lugemine on otseses seoses sellega, kui edukas inimene on. Näiteks ettevõtete juhid on väga agarad lugejad ning loevad kuus keskmiselt 4-5 raamatut, see teeb aastaga sama palju raamatuid, kui loeb keskmine inimene terve ELU jooksul. Näiteks Elon Musk, Tesla ja SpaceX omanik luges oma nooruses päevas neli tundi ja me kõik teame, kus Ta praeguseks on. Täpselt ei saa kellelegi öelda palju Ta lugema peaks aga kindlasti lugemise harjumuseks tegemine laiendab Sinu silmaringi, annab häid ideid, avardab mõttemaailma ja palju muud.

 

Nad ei lase ennast segada sellel mida teised teevad

Kui Sa igapäev uurid ja vaatad, mida teevad teised inimesed siis Sul ei jäägi aega tegeleda oma asjadega, nende tegevustega mis Sulle päriselt kasulikud on. Kindlasti on paljud elulood ja inimesed inspireerivad aga kui Sa hakkad oma praegust olukorda võrdlema teistega, siis see on väga kurnav. Sinu edulugu on unikaalne ja Sa ei pea seda teistega võrdlema. Keskendu oma elule ja leia oma tee.

 

Edukad inimesed planeerivad oma aega ja päeva…

…ja teevad seda juba eelmise päeva õhtul. Kui Sinu aeg ei ole planeeritud, siis Sa kaotad väga väärtuslikku aega ja aeg on ainuke “isiklik valuuta” mida Sa ei saa kunagi tagasi. Brian Tracy on öelnud, et 10 minutit planeerimist annab Sulle terve tunni kasulikku aega. Mõtle nüüd, kui Sa planeerid oma päeva eelmisel õhtul näiteks tunni ja mõtled kõik järgmise päeva asjad kenasti läbi siis Sa saad 6h kasulikku aega. Me kõik oskame “busy” olla aga tõeliselt planeeritud aeg on kordi efektiivsem, kui lihtsalt millegi tegemine. Kui planeerimine on muutunud juba harjumuseks, suudad Sa terve eduka nädala paari tunniga paika panna.

If it’s not on the calendar, it’s a dead dream. Your calendar reveals who you really are and whatyou really want in life. If it doesn’t’ clearly reveal where you’reheaded, and what must be done when then you’re just faking it. Brendon Burchard

Edukad inimesed elavad iga päeva nagu see oleks nende viimane

Me kõik teame, et elu on väga kiire ja sageli ka kaootiline ning sellepärast tahavad inimesed väga keskenduda tulevikule, mitte, et nad seal juba oleks, vaid lihtsalt sellele mõtlemise ja planeerimise pärast. Planeerimine on küll oluline aga samas ei tohi ära unustada nautida praegust hetke. Meie elule pole garantiid millal see lõppeb, sellepärast peaks iga päeva võtma, kui viimast ja andma endast kõik, et see päev oleks täis rõõmu, armastust ja tegevusi, mis teevad Sind tõeliselt õnnelikuks.

 

Produktiivsed ja edukad inimesed ei raiska tunde sotsiaalmeedias

Tänasele päevale väga asjakohane teema. Kuigi sotsiaalmeedia võib olla ka kellelegi igapäevane töö, siis on seal ka meeletult „peibutisi“, mis Sinu tähelepanu eemale tõmbavad. Olgu selleks sõber, kes tagib Sind, keegi kirjutab, mis ta eile tegi, mingi huvitav pealkiri (aka clickbait) tõmbab tähelepanu ja juba oledki jälle 30 minutit raisanud. Isegi, kui Sa vaatad korra midagi ja lubad endale, et paned kohe kinni siis seda tegelikult ei juhtu. Tagasi fookuse saamine võtab aega ja seda isegi kuni 15 minutit. Sellepärast on igasugune “segaja” tegelikult ajaraiskaja ja väga suur ajaraiskaja, paar tundi möödub väga kiiresti. Selle vastu on hea teha tööd tsüklitena.

 

Stopper meetod aja efektiivseks kasutamiseks

Väga hea on oma aega kasutada nii öelda stopperi meetodiga ja kindlasti vahepeal pause teha. Hea on kasutada sellist taimerit: http://www.online-stopwatch.com/full-screen-online-countdown/?ns=15 See aeg, kui stopper käib, paned telefoni eemale, kõik muud segavad aknad arvutis kinni ja keskendud ainult ühele parasjagu käimasolevale ülesandele. Minul endal töötab kõige paremini 30 minutit (Googelda Attention span test) See on piisavalt pikk aega midagi ära teha ja samas piisavalt lühike aeg, et ei tekiks kurnatust. Kindlasti tee vahepeal ka pause ja kindlasti liiguta ennast selle aja jooksul – käte kõverdused, hüppamine, kükid mida iganes, mis paneks vere käima. Kui veri liigub ja keha saab natuke koormust töötab ka aju paremini. See on eluliselt oluline, sest terve päeva istumine võrdub tänapäeva suitsetamisega.

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=jOJLx4Du3vU”]

Uued harjumused nõuavad distsipliini ja aega. Kõige olulisem on alustamine, esimeste sammude tegemine saamaks paremaks, kui Sa olid eile. Keegi ei ütle, et see on kerge aga usu mind, see on seda väärt.

 

 

 

Indrek Eenmaa
Veebihai asutaja, autor. ❤️ WordPress. Vastutan Veebihai kvaliteedi eest. Minuga võib otse ühendust võtta indrek ät veebihai punkt ee
Jagamist