Sa võid mõne lihtsa elemendiga oma kodulehe külastajale palju atraktiivsemaks muuta. Kodulehtede valmistamisel peab taotlema täpselt sellist tulemust, et su tulevane lehe külastaja seal midagi huvitavat ja enesele vajalikku märkaks, samas ei tasu lisadega üle pingutada. Kena, funktsionaalne ja atraktiivne leht tõstab lehe bounce rate´i, sest inimesel on seal huvitav ja informatiivne viibida. Nii tulevad ka orgaanilised jagamised ja muud sotsiaalsed signaalid.
Veebisait on tööriist, mida ei tohiks alahinnata. Selle tähtsus on aastatega kasvanud ning tänapäeval on see kohtumispaigaks ettevõtte ja potentsiaalse kliendi vahel. Igaüks meist võib luua uue veebisaidi, kuid ainult vähesed saavad uhkust tunda ka tõeliselt tõhusa veebisaidi üle. Mida tähendab üldsegi “tõhus veebisait“? Millised on selle omadused, mis eristavad seda mittetõhusast saidist ja kuidas ära tunda tõhusat saiti?
See pole peaaegu kunagi seotud õnnega. Tõhus veebisait on sait, mis viib ettevõtte kokku potentsiaalsete klientidega. Selle artikliga tahaksimegi anda teile mõned lihtsad, kuid kasulikud näpunäited lisadest, mis võiksid kindlasti teie veebisaidil olemas olla, et tagada mugav kasutajakogemus ja et saada juurde uusi kliente.
Alustage logoga
Ei ole olemas paremat asja teie või teie ettevõtte identifitseerimiseks kui logo. Logo olete teie, teie lugu ja teie pakutavad teenused. Teie pilt ja bränd peavad olema kindlalt äratuntavad ja veebisaidil selgelt nähtavad.
Meie kõigi jaoks, kes loeme vasakult paremale, on oluline, et saidi logo ja nimi oleksid paigutatud vasakule ülemisse lehe ossa. Tihti pannakse logo ka lehe keskele, kuid see peaks alati jääma lehe päisesse.
Hästi korraldatud menüü
Saidi menüü peab olema asetatud nähtavasse piirkonda ja see võiks olla päises või spetsiaalses jaotises. Menüü võib olla nii paigalolev, rippmenüü, avaneda klikkides või olla laiendatav hiirega, kui kasutaja viib hiire ühe peamise nime kohale, avades nii alajaotised.
Menüü liigendus sõltub sisu arvust ja tüübist: kui teave on piiratud, nagu ettevõtte veebisaidil, piisab staatilisest menüüst. Igal juhul on heaks tavaks kasutada 5-7 põhisektsiooni, need võiks olla ühel real või täpselt üksteise all, et mitte ajada kasutajat segadusse.
Viimasel ajal on väga moodi läinud ka tihendatud menüüd küljel, üldiselt vasakul, mida nimetatakse ka hamburgeri menüünupuks. Selle saab ära tunda kolmerealise ikooni järgi: see menüü on kasulik eelkõige veebisaitide mobiiliversiooni jaoks. Kui menüü pole hästi struktureeritud, on teie saidi sisu avastamine keeruline. Lahenduseks pole ka kogu sisu panemine ainult avalehele!
Enimlevinumate vigade vältimiseks, proovige pöörata rohkem tähelepanu:
- Kui lehe nimi ei anna piisavalt hästi edasi selle sisu, võite riskida sellega, et kasutaja on segaduses ja tal on raske navigeerida. Ta ei pea lihtsalt arvama, mida leht sisaldab, vaid aru saama sellest juba enne lehe avamist. Parem on vältida liiga pikkade nimede kasutamist.
- Kataloogide ja kategooriate koostamisele. See pole alati lihtne, kuid seda tuleb sageli teha, näiteks tootekataloogi jaoks. Proovige järgida kõige kuulsamaid saite või järgida üldtunnustatud poode, luues loendeid toote, kaubamärgi, tähestiku ja omaduste järgi.
Saidi kõige tähtsam osa: selle sisu
Veebisaidi keskosa koosneb tavaliselt teksti- ja meedia sisust, mida saab graafiliselt seadistada erinevatel viisidel: näiteks mitme erineva galeriilõiguga või luua plokke, kus on nii pildid, tekst kui ka videod.
Isegi vormindustasandil on valikud erinevad, sõltuvalt vajadustest ja esteetilistest eelistustest: võite joondada lehe kas vasakule või paremale, kasutada nii pealkirja kui alapealkirja või lihtsalt pealkirja. Valikud on lõpmatud: igat saiti saab luua ja kohandada täpselt nii nagu soov on.
Lühikesed tekstid, mis sobivad veebi jaoks
Me kõik teame, et tüüpiline internetikasutaja viibib lehel tavaliselt vaid paar sekundit, sellepärast peavad tekstid olema lihtsalt loetavad ja eelkõige võimalikult lühikesed. Kui me mõtleme paberile või mujal olevale tekstile, peab veebis leiduv tekst olema midagi teistsugust.
Veebis loeme erinevalt, üldjuhul loeme vähe ja kiiresti. Niisiis, tekstid peavad olema lühikesed ja tõhusad. Hästi koostatud ja tabavad pealkirjad võivad kasutajat meelitada tegelikult rohkem lugema. Kokkuvõtted või lühitutvustused tulevad samuti kasuks. Lisaks tasub lisada ka statistikat ja väliseid linke, kuid need võivad olla palju kasulikumad, kui need on grupeeritud teksti lõpus.
Tekstistiilide osas järgige sellist lähenemist: olulisemad sõnad kirjutage rasvases kirjas, proovides samas luua kiirelt mõistetavat ja tähendusrikast teksti. Soovitame vältida joont teksti all, kuna see on reserveeritud linkide jaoks. Jätke ka piisavalt tühja ruumi – parim praktika on kirjutada mitme lõiguna, et vältida kogu teksti kirjutamist ühe suure plokina.
Lisaks on hea nõuanne mitte panna liiga palju asju (tekste, linke, pilte) samale lehele. Kui jälgite kõike eelmainitut, muudavad need koos teie tekstid veebi jaoks sobivateks tekstideks.
Efektiivse kontaktvormi läbi suurendate oma müüki
Te ei pruugi seda teada, kuid mõnikord piisab mõnest väikesest muudatusest kontaktivormis, et saada palju rohkem kliente ja seeläbi suurendada müüki.
Pole juhus, et isegi suurimatel ja kuulsaimatel veebisaitidel toimub kontaktivormis aja jooksul mitmeid muudatusi, sest optimeerijad otsivad alati just seda kõige tõhusamat vormi.
Kontaktvorm on peamine viis, mille kaudu kliendid saavad teiega otse ühendust võtta. Sellegipoolest võime paljudel saitidel leida kõigest e-posti aadressi, mida kopeerides saavad kliendid vajaduse korral kirjutada. See viis pole aga piisavalt efektiivne, kuna enamik internetikasutajaid ei võta seda lisasammu ette – nad ei viitsi avada oma meiliboksi ja kopeerida sinna aadressi. Kui aga pakute kontaktvormi otse lehel, saab kasutaja saata teile sõnumi kõigest ühe klikiga.
Saage uusi kliente tänu huvitavatele blogipostitustele
Blogimine, ehkki see on ajaliselt aeganõudev tegevus ja vajab teatud püsivust, on teie veebisaidi jaoks väga kasulik. Ja mitte ainult sellepärast, et see võimaldab kasutajatel paremat teavet saada ja teie saidil ostu sooritada, vaid ka seetõttu, et blogitekstides kasutatud märksõnade kaudu võite saada otsingumootorite lähedaseks sõbraks. Seeläbi võib teie leht olla esimeste tulemuste seas, kui keegi teie valdkonna teenuseid või tooteid peaks otsima. Meie meelest on kodulehtede valmistamine ja blogi pidamine äärmiselt tihedalt seotud.
Uus sisu toob uusi kliente ja Google soosib teie lehte, kui te oma veebilehe sisu pidevalt uuendate ja midagi värsket kirjutate.
Esteetilisel tasandil on tähtis piltide ja videote, aga ka teksti kvaliteetne sisu. Kui need blogiartiklid on huvitavad ja hästi kirjutatud, on ka rõõm neid sirvida ja nii võivad teie nii olemasolevad kui ka tulevased kliendid veelgi kauemaks teie saidil peatuda. Veenduge, et lugemist hõlbustaksid esiletõstetud lõigud ja märksõnad, et silm saaks hingata ja keskendaks tähelepanu sellele, mis näib olevat artikli fookuses.
Kodulehtede valmistamine ja sotsiaalmeedia tähtsus
Teie saidi tõhususe suurendamiseks on äärmiselt tähtis, et oleksite aktiivne ka sotsiaalmeedia võrgustikes, vähemalt peamistel platvormidel, nagu näiteks Facebook, Instagram, Twitter, või LinkedIn. Lehe või ettevõtte profiili loomine võimaldab tegelikult veelgi rohkem tähelepanu teie veebisaidile saada, jagades selle artikleid ja sisu ka seal.
Sotsiaalmeedia ühendub saidiga, võimaldades suuremat nähtavust. Tihti pööratakse suuremat tähelepanu profiilidele, millel on rohkem jälgijaid, sellepärast on ka vajalik, et lisaksite sotsiaalmeedia sektsiooni oma veebisaidile, et kutsuda kõiki saidi külastajaid teid ka sotsiaalmeedias jälgima. Ja kui soovite, et teid saadaks veelgi rohkem edu, saate nähtavuse või külastuste saamiseks luua sponsoreeritud kampaaniaid.
Pidev kontakt läbi uudiskirjade
Meiliturundus võimaldab teil suurendada veebisaidi efektiivsust. Selle maagilise tööriista kaudu on tegelikult võimalik, kui potentsiaalne klient seda soovib, saata pidevalt e-posti teel personaliseeritud pakkumisi või uudiskirju. Nii suurendate kasutaja veebisaidile sisenemise tõenäosust ja haarate tema tähelepanu. Selle tulemusel suureneb tõenäosus, et kasutaja suundub teie tooteid või teenuseid ostma. Uudiskirjades võite kirjutada ettevõtte sisestest uudistest või uute artiklite avaldamisest blogis.
CTA ehk kutse tegevusele
Call to Action (CTA) ehk kutse tegevusele on turundustermin, mis viitab järgmisele sammule, mida turundaja soovib oma publiku või lugejaga teha. CTA-l võib olla otsene seos müügiga, mis kutsub ostma teenust või toodet. CTA on tavaliselt ala, mille olete saidi külastajale määranud, see võib olla kas info- või reklaamleht, mis kutsub ka sisestama oma kontaktandmeid.
Teie seisukohalt on kutsed tegevusele tõeliselt olulised, sest need võimaldavad teil suunata külastajat soovitud suunas ja pakkuda välja spetsiaalselt tema jaoks loodud sisu.
Kodulehtede valmistamine hõlmab paljusi elemente ja lisasid, mis mõjutavad veebisaidi tõhusust ja see ei ole juhuslike valikute tulemus! Jälgides ülaltoodud ideid, saate paremini aru, kas teie sait on juba piisavalt tõhus või mida tuleks seal veidi ümber kujundada.