sotsiaalmeedia turundus

Sisukord

Sotsiaalmeedia on üks võimsamaid digiturundus tööriistu sinu arsenalis!

Tänapäeval kasutab kaubamärkidega suhtlemiseks sotsiaalmeediat 90% noortest täiskasvanutest ning see protsent võib tõenäoliselt veelgi suureneda.

Peagi saab sotsiaalmeediast sihtmärkturgude kõige olulisem turundusstrateegia ning vahet pole, kas sa alles alustad oma esimese sotsiaalmeedia kampaaniaga või sa oled seda juba aastaid teinud – alati saab juurde õppida, et oma strateegiat täiuslikumaks muuta.

Vaata seda kõige värskemate andmete põhjal loodud juhist, et aidata suurendada oma sotsiaalmeedia kampaaniate mõju igas arengu- ja rakendusfaasis.

 

1. Publiku (tulevased kliendid) isiksusprofiili loomine

Efektiivse sotsiaalmeedia turunduse tuumaks on läbi oma postituste kindla publikuga suhtlemine. Ning kui sa ei suuda just intuitiivselt oma tegelikku sihtpublikut tabada, siis tuleb sul luua publiku isiksused.

Publiku isiksused kujutavad endast sügavat pilguheitu oma publiku demograafilistele andmetele, sealhulgas nende huvid, hirmud, vajadused ja käitumine.

Siin on näide, milline üks kliendiprofiil võib välja näha:

kliendiprofiili loomine

Pane tähele, et isiksuse andmed näitavad ära isiku eesmärgid ja väljakutsed (või valupunktid).

Kui sa tunned oma tegelikku publikut hästi, siis aitab see sul valida sobivat sotsiaalmeedia platvormi. Näiteks on Internet Trendsi Mary Meekeri sõnul teismeliste ja noorte täiskasvanute seas kõige olulisemateks sotsiaalvõrgustikeks:

  1. Instagram (32%)
  2. Twitter (24%)
  3. Facebook (14%)
  4. Snapchat (13 %)
  5. Tumblr (4%)

Siin on mõned kasulikud abivahendid, mida oma kliendiprofiilide loomiseks kasutada:

Kuidas luua sotsiaalmeedia andmetega ostuisiksusi – Hootsuite

Kuidas saada sotsiaalmeediast isiksustele suunatud turunduse jaoks andmeid – TrackMaven

 

2. Eesmärkide püstitamine

Kui sa saad aru, kes sinu publikuks on, tuleb sul leida oma sotsiaalmeedia turunduspingutuste jaoks põhieesmärgid. Mida sa oma strateegiaga tegelikult saavutada loodad?

Enamiku SMB sotsiaalmeedia turundusprogrammide peamisteks eesmärkideks on:

  • Kaubamärgi osas teadlikkuse suurendamine (74%)
  • Veebiliikluse saamine (53%)
  • Klientide otsimine (41%)

Vahet pole, milliseid eesmärke sa endale ka ei valiks, need peavad olema mitmesuguste näitajatega mõõdetavad, et sa hiljem oma edukust mõõta saaksid.

Ilma eesmärkide ja mõõdikuteta ei saa sa mõõta investeerimistasuvust ega määrata, kas su pingutused ka tegelikult efektiivsed olid.

Siin on mõned vahendid, mis võivad aidata sul määrata oma eesmärke ja mõõdikuid:

7 populaarset eesmärgi püstitamise strateegiat, mis aitavad sul saavutada sotsiaalmeedias suurt edu – Buffer Social

Kuidas luua saavutatavaid sotsiaalmeedia eesmärke – Sprout Social

Kuidas püstitada nutikaid sotsiaalmeedia eesmärke, et saavutada strateegilisi eesmärke – FlypChart

 

3. Eelarve koostamine

Peale eesmärkide püstitamist tuleb otsustada, kui palju raha sa oma sotsiaalmeedia turundusstrateegiale kulutada saad.

Hinnanguliselt peaks sotsiaalmeediale suunatud eelarve osakaal üldisest turundusstrateegia eelarvest suurenema järgmise viie aasta jooksul 10% pealt 25% peale.

sotsiaalmeedia turunduse eelarve

Kui suure osa oma eelarvest peaksid sotsiaalmeediale pühendama sina, sõltub paljudest erinevatest faktoritest. Võib-olla peaksid laskma mõnel mõjukal inimesel ennast sisse osta või ehk on su eelarve piiratud, kuna sul on väikeettevõte. Potentsiaalsetest kulutustest nimekirja tegemine näitab sulle (või su ülemusele), kuhu kogu raha läheb.

Sul läheb vaja piisavalt vahendeid, et investeerida järgnevasse:

  • Sinu kampaania sisu
  • Tasutud sotsiaalmeedia reklaamid
  • Sotsiaalmeedia haldustööriistad
  • Kogukonna kaasamise pingutused
  • Analüüsitööriistad

Siin on mõned vahendid, mis aitavad sul määrata oma sotsiaalmeedia turunduseelarvet:

Kuidas määrata oma sotsiaalmeedia turunduseelarvet – The Next Web

Sotsiaalmeedia turunduseelarve mall – Demand Metric

 

4. Ressursside/meeskonna ehitamine

Simply Measuredi poolt läbi viidud uuring näitas, et kuigi sotsiaalmeedia strateegia loomine on väikeettevõtete jaoks keerulisem, kujutab see endast olulist väljakutset ka suurtele firmadele, sest nad peavad kindlustama selle ellu viimiseks piisaval hulgal siseressursse. Põhjus seisneb ilmselt selles, et väikese kuni keskmise suurusega ettevõtted on rohkem avatud ideele, et kasutada oma meeskondade ehitamiseks allhankeid.

Sinu suureks otsustamise kohaks on valida, kas sinu sotsiaalmeedia turundusstrateegiat hakkab juhtima sinu sisepersonal või sa palkad selle jaoks uued inimesed. Võid kasutada ka kombinatsiooni mõlemast – lehtedelt nagu Upwork ja Guru leiab endale kerge vaevaga vabakutselisi, kes sinu sotsiaalmeedia kontosid hallata võivad. Kuid kellegi sellise leidmine, kes arendaks sotsiaalmeedia kampaaniaid, mis räägiksid sinu sihtpublikuga, on palju suurem ülesanne.

Tööriistad võivad mõne su sotsiaalmeedia turundusülesande palju lihtsamaks muuta. Näiteks saad oma visuaalsete sotsiaalmeedia postituste tegemiseks kasutada fototöötlusvahendeid nagu PicMonkey või Canva.

Siin on veel mõned tööriistad, mida sa võid kasutada, et muuta sotsiaalmeedia kampaaniad enda või oma meeskonna jaoks lihtsamaks:

Blogi liitmistööriistad – kasuta tööriistu nagu Feedly, et koondada kõik oma blogivood ühte kohta. Vali ühest platvormist kerge vaevaga sisu, mida soovid oma publikuga jagada.

Sotsiaalmeedia automatiseerimise tööriistad – Hootsuite, Buffer ja teised tööriistad võimaldavad sul ajastada oma sotsiaalmeedia postitusi, et need avaldataks optimaalsetel aegadel. Need aitavad sul ka oma tulemusi analüüsida.

Sotsiaalmeedia jälgimistööriistad – ManageFlitter ja FollowerWonk võimaldavad sul tuvastada ja jälgida oma sihtpublikut.

Siin on mõned vahendid, mis aitavad sul ehitada õiget meeskonda ning leida kasulikke tööriistu:

48 sotsiaalmeedia turundustööriista ja ressurssi – BrandWatch

Sinu sotsiaalmeedia meeskonna põhirollid ja kohustused – FlypChart

Kuidas luua sotsiaalmeedia meeskonda – LinkHumans

 

5. Uurimustöö

Kui sa tead, kes su kampaaniaid juhtima hakkab ning milliseid tööriistu kasutama hakatakse, tuleb asuda uurimistöö kallale:

  1. Sinu kampaania sisu (mis sinu publikuga kokku sobib?)
  2. Sinu postitamise strateegia
  3. Sinu sotsiaalmeedia kampaaniad sisaldavad tõenäoliselt kombinatsiooni sinu enda sisust ning teiste sisu jagamisest.

Selleks pead kulutama pisut aega, et leida vastavaid blogipostitusi, meeme ja muud sotsiaalset sisu, mida jagada. Saad kasutada selleks tööriistu nagu Buzzsumo või jälgida sinu nišiga seotud sotsiaalseid gruppe ja liste. Peaksid võtma aega ka selle jaoks, et tuvastada, millist tüüpi sisu annab sinu sihtpubliku poolt parima vastuse.

Järgmisena tuleb uurida oma postitamise strateegiat – kui tihti tuleks postitusi teha ning milliseid platvorme selleks kasutada?

Hubspoti poolt läbi viidud uuringu käigus selgus, et parimad ajad Facebookis postitamiseks on:

Kolmapäeviti 15:00

Laupäeviti ja pühapäeviti 12-13:00

Neljapäeviti ja reedeti 13-16:00

Kui sageli postitada sõltub samuti platvormist:

sotsiaalmeedias postitamine

Siin on pisut materjali, mis võib sulle sotsiaalmeedia uurimistöö käigus abiks olla:

20+ kohta, kust otsida suurepärast sisu, mida sotsiaalmeedias jagada – TwelveSkip

Hädavajalik juhis sisu jagamiseks – RazorSocial

 

6. Platvormide jagamine

Kas sa teadsid, et keskmisel sotsiaalmeedia kasutajal on viis kontot?

Kui sa tahad oma sihtpublikut efektiivselt püüda, pead sa nendeni jõudma mitme erineva võrgustiku kaudu. See ei tähenda muidugi, et peaksid hakkama kasutama igat viimast kui platvormi. Sinu aeg ja ressursid on piiratud, seega kasuta neid mõistlikult.

Sotsiaalmeedia profiil, mida pole kuus kuud uuendatud, näeb välja vähem professionaalsem kui sotsiaalmeedia profiili üldse mitte omamine. Vali oma platvorme hoolikalt.

Oma ettevõtte jaoks õigete sotsiaalmeedia platvormide valimisel tuleb arvesse võtta mitmeid faktoreid

Võta arvesse iga platvormi eesmärki ning kuidas see sinu ärieesmärkidega suhestub – Facebook sobib suurepäraselt oma kaubamärgi lojaalsuse suurendamiseks, kuid LinkedIn sobib kõige paremini B2B äri arendamiseks. Mõtle uuesti oma sihtpubliku demograafilistele andmetele, et otsustada, millised platvormid on vaeva väärt.

Vaata neid platvormide valimist puudutavaid materjale:

Ilma mingisuguse jamata sellest, kuidas valida ettevõtte jaoks sotsiaalmeedia platvormi – WPCurve

Sotsiaalmeedia demograafilised andmed annavad infot parema strateegia loomise kohta – SproutSocial

 

7. Sisu tootmine

Sinu sotsiaalmeedia strateegia vajab eduks erinevat sisu. Pead arendama protsessi, kuidas seda sisu luua ning kuidas muuta see võimalikult väärtuslikuks.

Oma sisu optimaalse soorituse tagamiseks tuleb sul veenduda, et see oleks:

  • Visuaalne – kas teadsid, et visuaalset sisu jagatakse sotsiaalmeedias 40X tõenäolisemalt kui mistahes muud tüüpi sisu? Oma sotsiaalmeedia postitustes piltide kasutamine on üks sotsiaalmeedia turunduse parimaid tavasid.
  • Emotsionaalne – enamik kaubamärke pelgavad oma arvamuse või eriarvamuste välja ütlemist, kuid taolist tüüpi sisu sobib enamiku sotsiaalmeediat kasutavate inimestega hästi kokku. Loo sisu, mis äratab aukartust, põnevust või pakub meelelahutust, et julgustada kasutajaid jagama ning et neid kaasa haarata.
  • Kasulik – inimestele meeldib jagada sisu, mille puhul nad arvavad, et see võib teiste jaoks kasulik või hariv olla. Bergeri ja Milkmani poolt läbi viidud uuring näitas, et inimestele meeldib jagada kasulikku sisu, et aidata teisi, aidata iseennast ning ka lihtsalt sotsiaalse vahetuse eesmärgil. Leia viis, kuidas pakkuda oma sotsiaalmeedia jälgijatele midagi väärtuslikku. Loo liikumapanevat sotsiaalset sisu ja loo selle reklaamimiseks võimas strateegia.

Need materjalid aitavad sul saada inspiratsiooni ja luua sotsiaalmeedia sisu:

9 parimat sotsiaalmeedia ja sisu turundamise soovitust Bufferilt – Convince and Convert

100 suurepärast ideed sinu sotsiaalmeedia sisu jaoks – Forbes

 

8. Ülejäänud digitaalstrateegiaga sidumine

Sotsiaalmeedia turundus ei puuduta ainult kaubamärgi teadlikkust. Rohkem kui pooled sotsiaalmeediat kasutavatest turundajatest ütlevad, et see aitab neil suurendada müükide arvu ning seetõttu on oluline siduda sotsiaalmeedia turundus oma suurema digitaalturunduse strateegiaga.

digiturundus

Tänu jälgimistööriistadele nagu Google Analytics, saab lihtsasti omistada veebiliiklust ja lehe käitumist erinevatele turunduskanalitele. Need andmed aitavad sul aru saada, kuidas erinevad strateegiad sinu turunduseesmärkide saavutamiseks omavahel tööle panna.

Mõned turundusstrateegiad, mida sa kaasama peaksid:

  • Sisuturundus
  • PPC– ja bännerireklaamid
  • E-posti turundus
  • Otsingumootori turundus
  • Offline turundus

Kõiki neid strateegiaid saab kasutada koos, et leida potentsiaalseid kliente ning aitamaks neil mööda sinu loodud müügitunnelit liikuda.

Siin on mõned materjalid, mis aitavad sind integreerimisel:

Kuidas lisada sotsiaalmeedia oma sisu turundamise protsessi – Content Marketing Institute

Kuidas siduda e-posti turundamine sotsiaalmeedia strateegiaga – Campaign Monitor

 

9. Analüüsimine

Analüüside jälgimine on üks kõige olulisemaid asju, mida sa oma sotsiaalmeedia turundusstrateegia täiustamiseks teha saad. Analüüside jälgimine võimaldab sul saada üksikasjalikku pilti sellest, millist tüüpi sisu- ja reklaamstrateegiad töötavad ning millised mitte. Saad neid vastavalt vajadusele muuta ja täiustada.

sotsiaalmeedia analüüs

Kuidas siis saab oma kampaaniate edukust mõõta? 80% turundajatest kasutab edukuse mõõtmiseks kaasatuse mõõdikuid (meeldimised ja jagamised), 56% kasutavad selleks veebiliiklust. Peaksid kasutama kombinatsiooni neist kahest – kindlad mõõdikud, millele keskendud, on seotud su eesmärkidega (teadlikkuse suurendamise mõõtmiseks võivad paremini sobida sotsiaalsed näidikud, kuid müükide indikaatoriks sobib paremini suunatud liiklus).

Siin on kõige levinumad tööriistad, mida inimesed sotsiaalmeedia turundustulemuste mõõtmiseks kasutavad:

  1. Facebooki, Twitteri jt enda analüüsitööriistad (65%)
  2. Sotsiaalmeedia haldusplatvormid nagu HootSuite ja Buffer (62%)
  3. Veebianalüütika nagu Google Analytics (59%)
  4. Vastavad sotsiaalmeedia mõõteplatvormid (22%)

Investeeringutasuvuse mõõtmine nõuab sult ilmselt andmete vaatamist suurema pildina ning kaasamisnäitajate kasutamist. See viib tagasi sinu esialgsete turunduseesmärkide ja vastavate mõõdikute juurde – kui hästi aitasid erinevad sotsiaalmeedia kampaaniad sul neid saavutada?

Abiks on järgmised materjalid:

Kuidas valida parimat digitaalse turunduse analüütika tarkvara – Forbes

Kuidas mõõta turundusprogrammide investeeringutasuvust – Marketo

 

Kokkuvõte

See juhend sisaldab ilmselt palju infot, kuid kui sa kasutad igat punkti stardipukina selleks, et saada teada, mis töötab, siis on seda palju lihtsam ellu viia.

Pea lihtsalt meeles, edukas sotsiaalmeedia strateegia on pidev – pööra tähelepanu oma eesmärkidele ja analüütikale ning kohenda neid jooksvalt. Sellega tagad, et mida aeg edasi, seda parem sa oma sihtpubliku kaasamises oled.

Võta meiega ühendust ja me aitame sul luua efektiivse sotsiaalmeedia turundusstrateegia vaid nädalaga! Möödame sinu hetkeseisu sotsiaalmeedia maastikul ja aitame sul valida parimad kanalaid TASUTA!

Loe veel

Jagamist