Facebook reklaam ja selle salarelv – kuidas seda kohe rakendada?

Autor | nov. 16, 2018 | Facebook, Internetiturundus, Sotsiaalmeedia

Kui kasutate Facebook reklaami või plaanite tulevikus seda teha, siis on teil kasutada üks väga hea tööriist, mida peaksite kohe kasutama hakata, et maksimaalselt ära kasutada oma reklaami eelarvet ning selle nimi on Facebook Pixel.

Mis asi on Facebook Pixel?

Facebook Pixel on Teie veebisaidile sisestatud kood. See aitab teil jälgida oma Facebooki reklaamide konversioone, optimeerida reklaame kogutud andmete alusel, koostada sihtrühmi tulevaste reklaamide jaoks ning turundada inimestele, kes on juba Teie veebilehel mingi tegevuse ära teinud.

Facebook Pixel ning selle kasutamise eelised

Facebooki reklaamimise strateegia täiustamiseks on Facebookis pikslil mitmeid erinevaid võimalusi.

Konversioonide jälgimine

Facebook Pixel võimaldab Teil jälgida, kuidas inimesed käituvad Teie veebilehel peale reklaami vaatamist.

Saate isegi jälgida, mis seadmes inimene Teie reklaami näeb, näiteks kui inimene näeb Teie reklaami mobiilis kuid ostu sooritab hiljem arvutis. See teave aitab hiljem Teil oma reklaamistrateegiat täiustada ja arvutada investeeringutasuvust.

Remarketing ehk taasturundus

Facebook Pixeli abiga saate näiteks luua reklaami ainult inimestele, kes on Teie veebilehte juba külastanud. Kui veel süveneda Facebook piksli võludesse, siis saate näiteks näidata reklaami inimestele, kes on Teie veebilehel mingisuguse toote või teenuse ostukorvi lisanud, kuid on millegipärast sellest loobunud ja Sinu veebilehelt lahkunud.

Cart abandonment ehk ostukorvist loobumine on üks suurimaid probleeme paljudele inimestele, kes müüvad internetis oma tooteid või teenuseid. Ülemaailmne statistika ostukorvist loobumise kohta: https://www.barilliance.com/cart-abandonment-rate-statistics/.

Sellepärast peaksite kasutama kindlasti Facebook Pixelit. Kui Te juba ei kasuta Facebook Pixelit, siis kindlasti peaksite selle võimsa tööriista tooma oma reklaamistrateegiasse. Allpool artiklis oleme loonud ka õpetuse, kuidas enda veebilehele installeerida Facebook Pixel.

Loo sarnaseid vaatajaskondi

Facebook Pixeli abiga saad veel luua sihtrühmi, kellel on sarnased meeldimised, huvid ja demograafilised andmed nende inimestega, kes on Sinu veebilehte juba külastanud ning mingi tegevuse Sinu lehel ära teinud.

Looge tõhusaid reklaame

Facebooki Pixeli kasutamine aitab Teie reklaame muuta efektiivsemaks, parandades Teie käigus olevate reklaamide kvaliteeti ja aitab suunata reklaami rohkem inimestele, kes on Teie teenusest või tootest huvitatud.

Kuidas kasutada Facebook Pixelit?

Facebook Pixelit saate kasutada kahe erineva sündmuse jälgimiseks: üheksa standardset “sündmuse” kogumit, mille Facebook on eelnevalt määratlenud, või saate luua ka kohandatud konversioone, mille olete ise seadistanud. “Sündmus” on lihtsalt konkreetne toiming, mille külastaja teie veebisaidil ette võtab.

Standardsed “sündmused”

Üheksa standardset “sündmust”, mille saate väga lihtsalt oma veebisaidile paigutada koodi abiga:

  • View Content ehk sisu kuvamine: Keegi maandub mingil lehel Teie veebisaidil.
  • Search ehk Otsi: Keegi kasutab Teie veebilehel otsingufunktsiooni.
  • Add to cart ehk ostukorvi lisamine: Keegi lisab Teie veebilehel mingi teenuse/toote ostukorvi.
  • Add to wishlist ehk ostusoovi nimekirja lisamine: Keegi lisab mingi teenuse/toote Teie veebilehe soovinimekirja.
  • Initiate checkout ehk ostuprotsessi alustamine: Keegi on lisanud mingi teenuse/toote ostukorvi ning alustab ostuprotsessi.
  • Add payment info ehk makseinfo lisamine: Keegi lisab oma makseinfo ostuprotsessi käigus.
  • Make purchase ehk ostusooritus: Keegi on läbinud ostuprotsessi Teie veebilehel ning on ostnud mingi teenuse/toote..
  • Lead ehk müügikontakt: Keegi registreerub Sinu veebilehel mingiks asjaks, mis võib viia müügini.
  • Complete registration ehk veebilehel registreerimine: Keegi täidab Teie lehel registreerimisvormi ja teeb endale kasutaja Sinu veebilehel.

Kohandatud konversioonid

Kui Teile ei piisa standardsetest “sündmustest”, siis on ka võimalik kasutada kohandatud “sündmuseid”, kus saad ise luua erinevaid kriteeriume.

Kohandatud konversioonid kasutavad konkreetsete URL-ide või URL-i märksõnade alusel URL-i reegleid. Näiteks võite kasutada Facebook Pixelit selleks, et jälgida kindlat toodet või tootekategooriat, selle asemel, et jälgida kogu kodulehe sisu, mis aitab näiteks eraldada koerainimesed kassinimestest..

Enne, kui saate kasutada Facebook Pixelite kohandatud konversioone, peate aitama Facebookil mõista selle “sündmuse” üksikasju, mida soovite jälgida. Selleks minge oma Facebooki reklaamijuhtimiskeskusesse ja minge kohandatud konversioonidele ja klõpsake nupule “Create Custom Conversion”, et defineerida enda kohandatud konversioonid URL-reeglite abil.

Lisaks kohandatud konversioonidele, saate lisada standardsetele “sündmustele” erinevaid parameetreid. Need parameetrid võimaldavad kohandada standardseid “sündmusi”mitut erinevat moodi, näiteks:

  • Kui palju konversiooni “sündmus” väärt on?
  • Toote nimi, kategooria või toote-ID
  • Kaubaartiklite arv, mida keegi lisab oma ostukorvi
  • Kindel otsingusõna
  • Kliendiregistratsiooni staatus

Nüüd, kui tead, mida Sa saad jälgida ja miks on nii tähtis seda teha, on aeg luua oma Facebook Pixel ja panna see tööle Teie veebilehel.

Samm 1: Loo oma Pixel

  1. Kui olete jõudnud reklaamijuhtimiskeskusesse, klõpsake hamburger ikooni peale (≡) ja valige sealt “Pixels”.

  2. Vajutage “Create a Pixel”.


  3. Andke oma Pixelile nimi, nõustuge tingimustega ja klõpsake nuppu “Next”. Pixeli nime valimisel pidage meeles, et saate iga reklaamikonto jaoks ainult ühe Pixeli, nii et nimi peaks esindama Teie ettevõtet, mitte konkreetset kampaaniat.

Samm 2: Lisa Pixeli kood oma veebilehele.

Et Pixelit kasutada, peate oma veeblehtedele installerima veidi koodi. Sõltuvalt tööriistadest, mida olete oma veebilehele lisanud, on seda võimalik teha kahel viisil. Kasutame seekord kopeerimis-ja kleepimis meetodit. Teine võimalus on kasutada integratsiooni või siltide haldurit.

  1. Vajuta “Copy and Paste the Code”.

  2. Kopeerige ja kleepige Pixeli põhikood oma veebilehe päisesse, st pärast <head> – silti, kuid enne </head> – silti. Kui kasutate seda meetodit, peate selle kleepima igale lehele või oma teema malli. Kui olete valmis, klõpsake nuppu “Next”.


  1. Kopeerige asjakohane “sündmuse” kood vastavalt tegevustele, mida soovite oma veebilehel jälgida. Kohandatud konversioonikoodi jaoks klõpsake valikul “Custom Event”. See Facebooki artikkel aitab Teil välja selgitada, milline seadistus on teie jaoks parim: Basic ehk Põhiline, Recommended ehk Soovitatav või Advanced ehk Täiustatud.

  2. Kleebi “sündmuse” kood oma veebilehele sobivasse kohta, tuginedes sellele, mida soovite jälgida. Kood peaks minema kohe </head> – sildi alla lehele, mis avaneb jälgitud tegevuse tulemusena (näiteks tänamisleht) . Või saate lisada koodi konkreetsetele HTML-elementidele, näiteks nuppudele, mis käivitavad lehel toiminguid. Kui olete valmis, klõpsake nuppu “Next”.

Samm 3: Tee kindlaks, et Sinu Facebook Pixel töötab veebilehel korralikult

Enne kui alustate oma Facebooki Pixeli andmete kasutamist, peate kinnitama, et see töötab korralikult.

  1. Laadige Google Chrome’i jaoks Facebook Pixel Helperi laiendus.
  2. Külastage lehte, kus olete Facebooki Pixeli installeerinud. Kui laeindus leiab Pixeli, muutub </> ikoon siniseks ja hüpikaken näitab, kui palju Pixeleid lehel leitakse. Hüpikaken ütleb ka teile, kas teie Pixel töötab korralikult. Kui ei, siis esitab see veateate, et saaksite parandusi teha.

Allikas: https://blog.hootsuite.com/facebook-pixel/

Andres Eenmaa
Jagamist